Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:39:54 GMT

ضوابط شهر دوستدار کودک، اولویت شهرسازی در یزد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۰۴۴۱

ضوابط شهر دوستدار کودک، اولویت شهرسازی در یزد

 با همکاری یونیسف و وزارت کشور، چندی پیش شهر یزد به همراه ۱۱ شهر ایران اسلامی به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهردوستدار کودک تعیین شدند و بر این اساس مقرر شد با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف توجه به حقوق کودکان بیش از پیش مد نظر مدیریت شهری قرار گیرد.

شـهر دوسـتدار کـودک، شـهر یـا اجتمـاع محلـی اسـت کـه در آن نظرهـا، نیازهـا،اولویت‌هـا و حقـوق کـودک، بخشـی جدایی ‌ناپذیـر از سیاسـت‌ها، برنامه‌هـا و تصمیم‌هـای عمومـی باشـد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم انداز ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف این است که همـه کـودکان و جوانـان بایـد بتواننـد از کودکـی و جوانـی خـود لـذت ببرنـد و از طریـق احقـاق برابـر حقـوق خـود در شـهر واجتماع محلی شان، توانایی های بالقوه خود را به طور کامل به فعل درآورند.

این ابتکار، با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه محلی در بیش از ۴۰ کشور تحت پوشش قرار داده است.

«حجت فلاح» سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان رکن دموکراسی نقش مهمی در هدایت افکار عمومی به سمت توسعه فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کنند.

وی افزود: مطالبه‌گری به موقع خبرنگاران موتور محرک برای مدیریت بهتر مسئولان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه با اشاره به اهمیت نقش نهادسازی برای ایجاد تحول و توسعه در مدیریت شهری، گفت: نهادسازی به معنای هدایت افکار عمومی به سمت موضوع مورد نظر برای تحول توسعه‌ای است.

فلاح با بیان این‌که توجه به حقوق کودکان در مدیریت شهری از جمله مصادیق تحول به سمت توسعه اجتماعی و فرهنگی در کالبد شهری است،تصریح کرد: ترویج فرهنگ توجه به حقوق کودکان در تمام عناصر شهری ضروری است.

وی توسعه مدیریت شهری و افزایش کمی و کیفی خدمات شهرداری در این خصوص را مستلزم شفافیت دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور، مشارکت دستگاه‎‌های مختلف و همراهی مستمر شهروندان دانست و بیان کرد: بر اساس ابلاع وزارت کشور مسئولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی اقدامات شهردوستدار کودک به عهده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌ها گذاشته شده و شهرداری یزد هم در این راستا مشغول ایجاد زیرساخت‌های لازم متناسب با ظرفیت‌های قانونی است.

فلاح با بیان این‌که سن کودکی در تعریف سازمان بین‌المللی یونیسف تا سقف ۱۸ سال تعیین شده است، گفت: بنا به نظر تمام کارشناسان ته مایه افراد از ۷ تا ۱۲ سالگی شکل می‌گیرد و این به معنای حساس بودن سن کودکی برای تبدیل شدن به انسانی متمدن، پویا و ارزشمند در جامعه است.

وی راه‌اندازی پارک مهارت با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان را از جمله اقدامات در دستور کار شهرداری یزد برای شهر دوستدار کودک دانست و بیان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده از این پس تمام طرح‌های شهرسازی در شهرداری یزد، بعد از کنترل و رعایت ضوابط دوستدار کودک کنترل، تصویب و اجرایی می‌شوند.

سرپرست شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌که شهرداری در حال ایجاد زیرساخت‌های متناسب با استانداردهای شهر دوستدار کودک است، افزود: برنامه‌ریزی راهبردی به منظور هم‌افزایی عمومی اولویت اجرایی معاونت شهرسازی در حوزه شهردوستدار کودک است.

فلاح در پایان با بیان این‌که تدوین و اجرای برنامه‌های منسجم در حوزه‌ شهر دوستدار کودک به مدیریتی هماهنگ نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف شهر دوستدار کودک به عزمی جدی و مشارکت تمام عناصر مدیریت شهری و استانی نیاز دارد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد شهرداری یزد پارک مهارت معماری شهرسازی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند

ایسنا/لرستان شهردار سلسله گفت: راه‌ و شهرسازی لرستان در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و به اجرای این طرح‌ها شتاب بیشتری دهد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت قانون مولدسازی برای کمک به شهرداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک به صراحت وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

شهردار سلسله گفت: با هدف توسعه فضای سبز در شهرها، نیاز است راه و شهرسازی برخی املاک خود را برای سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی درباره تامین قیر برای شهرداری‌ها، بیان کرد: در لرستان کارخانه آسفالت داریم، اما قیر نداریم و حتی اگر قیر را تامین کنیم شرکت آب منطقه‌ای لرستان اجازه برداشت شن و ماسه را از رودخانه نمی‌دهد.

او درباره تامین ماشین‌آلات در شهرداری‌های استان، گفت: سهم شهرداری الشتر از ماشین‌آلات عمرانی اندک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند