Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اروپایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رغم ادعاهای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه، گفت تردید نیست که لغو تحریم‌ها براساس آنچه در برجام توافق شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه خبر خبر«شارل میشل» رییس شورای اروپایی روز جمعه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: توافق هسته‌ای ایران همچنان برای عدم اشاعه هسته‌ای جهانی و امنیت منطقه‌ای کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، حفظ برجام و اجرای کامل آن‌ از سوی همه طرف‌ها ضروری است.

میشل افزود: این توافق که به تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل رسیده، همچنان پابرجا است و ما تردیدی نداریم که تعهدات مرتبط با لغو تحریم‌ها تحت این توافق همچنان به قوت خود باقی است.

رییس شورای اروپایی تصریح کرد: ما در عین حال که به شدت از حفظ توافق [هسته‌ای] ایران حمایت می‌کنیم، پرداختن قاطعانه به دیگر نگرانی‌ها مثل وضعیت داخلی و منطقه‌ای را ادامه می‌دهیم.

آمریکا پس از خروج از برجام و همچنین پس از شکست‌های متعدد در مجامع بین‌المللی تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده است.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ۳۰ شهریور با انتشار بیانیه‌ای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را اعلام کرد و مدعی شد که این به معنای فعال شدن «مکانیسم ماشه» و ازسرگیری تحریم‌هایی است که به دنبال توافق هسته‌ای تعلیق شده بود.

با این وجود بیشتر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به این نهاد تاکید کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها تأثیر قانونی ندارد و تعلیق تحریم‌ها پس از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس شورای اروپایی رییس شورای اروپایی سازمان ملل متحد تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود