Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت جشن 65 سالگی تولد کارل هاینتس رومنیگه بازیکن موفق دیروز و مدیر موفق امروز بایرن مونیخ.

کارل هاینتس رومنیگه که در کارنامه خود سابقه قهرمانی در اروپا و کسب توپ طلا را دارد امروز شصت و پنجمین زادروز خود را جشن می گیرد. حال نگاهی به کارنامه چشمگیر او در تصاویر منتشر شده توسط وب سایت رسمی بایرن مونیخ می اندازیم:

یک روز فراموش نشدنی در حالی که کارل هاینتس رومنیگه اولین بازی خود را در 24 آگوست 1974 برای بایرن انجام داد کمی قبل از تولد 19 سالگی کارل هاینتس رومنیگه، توانست اولین گل خود در بوندسلیگا را مقابل کلن در برد 6-3 بایرن به ثمر رساند؛ او همچنین هفته قبل توانسته بود برای باوارایی ها نخستین بار در جام DFB برابر اشتوتگارت گلزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در سال 1976، بایرن مونیخ برای سومین سال پیاپی قهرمان اروپا شد. این دومین جام اروپایی برای رومنیگه 20 ساله بود که توانست سه گل در این رقابت ها به ثمر برساند. شاید بزرگترین بازی در کارنامه کارل هاینتس رومنیگه در مارس 1979 انجام شد؛ زیرا او در برتری 7-1 مقابل گلادباخ، هت تریک کرد و پاس گل داد. این یکی از بزرگترین بردهای بایرن است. بایرن مونیخ سرانجام دوباره به اوج بازگشت؛ چون رومنیگه با ثبت 26 گل آقای گل شد و آنها را به قهرمانی بوندس لیگا 1980 رساند. این اولین افتخار باشگاه در لیگ از سال 1974 بود. کارل هاینتس رومنیگه توانست در 24 سالگی بهترین بازیکن جهان شود. ملی پوش آلمانی در سال 1980 فقط بهترین گلزن بوندسلیگا نبود بلکه توپ طلا را نیز دریافت کرد! آلمان در سال 1980 بار دیگر قهرمان اروپا شد. به عنوان یکی از نیروهای محرک موفقیت مانشافت، کارل هاینتس رومنیگه در تیم منتخب مسابقات قهرمانی اروپا (یورو) قرار گرفت. اودو لاتک پس از به دست آوردن دومین جام قهرمانی DFB در سال 1984، قهرمان خود، رومنیگه را در آغوش گرفت. این مهاجم در فینال مقابل بروسیا مونشن گلادباخ فقط کاپیتان نبود بلکه پنالتی قاطع و پیروزی بخش را نیز در ضربات پنالتی گل کرد. یک خداحافظی احساسی برای یک افسانه؛ رومنیگه گفت "به امید دیدار" و در سال 1984 بایرن مونیخ را به مقصد اینتر میلان ترک کرد. رومنیگه در سال 1991 به عنوان معاون ریاست بایرن در كنار فرانتس بكن باوئر كه در این عکس با مدیر كلی اولی هوینس و رئیس فریتز شِرِر دیده می شود، کار خود را به همان اندازه موفق در دوران بازیگری در خارج از زمین بازی نیز آغاز کرد. افسانه بایرن در سال 2007 توسط ادموند استویبر، شخص اول ایالت باواریا، نشان افتخار باواریا را دریافت کرد. در سال 2013، رویای سه گانه بایرن به واقعیت پیوست. این همه با سخت کوشی تیم و برنامه ریزی یک ساله مسئولان باشگاه امکان پذیر شد. کارل هاینتس رومنیگه و اولی هوینس با افتخار ثمره زحمت باشگاه را در مارین پلاتز به نمایش گذاشتند. سه گانه ای دیگر اما هفت سال بعد در فصل 2019/20، باز هم رومنیگه در سمت مدیریت اجرایی حضور دارد و برای اهداف اف سی هالیوود تلاش می کند.

بیشتر بخوانید:

جشن قهرمانی بایرن مونیخ در سوپرجام اروپا 2020 / گزارش تصویری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کارل هاینتس رومنیگه بایرن مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویر: باید در مادرید رئال را بکشیم!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در تاریخ ۸ مه در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مقابل رئال مادرید قرار می‌گیرد.

دو تیم در شرایط متفاوتی هستند. رئال مادرید به تازگی قهرمانی‌اش در لالیگا را قطعی کرده است و در سمت دیگر بایرن مونیخ کورس قهرمانی را به بایر لورکوزن باخته و پس از ۱۲ سال در کسب عنوان قهرمانی ناکام مانده است.

با این حال هر دو برای یک هدف می‌جنگند. بایرن به دنبال فرار از یک فصل ناموفق قهرمانی چمپیونزلیگ را می‌خواهد و در سمت دیگر رئال مادرید خواهان تکمیل فصل فوق‌العاده‌اش با چمپیونزلیگ پانزدهم است.

در دیدار رفت در مونیخ که با تساوی ۲-۲ به پایان رسید، هر دو تیم موقعیت‌هایی را از دست دادند. سهم باواریایی‌ها در این فرصت‌های از دست‌رفته بیشتر بود، در حالی‌که بازی با نتیجه ۲-۱ به سود بایرن دنبال می‌شد، آنها چند موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند و نتوانستند اختلاف را بیشتر کنند و درنهایت گل مساوی را دریافت کردند.

مانوئل‌ نویر در گفت‌وگویی کوتاه با موندو دپورتیوو مدعی شد که آنها مستحق پیروزی در دیدار رفت بودند و حالا در بازی برگشت باید بی‌رحم‌تر ظاهر شوند تا به فینال صعود کنند.

او گفت: «این یک بازی بسیار مهم است. ما تا اینجا خوب کار نکرده‌ایم و فصل ما به لیگ قهرمانان بستگی دارد. اگر بتوانیم رئال را ببریم و سپس در ومبلی قهرمان شویم، با تمام ناکامی‌ها فصل را خوب به پایان می‌رسانیم و کمی از ناراحتی‌ها را کم می‌کنیم.

ما در بازی رفت می‌توانستیم پیروز شویم و الان با برد به آنجا برویم اما چند موقعیت مناسب را از دست دادیم. حالا هم کاملا توانایی شکست رئال را داریم و برای این کار فقط باید در مادرید از خود غریزه یک قاتل را نشان دهیم.»

دیگر خبرها

  • بازگشت هانسی فلیک به بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت
  • کارل هاینتس رومنیگه: فلورنتینو پرز نه با یوفا، بلکه با لیگ برتر انگلیس مشکل دارد
  • کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است
  • کان: بایرن مونیخ پس از جذب کین، حالا باید به فکر هالند و ام باپه باشد
  • تیزر باشگاه بایرن مونیخ برای معرفی پیراهن اول فصل 2024/25 / فیلم
  • (عکس) پیراهن زیبای بایرن مونیخ برای فصل آینده
  • رونمایی رسمی از پیراهن جدید بایرن مونیخ + عکس
  • رسمی؛ پیراهن اول بایرن مونیخ برای فصل ۲۰۲۴/۲۵ + عکس
  • نویر: باید در مادرید رئال را بکشیم!
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس