Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در میان نگرانی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا، مهمترین نگرانی این است که آیا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و فرمانده کل نیروهای نظامی این کشور، به آن‌ها دستور خواهد داد به ناآرامی‌های احتمالی بعد از انتخابات پیش‌رو وارد شوند.

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» دونالد ترامپ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هیچ آرامش خاطری در این خصوص به مقامات پنتاگون نداد و بار دیگر از تحویل قدرت به صورت صلح‌آمیز در صورت شکست در انتخابات سر باز زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در روز پنجشنبه هم با گفتن این که مطمئن نیست انتخابات «صادقانه» باشد، بر نگرانی‌ها افزود.

این اظهارات در کنار ابراز تمایل وی در ماه ژوئن برای استناد به قانون شورش ۱۸۰۷ و فرستادن نیرو به خیابان‌های آمریکا برای سرکوب اعتراضات در پی قتل «جورج فلوید»، باعث اضطراب شدید سران ارتش و وزارت دفاع آمریکا شده است. آن‌ها اصرار دارند که هر کاری را برای دور نگه داشتن نیروهای مسلح از انتخابات انجام خواهند داد.

ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ کتبی به سوالات قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا که در ماه گذشته منتشر شد، نوشت: من عمیقاً به اصل ارتش دارای شخصیت غیرسیاسی اعتقاد دارم. در صورت اختلاف درباره برخی از جنبه‌های انتخابات، طبق قانون، دادگاه‌ها و کنگره آمریکا باید هر اختلافی را حل کنند و نه ارتش. من هیچ نقشی را برای نیروهای مسلح در این روند پیش‌بینی نمی‌کنم.

با این وجود، همچنان بحث شدید درباره نقشی که ارتش باید در صورت تبدیل یک انتخابات بحث‌برانگیز به ناآرامی‌های داخلی ایفا کند، ادامه دارد.

مقامات ارشد پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود تایید کرده‌اند که در بین خودشان این بحث در جریان است که اگر ترامپ که در صورت شکست در انتخابات، از روز انتخابات سراسری تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید همچنان رئیس‌جمهور است، به قانون شورش استناد کند و بخواهد نیروها را به خیابان‌ها بفرستد، آن‌ها باید چه کنند.

مسئله‌ای که بعید هم به نظر نمی‌رسد و ترامپ تاکنون بارها در جریان اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تهدید کرده این کار را انجام خواهد داد. ژنرال مارک میلی و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اما در مقابل این تهدیدات ترامپ مقاومت کرده و در نتیجه او مجبور به عقب‌نشینی شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ پنتاگون انتخابات آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد