Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس از کیش، وضعیت بغرنج تیم هندبال بانوان کیش و حذف نابهنگام دختران جزیره از لیگ برتر هندبال آنهم به‌علت عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون، حاشیه‌های هیات هندبال کیش را بیشتر و بیشتر کرد تا نگرانی‌ها به اوج خود برسد.

جای سؤوال است که آیا در کیش 20 میلیون تومان پیدا نمی‌شد که سهیمه مهم لیگ برتر حفظ می‌شد؟

آیا سرمایه‌گذارانی که در کیش ذینفع هستند و به برکت این جزیره سودهای کلان می‌برند حاضر نبودند تنها 20 میلیون تومان ناقابل را به حساب فدراسیون هندبال واریز نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در کیش و یک تیم لنگ 20 میلیون تومان

جالب است بدانید؛ بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور، هم‌اکنون در کیش پروژه در حال اجرا توسط بخش خصوصی وجود دارد و این رقم بیشتر از 30 هزار میلیارد تومان است که در حوزه‌های هتل، مسکن، زیرساخت و دیگر کارهای عمرانی جزیره هزینه می‌شود و دختران معصوم یک تیم ورزشی به‌دنبال 20 میلیون تومان.

عدم مدیریت صحیح در هیأت‌های ورزشی کیش یا نبود اسپانسر

هیات‌های ورزشی کیش در چندسال گذشته، خصوصا چندماه اخیر دستخوش تغییرات مدیریتی بسیاری شده است. این تغییرات علاوه‌بر به چالش کشیدن ورزش جزیره، خصوصا رشته‌های قهرمان‌پرور، موجب نارضایتی مردم، جامعه ورزشی و مربیان نیز شده است.

حال این سؤوال در اذهان عمومی به‌وجود می‌آید که آیا این تصمیمات صرفا مدیریتی است و یا با اهداف و غرایض دیگری رخ داده است.

جالب است بدانید؛ افرادی طی این سال‌ها بر صندلی هیات‌های ورزشی کیش تکیه زده‌اند که سوابق مدیریت ورزشی آنها زیر سؤوال و حتی غیر مرتبط با ورزش است.

انتصاب رؤسای هیأت‌های ورزشی در کیش از مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد گرفته تا اعضای شورای شهر و حتی کسبه بازار که هیچگونه تخصصی در هیچکدام از رشته‌های ورزشی ندارند اما شاهد آن هستیم که سکان ورزش جزیره را به‌دست گرفته‌اند که همین موضوع باعث بروز حواشی و مشکلات فراوانی در ورزش کیش شده است.

انتخاب اشخاص دارای سوابق غیر مرتبط با ورزش، جدا از بحث عملکرد و سابقه اداری افراد در پست سازمانی خود و حتی پست‌های گوناگون، جریان این انتصابات را نزد افکار عمومی تاکنون به‌صورت بسیار منفی جلوه داده است بطوریکه عملکرد مثبت بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی کیش را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

اما شاید آنچه که بیشتر در این حوزه نمود پیدا می‌کند، درد بی‌درمان جذب اسپانسرهای مالی در بسیاری از هیات‌های ورزشی جزیره کیش است، حنایی که دیگر با وضعیت بد اقتصادی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کیش به نوعی رنگ باخته و از طرفی هم با تفاصیل افق سختگیرانه شرکتی بنام سرمایه‌گذاری و توسعه کیش که مؤسسه ورزش جزیره زیر نظر آن طراحی شده است و با توجه به دید و نگاه صدرصد اقتصادی این شرکت و بی‌توجهی کامل آن نسبت به ساز و کار فرهنگی و ورزشی مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش به‌نظر می‌رسد آینده آنچنان خوبی را نمی‌توان برای ورزش جزیره در افق 1400 ترسیم کرد.

صحبت‌های تند و به نوعی افشاگرانه محمدرضا گل‌مینا رئیس هیات هندبال کیش  که معتقد است، مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش و به‌نوعی مدیر این مجموعه علت اصلی حذف تیم هندبال دختران کیش از لیگ برتر هندبال است که این سخنان با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد.

آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگوی سحر فرجی سرمربی تیم هندبال بانوان کیش با خبرنگار خبرگزاری فارس در این جزیره است که در پی می‌خوانید:

**بنده از ابتدای سال ۹۷ که به جزیره کیش نقل مکان کردم و به‌صورت شخصی پیگیر شروع تمرینات هندبال در مؤسسه ورزش بودم که بعد از چند ماه با آقای محمدرضا گل‌مینا رئیس هیات هندبال جزیره آشنا شدم و ادامه مسیر را در کنار هیات هندبال گام برداشتم.

مؤسسه ورزش به کمکمان آمد

**بعد از سه اعزام تیم بانوان و قهرمانی در رده امیدهای کشور با نگاه ویژه فدراسیون هندبال توانستیم یک سهمیه در لیگ برتر به‌دست بیاوریم، ابتدای کار بسیار سخت و مشکل بود چون نه از اسپانسر خبری بود و نه از حامی مالی بطوریکه ما نتوانستیم در اولین هفته به کازرون برویم و در مقابل تیم شهید شاملی بازی کنیم، اما از هفته دوم مشخص شد با رایزنی مؤسسه ورزش و منطقه آزاد کیش قرار بر این شده است که هواپیمایی کیش‌ایر بخشی از هزینه‌ها را بر عهده بگیرد اما باز هم ادامه راه با هزینه‌های سرسام‌آور، تیم‌داری تقریبا غیر ممکن بود که از همان هفته دوم مؤسسه به یاری تیم آمد و هزینه‌ها را متقبل شد و انصافا بسیار حرفه‌ای عمل کرد و شخص آقای امیری خراسانی به تمام قول‌هایی که داده بودند عمل نمود و در ابتدای سال ۹۹ هم با بازیکنان و کادر تسویه کرد.

**تیم کیش‌ایر یک تیم جوان و جویای نام بود که اکثرا در رده سنی امید بودند و تجربه حضور در لیگ برتر را نداشتند اما با تلاش کادر فنی و زحمت بازیکنان در نیم فصل اول نتایج بسیار جالب و شگفت‌انگیزی به‌دست آورد اما در نیم فصل دوم به‌دلیل کمبود بازیکن و آسیب‌دیدگی چند نفر از آنها، نتوانست نتایج دور رفت را تکرار کند اما باید از مدیر ورزش و تفریحات سالم کیش تشکر کرد که مایوس نشدند و تا آخرین لحظه در کنار تیم بودند و برد و باخت برایشان یکسان بود که با لطف خدا و تلاش بازیکنانم، در نهایت تیم هندبال کیش‌ایر به‌عنوان پدیده مسابقات لقب گرفت و نشان داد که می‌توان به جوانان هم اعتماد کرد.

رئیس هیأت به وعده‌های خود عمل نکرد

**در سال ۹۹ همگی خواستار این بودیم که اتفاقات خوب مربوط به سال قبل تکرار شود و این فقط با همکاری و مدیریت مؤسسه ورزش امکان‌پذیر بود اما رئیس هیات هندبال طبق مصاحبه‌های که داشتند و در نشست‌های دیگری اعلام کردند که خودشان اسپانسر بزرگی دارند و قرار است شخصا تیم‌داری کنند و در نظر دارند که هم بازیکن و هم مربی خارجی به تیم تزریق کنند، همه ما بسیار خوشحال و منتظر یک شروع طوفانی بودیم که متاسفانه باخبر شدیم اسم تیم کیش در قرعه‌کشی نیست و مانند بقیه قول‌ها و وعده‌هایشان در فصل قبل که هیچکدام عملی نشد این اتفاق هم در حد حرف باقی ماند و سهمیه را از دست دادیم و زحمات شبانه‌روزیمان از دست رفت.

محمدرضا گل‌مینا رئیس هیات هندبال کیش چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه‌ها علل جا ماندن تیم هندبال بانوان برای حضور در لیگ ۹۹ را اینچنین که در زیر می‌خوانید بیان می‌کند:

وی گفته بود: این مورد را به‌صورت سرفصل‌های متعدد مطرح می‌کنم و قضاوت با شما و کسانی‌ که این مطالب را می‌خوانند.

۱- مدت‌ها قبل از اینکه به روز قرعه‌کشی برسیم در جلسه‌ای مشترک در موسسه ورزش با حضور مسؤولان، پس از بحث و بررسی گوناگون برای حل موضوع دو راهکار ارائه دادیم:

الف- برای اینکه بتوانیم در شرایط اقتصادی کنونی حامی مالی جذب کنیم نیاز است که پخش مستقیم تلویزیونی داشته باشیم که مقرر شد طی مکاتبه و جلسه با صدا و سیمای کیش راهکارهای اجرایی را پیدا کنند که این امر نیز شدنی بود.

ب- مقرر شد طی جلسه‌ای با ارگان‌های مربوطه راهکارهای حضور تماشاچیان در سالن بررسی شود تا اسپانسر بتواند با انجام تبلیغات میدانی هزینه‌ها را جبران کند.

باید پرسید که کدام یک از این دو بند صورتجلسه، محقق شد؟!

در همین اثنا نیز ما به‌دنبال انتخاب بازیکن بودیم که با انجام تست فیزیکی آنلاین، ۳۵ بازیکن از سطح کشور برای ما فیلم فرستادند.

۲- درجریان کارها بودیم که متوجه شدیم موسسه ورزش به‌دنبال تیم‌داری است و دارد هیات را دور می‌زند!! دوستان مذاکرات خودشان را کرده‌اند، اسپانسر هم پیدا کرده‌ بودند و از سوی دیگر با چند بازیکن در سطح کشور هم مذاکره کرده‌اند که خودشان در رقابت‌ها تیم بدهند.

حتی از طرف موسسه با فدراسیون هم مذاکره کرده‌اند! اما در این میان وقتی متوجه می‌شوند که همه راه‌ها به هیات ختم می‌شود گویی تیرشان به سنگ می‌خورد!!  اینجاست که عطای کار را به لقایش می‌بخشند و قید تیم و تیم‌داری را می‌زنند!!

۳- شب قبل از قرعه‌کشی علی‌رغم اینکه زمان واریز حق ورودی تمام شده بود، به لطف ریاست فدارسیون، از آقای امیری خراسانی خواهش کردیم به شکلی پول ورودی به حساب فدراسیون واریز کنند که حذف نشویم تا بعد موضوع حامی مالی حل شود، پیام آن موجود است، ما دیگر به ایشان التماس نکردیم. اما متأسفانه هزینه ورودی پرداخت نشد و اینگونه بود که حذف شدیم.

محمدرضا گل‌مینا رئیس هیات هندبال کیش در ادامه می‌گوید:

**بدشانسی ما بیماری دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در زمان قرعه‌کشی لیگ ۹۹ بود وگرنه وی به‌ هر طریقی مشکل را حل می‌کرد.

**به‌نظرم هندبال جزیره فدای لجبازی آقای امیری خراسانی با بنده و هیات هندبال جزیره شد. ایشان دو سال و نیم تلاش‌های ما را لگدمال کرد در حالی‌که اگر صادقانه می‌گفتند شما بروید من مشکل تیم را حل می‌کنم، به‌خاطر هندبال جزیره هم که شده بی‌شک ما می‌رفتیم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان هندبال لیگ برتر کیش جزیره هیات هندبال کیش هندبال جزیره میلیون تومان تیم هندبال ورزش جزیره مؤسسه ورزش ورزشی کیش هزینه ها قرعه کشی تیم داری لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز

به دلیل اینکه انواع خاک‌ها با رنگ‌های مختلف را می‌توان در جزیره هرمز پیدا کرد، این جزیره هزار رنگ نامیده می‌شود.

کد خبر 749792

دیگر خبرها

  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • قهرمانی بهنمیر در مسابقات هندبال دختران آموزشگاه‌های مازندران
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز