Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-مراسم تحلیف کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان کردستان با حضور رییس کل این استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری کردستان، نظرات کارشناسان را چراغ راه قضات جهت روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده عنوان کرد و بیان داشت: قضات دادگستری در بیش‌تر موارد به نظرات کارشناسان استناد نموده و بر همین پایه آراء قضایی خود را صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی رشیدی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به جذب کارشناسان جدید توسط کانون کارشناسان رسمی استان گفت: قطعا جذب این نیرو‌های جدید در کیفیت و سرعت کار‌ها و در ارجاعاتی که به این کانون صورت می‌گیرد تأثیر زیادی خواهد داشت.

معاون آمار و فناروی اطلاعات دادگستری کل استان کردستان با بیان این که در بیان نظرات کارشناسی حقیقت نباید کتمان گردد، گفت: حفظ اطلاعات و اسرار مردم نیز ضرورت دارد و باید کارشناسان این اطلاعات را مانند یک امانت نزد خود نگه داشته و از افشای آن خودداری نمایند و با شرکت در جلسات آموزشی در زمینه‌های مختلف تخصصی سطح کارشناسی خود را ارتقا بخشند.

رشیدی خواستار تسریع در صدور نظرات کارشناسی در عین رعایت دقت و قطعیت آن‌ها شد و این امر را در صدور سریع‌تر آراء محاکم و کاهش اطاله دادرسی حائز اهمیت دانست و بر عدم اخذ هرگونه وجه از طرفین پرونده به غیر از تعرفه مصوب کارشناسی توسط کارشناسان رسمی تاکید کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان خطاب به کارشناسان جدیدالورود بر لزوم تهیه گردشکار برای نظریات کارشناسی تاکید کرد و افزود: کارشناس رسمی دادگستری باید از اظهارنظر قصایی در پرونده‌ها خودداری و صرفا به اظهارنظر فنی بسنده نماید و همچنین در ارائه نظریات سرعت و دقت لازم را رعایت کند و از قضات در صورت نیاز و ابهام جهت ارشاد درخواست نمایند.

بیشتر بخوانید: مراسم تحلیف کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان ایلام برگزار شد

رشیدی در پایان حضور در محل توسط شخص کارشناس رسمی را ضروری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید در ارجاع پرونده به کارشناسان عدالت اجرا شود و در مسیر احقاق حق از هیچ کوششی فروگذار نشود.

در پایان این مراسم ۱۶ نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان کردستان با دریافت پروانه کارشناسی خود کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری کل استان کردستان تحلیف کارشناسان رسمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان تحلیف کارشناسان رسمی مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان کارشناسان رسمی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد شفیعی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران اعلام کرد: ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

شفیعی با ذکر این مطلب که برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در مسیر تحول و تعالی و در اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران مورد پیگیری و اجرا قرار دارد گفت: رسیدگی به هر ۸ پرونده در شعبه ۲۵ این مجتمع با ریاست قاضی محمدرضا آزادی انجام خواهد شد.

وی افزود: مطالبه وجه، الزام به فک رهن، الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، واخواهی مطالبه اجرت‌المثل اموال، سایر دعاوی غیر مالی، مطالبه وجه چک، تسلیم مبیع و اثبات و قوع بیع، موضوعات دادگاه علنی این شعبه هستند که به ترتیب از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه مذکور به صورت علنی برخط برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و قضائی، دانشجویان و محققان و اصحاب دعوی می‌توانند از طریق نشانی زیر:http://skyroom.adliran.ir/ch/alani-tehran

این دادگاه را به صورت بر خط مشاهده کنند. شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران از طریق تارنمای رسمی دادگستری با نشانی https://dadgostari-th.eadl.ir اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6097434

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد