Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@13:18:36 GMT

انتخابات آمریکا بوی جنگ داخلی می دهد!

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۸۳۱۸

انتخابات آمریکا بوی جنگ داخلی می دهد!

به گزارش صدای ایران، ژنرال مارک الکساندر میلی رئیس ستاد مشترک، در نامه ای كه ماه گذشته به كنگره ارسال كرد موضع پنتاگون را به وضوح بیان کرد و اعلام داشت که ارتش آمریكا مصمم است نقشی در حل و فصل اختلافات و مناقشات انتخاباتی نداشته باشد.

میلی در نامه خود به دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت:" قانون اساسی و قوانین ایالت ها روش هایی را برای انجام انتخابات و حل اختلافات درباره نتیجه آن تعیین کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. من ارتش ایالات متحده را بخشی از این روند نمی دانم."

میلی افزود: "در صورت اختلاف در مورد برخی جنبه های انتخابات، طبق قانون دادگاه های ایالات متحده و كنگره آمریكا موظف به حل و فصل اختلافات هستند نه ارتش آمریكا."

بروک دیوالت سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه به سی ان ان گفت: "وزارت دفاع نقشی در انتقال قدرت پس از انتخابات ندارد."

اما علی رغم این موضع گیری ها، برخی از مفسران این سوال را مطرح کرده اند که آیا ممکن است ترامپ برای استقرار افسران نظامی در خیابان های آمریکا به منظور تقویت موقعیت خود در میان نتایج اختلاف برانگیز انتخابات به «قانون شورش» متوسل شود و سعی در هدایت ارتش برای اقدام به نمایندگی از خود داشته باشد؟

قانون شورش(Insurrection Act)، یک قانون فدرال ایالات متحده است که رئیس جمهور آمریکا را قادر می سازد نیروهای گارد ملی فدرال و ارتش ایالات متحده را در شرایط خاص مانند سرکوب بی نظمی و شورش در داخل شهرها مستقر کند.

حتی قبل از اظهارات ترامپ در این هفته مبنی بر امتناع از انتقال صلح آمیز قدرت، CNN گزارش داده بود که رهبران ارشد پنتاگون نگران بوده اند که تترامپ ممکن است برای استقرار افسران نظامی و همچنین نیروی انتظامی غیرنظامی برای سرکوب اعتراضات ناشی از کشته شدن جورج فلوید در ماه ژوئن، از «قانون شورش» استفاده کند.

مقامات وزارت دفاع متعدد به سی.ان.ان گفته اند که هر اقدامی برای استناد به این قانون با مخالفت سرسخت فرماندهان پنتاگون روبرو خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انتخابات آمریکا جنگ داخلی ترامپ بایدن پنتاگون ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد