Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:47:13 GMT

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۵۶۸

سفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی پخش طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران در یک سریال در تلویزیون دولتی تاجیکستان، سفیر این کشور در تهران برای دومین بار طی یک هفته اخیر به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه کشورمان، ‎در پی پخش یک سریال به اصطلاح مستند در تلویزیون دولتی تاجیکستان و طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر امروز جمعه سفیر این کشور در تهران توسط رییس اداره آسیای مرکزی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی اساس وارده و رفتار غیرمسئولانه تلویزیون دولتی تاجیکستان به وی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار تأکید شد: جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط دوستانه، برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل با تاجیکستان است، اما استمرار اینگونه رفتارها از سوی دولت آن کشور، خلاف قواعد روابط دوستانه بوده و دولت تاجیکستان باید به تبعات چنین رفتارهایی توجه داشته باشد. 

در گفت‌وگو با سفیر تاجیکستان همچنین تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت تاجیکستان نسبت به تصحیح رویکرد خود به ویژه در توقف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون آن کشور اقدام کند. 

سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

شایان ذکر است این دومین بار طی هفته جاری است که سفیر تاجیکستان در رابطه با موضوع فوق به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ می‌شود.

سفیر تاجیکستان پیش از این توسط دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه‌ احضار شده بود.

دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستانروحانی سالروز استقلال تاجیکستان را تبریک گفتابراز همبستگی شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کروناپیام تبریک رئیس مجلس تاجیکستان به قالیبافتاکید روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بازگشت روابط تجاری دو کشور به روال قبل

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت خارجه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه سفیر تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران