Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:25:30 GMT

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت(۲۹ شهریورتا۴مهر)

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۹۲۶۲

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت(۲۹ شهریورتا۴مهر)

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کرمانشاه بود.

سورنا ستاری در سفر یک روزه به کرمانشاه از مجموعه شرکت پتروشیمی، شرکت دانش بنیان زیست تولید رازی، شرکت دانش بنیان پژوهان کرمانشاه در شهرک صنعتی کرمانشاه، نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بازدید از پارک علم و فناوری کرمانشاه و شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان از دیگر برنامه های ستاری بود.

مهاجرت نخبگان رو به کاهش و ۱۸۰۰ نخبه نیز به کشور بازگشته اند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ نخبه در سال‌های اخیر به کشور بازگشته‌اند گفت: براساس آمار رصدخانه مهاجرت ایران، مهاجرت نخبگان رو به کاهش است.

ستاری عصر شنبه در حاشیه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند کاهشی مهاجرت نخبگان حاصل تلاش و برنامه‌های جدید اجرا شده در سال های اخیر است.

وی افزود: در سال های اخیر با برنامه‌های اجرا شده توانستیم یک هزار و ۸۰۰ نخبه ایرانی را از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگردانیم.

اعتبار پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: اعتبار ساخت پروژه پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط شرکت ملی پالایش نفت ایران از هفت هزار میلیارد به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

هوشنگ بازوند در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید که با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب که به اندازه سه واحد پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد داشت، بزودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه هم با یک سهامدار عمده تعیین تکلیف شده است و با عنوان پتروپالایش آناهیتا به اقدامی ارزشمند برای توسعه استان تبدیل خواهد شد.

مراسم اربعین با اعلام رسمی دولت عراق منتفی شد

استاندار کرمانشاه گفت: مراسم اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا با اعلام رسمی دولت عراق لغو شده است و با توجه به لغو این مراسم دولت عراق پذیرای زائران نخواهد بود و خوب است که مردم کشورمان درخواست سفر نداشته باشند.

هوشنگ بازوند در ستاد اربعین استان به نقش صداوسیما و رسانه ها در آگاهسازی عموم مردم برای پرهیز از سفر به مرزها اشاره کرد و گفت: تا می توانیم با گفت و گو و صحبت و انجام کارهای فرهنگی عزادارانی که قصد سفر دارند را منصرف کنیم.

در همین راستا فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از برپایی ایستگاه‌های ایست و بازرسی موقت و تقویت ایستگاه‌های ثابت برای کنترل و جلوگیری از تردد احتمالی زائران اربعین به سمت مرزهای کرمانشاه و ایلام خبر داد و گفت: این ایستگاه های بازرسی در مناطقی مانند سه راهی نهاوند، بیستون، اسلام آبادغرب و بالاطاق برپا می شود.

سردار علی اکبر جاویدان ادامه داد: با توجه به ممنوعیت سفر زائران ایرانی به کربلا برای شرکت در مراسم اربعین امیدوارم عموم مردم فهمیم و عاشورایی کشورمان با درک ممنوعیت های اعمال شده از سوی دولت عراق اصراری برای سفر نداشته باشند.

تردد زائر و مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان ممنوع است

فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان برای تردد زائران و مسافران بسته است و هیچ‌گونه ورود و خروجی از این مرزها انجام نمی‌شود.

مرادعلی تاتار افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رسمی دولت عراق مبنی بر عدم پذیرش زائران و مسافران به منظور حفظ سلامتی آن ها، مرزهای خسروی و پرویزخان بسته است.

وی از مردم خواست تا به هیچ عنوان به مرزها مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران در عراق مهیا نیست و امکان تردد به شهرهای مذهبی عراق در آستانه اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی وجود ندارد.

هفته دفاع مقدس ۴۰ برنامه در استان کرمانشاه اجرا می‌شود

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برشناساندن ارزش‌ها، دستاوردها و داشته‌های دفاع مقدس به جوانان، نوجوانان و نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۴۰ برنامه را برای اقشار محتلف مردم تدارک دیده‌ایم.

سردار بهمن ریحانی در جمع خبرنگاران، نقش کرمانشاه را در دفاع مقدس بی‌بدیل توصیف کرد و اظهارداشت: تنوع قومیتی و مذهبی در کرمانشاه تبدیل به وحدت شد تا جایی‌که در دفاع مقدس گردان‌های شیعه، سنی و اهل حق در کنار یکدیگر از خاکشان دفاع کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل به سینه ستبر و چهره زیبای انقلاب اسلامی شدند.

وی شعار امسال هفته دفاع مقدس را «ما قوی هستیم» اعلام کرد و گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری روز مقاومت در گیلانغرب، اعزام گروه های دامپزشکی به مناطق عشایری، دیدار با خانواده معظم شهدا، تکریم از مدافعان سلامت و تجلیل از اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که برگزار می‌شود.

درگذشت آیت الله حسن ممدوحی

آیت الله «حسن ممدوحی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه شنبه یکم مهرماه شب در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله‌ ممدوحی‌ در سال‌ ۱۳۱۸ هجری‌ شمسی‌ در کرمانشاه‌ در خانواده‌ای‌ متدین‌ و دانش‌ دوست‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ به‌ پیشه‌ تجارت‌ اشتغال‌ داشت‌، خانه‌ ایشان‌ در کرمانشاه‌ محل‌ رفت‌ و آمد روحانیان‌ و علما شهر بود.

این‌ عالم‌ بزرگوار در سال‌های‌ عمر خود بارها کتب‌ درسی‌ فقهی‌ و اصولی‌ تا سطح‌ کفایة‌ الاصول‌ را تدریس‌ کرده‌ و از این‌ رهگذر شاگردان‌ بسیاری‌ را تربیت‌ نموده‌ است‌؛ امّا با توجه‌ به‌ نیاز حوزه‌های‌ علمیه‌ به‌ آشنایی‌ با علوم‌ عقلی‌ و با توجه‌ به‌ ضرورت‌های‌ موجود در جهان‌ اسلام‌ و با سفارش‌ آیت‌الله‌ جوادی‌ آملی‌، به‌ تدریس‌ علوم‌ عقلی‌ روی‌ آورده‌ است‌ و کتب‌ بدایة‌ الحکمة‌ و نهایة‌ الحکمة‌ علامه‌ طباطبایی‌، شرح‌ اشارات‌ ابن‌ سینا و شرح‌ منظومه‌ سبزواری‌، اسفار و کتاب‌ شریف‌ توحید صدوق‌ را تدریس می کرده است.

آیت‌الله‌ ممدوحی‌ طی‌ این‌ سالها کتب‌ فراوانی‌ را تألیف‌ و به‌ عالم‌ اسلام‌ ارزانی‌ داشت‌ که‌ از آن‌ میان‌ می‌توان‌ به‌ شرح‌ صحیفه‌ سجادیه‌، شرح‌ نهج‌البلاغه‌، شرح‌ رسالة‌ الولایة‌ علامه‌ طباطبایی‌، رساله‌ای‌ در علم‌ امام‌، حقوق‌ اساسی‌، انسان‌ و جهان‌ در شناخت‌ مکتب‌ اسلام‌، اجتهاد و تقلید، حکمت‌ حکومت‌ فقیه‌ و شرح‌ رسالة‌ الوجود کاشف‌ الغطاء اشاره‌ کرد.

شمارش معکوس ثبت جهانی اورامانات با بازدید ارزیاب یونسکو آغاز شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به ورود «حسام مهدی» ارزیاب مصری یونسکو به استان کرمانشاه، گفت: این کارشناس به مدت هشت روز منطقه اورامانات در استان‌های کرمانشاه و کردستان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

«امید قادری» افزود: بازدید هوایی برای ارزیابی وضعیت منطقه اورامانات در استان کرمانشاه از صبح روز چهارشنبه ۲ مهر با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر آغاز شده و تا روز جمعه چهارم مهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ارزیابی به ۲ صورت هوایی و زمینی انجام می شود، گفت: معیار یونسکو برای ثبت جهانی اورامانات نظر ارزیاب اعزامی ملاک است که شرایط لازم را برای حضور وی در منطقه فراهم شده است.

کلاهبرداران اینترنتی توسط پلیس کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه و دستگیری هفت نفر که با ایجاد درگاه جعلی بانک (فشینیگ) اقدام به سرقت از کارت‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر کشور کرده بودند، خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه، ماموران متوجه یک درگاه جعلی بانکی (فشینیگ) شدند که توسط نوجوان ۱۸ ساله ای در یکی از پیام رسان های خارجی ایجاد شده بود. 

وی با بیان اینکه در بازرسی های اولیه از منزل متهم اصلی (صاحب درگاه جعلی بانکی) بیش از ۶۲۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شده است، گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص اطلاع از تعداد سرقت های انجام شده و مبلغ برداشت شده از حساب قربانیان ادامه دارد.

بیماران کرونایی کرمانشاه ظرف ۲ هفته ۲.۵ برابر شده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲ هفته گذشته تعداد بیماران کرونا در استان کرمانشاه ۲.۵ برابر افزایش یافته و به ۳۸۰ بیمار رسیده است.

محمودرضا مرادی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه افزود: از ۱۵۰ بیمار به ۳۸۱ بیمار رسیده ایم که ۶۰ نفر آنها در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بستری شده اند که تعداد ۹۳۰ نفر در آی سی یو و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز در بخش های ایزوله نگهداری شده اند، افزود: تاکنون ۵۸۳ بیمار فوت شده اند و بیش از ۴۷ هزار ویزیت سرپایی نیز در مراکز ۱۶ ساعته انجام شده ضمن اینکه بیش از ۶۰ هزار تست پی سی آر نیز صورت گرفته است.

مرادی یادآور شد: به طور متوسط هر بیمار ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که مجموع هزینه ها بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به شروع پیک سوم بیماری در کشور اظهارداشت: تعداد بستری‌های کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است اما میزان مرگ ناشی از این بیماری در استان از میانگین کشور کمتر است.

دکتر ابراهیم شکیبا، بااشاره به تشدید وضعیت بیماری کرونا در این استان گفت: بهتر است دانش آموزان آموزش را از طریق فضای مجازی پیگیری کنند.

وی به شیوع این بیماری در میان کودکان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ۱۷۸ کودک کرمانشاهی به بیماری کرونا مبتلا شده اند که هشت نفر از آنها به دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای فوت کردند.

سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به کرمانشاه

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، در ادامه سفرهای‌ استانی خود روز پنجشنبه سوم مهر به استان کرمانشاه سفر کرد.

معاون رییس جمهوری در این سفر از پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه، پروژه تصفیه خانه آب کرمانشاه، سرسرای ۶ هزار نفری کرمانشاه و پایانه مرزی پرویزخان شهرستان قصرشیرین بازدید کرد

نوبخت همچنین در مراسم افتتاحیه ۲ هزار و ۴۱ واحد مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل شهرستان هرسین، مجموعه فرهنگی و یادمان شهدای گیلانغرب و کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید نیز شرکت کرد.

حضور در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به کرمانشاه بود.

دولت ۲ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان تا پایان امسال در کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تا پایان امسال هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند.

محمدباقر نوبخت در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه؛ افزود: این اعتبار برای ۱۷ طرح عمرانی با حدود هزار میلیارد تومان و ۵۲ طرح تولیدی با هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان تا پایان امسال در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام‌ جهش تولید گفت: تمام ‌تلاش ما اجرای این طرحهای سرمایه‌گذاری شده در استان کرمانشاه است.

وی تصریح کرد که با اتمام ۵۲ طرح تولیدی هشت هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

دفاع مقدس با مشارکت همه ملت ایران و به فرماندهی امام راحل به پیروزی رسید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه ملت ایران به فرماندهی و رهبری حضرت امام راحل در جنگ حضور پیدا کردند و پیروزی را رقم زدند، گفت: همه از نوجوان تا کهنسال به فرمان امام در دفاع مقدس حضور داشتند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع، با بیان اینکه دفاع مقدس براساس قرآن و تاکیدات بزرگان دین اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید، افزود: در این جنگ هشت ساله ملت ایران با همه توان از کیان اسلام و سرزمین اسلامی دفاع کردند.

او بر مراقبت از تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: در دفاع مقدس همه ملت حضور داشتند و پشتیبانی کردند و نباید گذاشت تاریخ منحرف شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به ارتحال آیت الله ممدوحی و تسلیت این ضایعه به ملت ایران گفت: آیت الله ممدوحی عمر خود را در راه خدمت به اسلام صرف کرد همچنین به فرموده رهبر انقلاب وی فردی انقلابی و  وارسته بود که حقایق اسلام را تبیین می کرد.

 آیت الله علما با بیان اینکه آیت الله ممدوحی انسانی اخلاقی بود، تصریح کرد: همه مراجع و سران قوا به مناسبت درگذشت آیت الله ممدوحی اطلاعیه دادند و امروز نیز روز عزای عمومی است همچنین روز شنبه براساس پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت آن شخصیت بزرگوار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه محمدباقر نوبخت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه محمدباقر نوبخت کرمانشاه استانداری کرمانشاه محمدباقر نوبخت کرمانشاه اخبار کنکور هزار میلیارد تومان استان کرمانشاه معاون رییس جمهوری آیت الله ممدوحی هفته دفاع مقدس اسلام آبادغرب سرمایه گذاری دفاع مقدس دانش بنیان دولت عراق ملت ایران جهش تولید ۲ هزار شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز

دریافت 35 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، «منصور عزیر پورمحمدی» امروز شنبه (۱۵ اردییبهشت ۱۴۰۳) با حضور مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

کد خبر 6096619

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع بذرپاش از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن رئیسی!
  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت