Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در بخش‌های  شمالی آذربایجانی‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و برای سایر مناطق پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از فردا با شمالی شدن جریانات هوا بر روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و به تدریج در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان شاهد بارش باران هستیم و روز دوشنبه علاوه بر ادامه بارندگی‌ها در این مناطق گستره بارش‌ها خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان را نیز در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:  کدام مناطق کشور طی چند روز آینده بارانی است؟

 این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش می‌یابد.

رفیعی افزود: روز دوشنبه استان‌های مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بیشترین بارش‌ها را دارند و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد.

وی بیان کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی‌ها  همچنان در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و همچنین مناطق مرکزی کرمان ادامه دارد و از نظر شرایط دمایی از روز دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر دمای هوای ۶تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توصیح داد: برای مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه روز‌های دوشنبه و سه شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل همچنان با وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک مواجه هستیم، عنوان کرد: دریای خزر به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی آن از فردا تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب هوایی پایتخت متذکر شد: آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه است و حداکثر دمای آن امروز به ۳۱ درجه و حداقل دمای تهران فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی کشور هواشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کشور هواشناسی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز