Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:34:26 GMT

بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۱۹۳

بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان تهیه می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تهیه بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نظر دارد بانک اطلاعاتی نویسند گان، ناشران، ویراستاران و طرا حان کتب لرستانی را تهیه کند.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که در مقطع زمانی خاصی به‌عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهمیت حفظ آن‌ها بسیار با اهمیت‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه در زنجیره رسیدن کتاب دفاع مقدس به مخاطب، حلقه تبلیغ و معرفی باید بیش از اینها عمل کند، افزود: باید از تمام توان ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبلیغ و جذب مخاطب کتاب دفاع مقدس استفاده کرد.

رشیدی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان، عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نظر دارد بانک اطلاعاتی نویسند گان، ناشران، ویراستاران و طرا حان کتب لرستانی را تهیه کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس که بخشی از تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی است، آنقدر سوژه‌های ناب و قابل پرداخت دارد که نگارش آن‌ها و روایت‌شان برای مردم نه تنها خالی از لطف نیست بلکه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به عقب افتادگی‌هایی که در حوزه چاپ و نشر کتاب دفاع مقدس در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: با وجود داشتن سوژه‌های ناب ایثار و شهادت، تاکنون در حوزه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس آن‌گونه که شایسته استان بوده عمل نشده‌است.

رشیدی با اشاره به تأثیرگذاری بالای محتوای غنی کتب در جذب مخاطب، افزود: تاکنون شورای ممیزی کتاب در استان تشکیل نشده که ایجاد آن در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از ارزیابی سبکی و رتبه‌بندی آثار منتشره دفاع مقدس استان، طراحی و برنامه‌ریزی کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت افزایی ویراستاران، خاطره‌نویسان، نویسندگان و مصاحبه‌گران تاریخ جنگ، در این اداره‌کل خبر داد و افزود: پیگیری تشکیل شورای جهادی ترجمه، پیگیری شناسایی و راه‌اندازی گروه‌های جهادی، تشویق ویراستاران به تشکیل انجمن ویراستاران و برنامه نقد و معرفی کتاب در صدا و سیما از دیگر برنامه‌های ما در سال‌جاری است.

وی تشکیل بانک ایده‌ها و سوژه‌ها، برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی با اساتید و فعالان ادبیات پایداری، راه‌اندازی جلسات شب شعر و شب خاطره به‌صورت هفتگی و برگزاری مسابقات مختلف گروه‌های سنی در طول سال را از دیگر برنامه‌های  اداره‌کل حفظ آثار  دفاع مقدس لرستان برشمرد و گفت: تعیین  و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب و آثار دفاع  مقدس و تهیه و ارسال لیست عناوین پیشنهادی مقاله و پایان‌نامه به دانشگاه‌های استان از دیگر برنامه‌های امسال ماست.

رشیدی با اشاره به اینکه تاکنون چندین جلد کتاب حوزه دفاع مقدس لرستان که آماده هستند، به دلیل مشکلات اعتباری هنوز چاپ و منتشر نشده‌اند، افزود: کتاب «آماده شهادت» به  کوشش «علی خسروی» در روزهای اخیر به چاپ رسیده که در هفته دفاع مقدس از این کتاب رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: همچنین از کتاب‌های «رایحه تقریظ» و «صحیفه شهدای لرستان» در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفاع مقدس بنیاد حفظ انقلاب اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار کتب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد