Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش تولید نفت لیبی، نرخ آهسته بهبود اقتصادی در کشورهایی مثل هند و محدود شدن دوباره حمل و نقل در اروپا باعث افزایش عرضه و کاهش تقاضای نفت شده و اوپک را به چالش انداخته است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، درست در زمانی که تصور می شد ائتلاف اوپک پلاس توانسته بازار نفت را متعادل کند، لیبی همه را شگفت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیبی آتش‌بس اعلام شده و برخی بنادر نفتی این کشور که مدت ها بسته بودند و همچنین میادین نفتی که این بنادر را تغذیه می کردند، بازگشایی شده اند. شرکت نفت ملی لیبی قصد دارد تا پایان ماه جاری، متوسط تولید روزانه این کشور را از کمتر از 100 هزار بشکه در روز به 260 هزار بشکه در روز برساند. در این بین، ائتلاف اوپک پلاس دو میلیون بشکه در روز از کاهش تولید خود کم کرده است. بازار نفت نمی‌تواند این مقدار افزایش تولید را تحمل کند.

 مدیرعامل شرکت تجارت نفت مرکوریا عقیده دارد تقاضا همچنان ضعیف تر از حد انتظار است و هرگونه افزایش تولید نفت جذب بازار نخواهد شد و این به معنای افزایش ذخایر شناور در دنیاست. ذخایر نفت جهان در ماه جاری بین 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته و هنوز افزایش تولید نفت لیبی لحاظ نشده است. پیش بینی می شود ذخایر نفت جهان در پایان سه ماهه سوم تنها یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته باشد.

 گزارشات نشان میدهند تاجران کالا در حال اجاره نفتکش های بیشتری برای ذخیره نفت خام بر روی دریا هستند. این گزارش ها نگرانی در مورد تکرار شرایط فصل بهار را افزایش می دهد یعنی زمانی که صدها میلیون بشکه نفت فروخته نشده و به خاطر پر شدن ذخایر خشکی، بر روی دریا ذخیره می شدند.

 یک روند نگران کننده دیگر نرخ آهسته بهبود اقتصادی در کشورهای نوظهور است که اصلی ترین پیش برنده های رشد تقاضای نفت در جهان هستند. غیر از چین، بسیاری از کشورها هنوز درگیر همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد هستند. برای مثال، تقاضای نفت در هند بیشترین تاثیر را از همه گیری ویروس کرونا گرفته و این کشور رتبه دوم را در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان دارد.

روسیه همچنان برترین عرضه کننده نفت به چین استپیش بینی بهبود تقاضای نفت به 100 میلیون بشکه در روز

 پیش بینی می شود تقاضای نفت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به طور متوسط برابر با 95 میلیون بشکه در روز باشد. این رقم کمتر از 97 تا 98 میلیون بشکه ای است که در بهار پیش بینی می شد. به نظر می رسد نرخ کاهش ذخایر نفتی هم ضعیف تر از حد انتظار باشد. ذخایر دیزل هم افزایش یافته چون پالایشگاه‌ها از سوخت هواپیما برای تولید آن استفاده می کنند.  آغاز تولید نفت لیبی هم به این چالش ها افزوده و دورنمای قیمت نفت را تیره و تار می کند.

 بسیاری از کشورهای اروپایی دوباره حمل و نقل را محدود کرده اند که باعث افزایش ذخایر سوخت مخصوص سوخت هواپیما می‌شود. در این بین، اوپک و متحدانش قرار است در مورد قدم های بعدی در کاهش تولید مذاکره کنند. قبلاً تصمیم گرفته شده بود 2 میلیون بشکه دیگر از ابتدای سال آینده میلادی از کاهش تولید این گروه کم شود ولی احتمالاً شرایط قیمت نفت و افزایش ذخایر نفتی باعث می‌شود تغییراتی در این تصمیم ایجاد شود.

 انتهای پیام/147

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز افزایش تولید تقاضای نفت ذخایر نفت تولید نفت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

علی مرادی معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سد‌ها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سد‌های استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سد‌های استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند، اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سد‌ها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم، اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سد‌ها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

مرادی با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سد‌ها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سد‌های استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه