Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:08:34 GMT

سپاه پاسداران سرمایه عظیم ملی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۸۰۶

سپاه پاسداران سرمایه عظیم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی راشد نوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته صومعه‌سرا در مصلا این شهر با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تحلیل ابعاد وسیع آن در جامعه توسط دکترین سیاسی و نظامی برای نسل امروز اظهار کرد: باید مدیریت مدبرانه انقلابی محوریت همه مسئولان نظام باشد  تا تحریف و شبهه مدعیان انقلابی گر  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای نسل امروز و فردا محرز و شفاف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد انقلابی جوان که از متن انقلاب روییده است، تصریح کرد: سپاه پاسداران سرمایه عظیم ملی است که در دوران دفاع مقدس در کنار ارتش و نیروهای بسیج مردمی، قهرمانانه فداکاری کرد و با کوله باری از تجربه و توانمندی پس از جنگ در سازندگی کشور افتخارات فراوان آفرید و علاوه بر تقویت توان دفاعی و حفظ امنیت منطقه  سد محکمی در برابر حضور آمریکا در منطقه شد.

امام‌جمعه صومعه‌سرا در خطبه‌های خود سپاه پاسداران را سرمایه عظیم ملی دانست و افزود: سپاه با حضور خود در همه عرصه‌ها در حال خدمتگزاری به مردم است چه باهدف کمک به دولت در امر محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی و چه در عرصه علمی و فناوری و چه امروز همراهی آن با مدافعان سلامت برای امنیت جان مردم و دیگر تلاش‌های این سبز قامتان که  برای سرافرازی و پیشرفت کشور قدم‌های بزرگی برداشته‌اند قبل تقدیر است.

خطیب نماز جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه در دفاع مقدس یک مدل جدید برای حضور اقشار مختلف مردم شکل گرفت، افزود: در تاریخ جنگ‌ها در دنیا  دفاع مقدس یک حرکت دست جمعی با سرمایه‌های ارزشمندی همچون سردار سلیمانی در دفاع از کیان مملکت درخشندگی پیدا کرد که  امنیت را برای کشور تضمین کرد و ثابت کرد که هرگونه تعرض به کشور برای هر قدرتی هزینه سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس را به ملت و جوانان ما هدیه کرد، افزود: عالی‌ترین فضایل اخلاقی، معنوی و روحی مانند خلاص، صداقت، ایمان و معنویت، خدمت به دیگران، تواضع و ازخودگذشتگی، ارتباط و پیوند معنوی، دعا و مناجات و تهجد شبانه ویژگی بارز جوانان آن روزهای دفاع از مملکت ما بود.

راشد نوری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر دفاع از مدیریت عاقلانه و مدبرانه امام (ره) در اداره جنگ بیان کرد: متأسفانه دست‌هایی باانگیزه، به دنبال تحریف و شبهه افکنی است که باید نسل امروز و فردا را متوجه و عظمت کار را برای مردم بیان کرد که اول تا آخر دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و مدبرانه بود، دفاع مقدس یکی از عاقلانه‌ترین کارهای ملت ایران بود.

وی با اشاره به برخی تحریفات دشمنان درباره جنگ افزود: پذیرش قطعنامه نیز از بهترین اقدامات امام (ره) در آن مقطع زمانی بود که  جوانان انقلابی نباید فریب حرف‌های به‌ظاهر دلسوزانه برخی مدعیان را بخورند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا با اشاره به تلاش نیروهای سپاه پاسداران برای رفاه و خدمات در سطح شهرستان صومعه‌سرا تصریح کرد:  شاهد افتتاح تعدادی خانه محرومین، درمانگاه تخصصی و داروخانه شبانه‌روزی و دو باب مدرسه ابتدایی که مزین به نام سردار پرافتخار نهضت مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی است، بودیم که با حمایت فرماندهی سپاه استان سردار عبدالله پور و با همکاری مسؤولان شهرستانی انجام گرفت و در هفته دفاع مقدس هدیه‌ای ارزشمند برای شهروندان عزیز و خانواده‌های محترم صومعه‌سرایی شد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مسؤولان نظام نباید باعث رویگردانی مردم از دستورات دینی شود، بیان کرد:  مسؤولان ما باید به فرامین دینی عمل کنند و برای مردم  محرز شود که عدالت اجتماعی در جامعه اجرا شود که سبب آباد شدن دنیای  مردم است.

وی با بیان اینکه مردم  آبادانی را هم به‌حساب دین می‌گذارند، افزود: در غیر این صورت مردم   با مشاهده ظلم و بی‌عدالتی و تجاوز به حقوق دیگران است و انتظاری که از دین داشتند،  دست از دین برمی‌دارند و عملکرد ما به‌عنوان مسؤولان جامعه باعث دین‌گریزی  مردم از دین شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه صومعه سرا سپاه پاسداران سپاه پاسداران دفاع مقدس یک صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • اجتماع عظیم مردم متدین مشهد مقدس در حمایت از طرح «نور»