Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@11:27:48 GMT

یارانه نقدی جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۰۳۰۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح حمایت معیشتی مجلس برای تامین اقلام اساسی با کارت الکترونیکی ویژه کالا خبر داد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح حمایت معیشتی مجلس برای تامین اقلام اساسی با کارت الکترونیکی ویژه کالا خبر داد و گفت: ۶۰ میلیون ایرانی مشمول این طرح می شوند و منابع مورد نیاز این طرح با استفاده از ظرفیت‌ های درونی بودجه با تغییر اولویت ‌های بودجه‌ ای تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بر اساس بررسی‌ ها یارانه نقدی جدید برای تامین اقلام اساسی با کارت الکترونیکی ویژه کالا به ۶۰ میلیون نفر تعلق میگیرد و منابع مورد نیاز این طرح هم از ظرفیت ‌های درونی بودجه با تغییر اولویت ‌های بودجه ‌ای تامین می شود.

محبی ضمن اشاره به رویکرد کلی مجلس در تدوین و تصویب این طرح، گفت: کمیسیون در نظر دارد تا پایان اسفند ماه حداقل سه نوبت این کارت را برای شهروندان شارژ کند تا بخشی از کالا‌های مصرفی آنها از این طریق تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: مباحث گسترده‌ ای در خصوص این تصمیم در کمیسیون مطرح شد و تبادل نظرهایی نیز در مورد تبعاتی که ممکن است این تصمیم در بخش اقتصادی بازار‌ به همراه داشته باشد، انجام شد و کمیسیون به مکانیسم مشخص برای اجرای طرح رسید تا با رعایت الگو‌ های اقتصاد، علاوه بر حمایت از اقشار کم درآمد، تبعات اقتصادی منفی نداشته باشد.

محبی علاوه بر تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار‌های فرسوده اقتصادی، پرداخت یارانه نقدی به بیش از ۸۰ میلیون نفر را یکی از مشکلات کلیدی در روند تصمیم سازی‌ های اقتصادی و بحث بودجه دانست و گفت: این حجم از یارانه موجب اجحاف در حق خانواده ‌های نیازمند واقعی می شود. بعلاوه اینکه بودجه کشور در این شرایط ظرفیت چنین پرداختی را ندارد.

دولت موظف بوده در برهه ‌های مختلف این پایش اطلاعاتی را در جمعیت یارانه بگیران انجام دهد تا افراد غیرنیازمند از این ظرفیت استفاده نکنند.

برچسب ها: یارانه کالا ، برنامه و بودجه ، طرح معیشتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KF4

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یارانه کالا برنامه و بودجه طرح معیشتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌معیشتی باشید

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشرهای جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229442 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد