Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب  فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران دیدار و گفتگو کرد.

عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران و تلاش‌های آیت‌الله مقتدایی در این زمینه تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر اقدامی را برای تقویت حوزه علمیه خواهران وظیفه خود می‌داند و مصداق حسنه جاریه‌ایست که خیر و برکات آن شامل همه جامعه بشری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی با اشاره به ظرفیت بالای معنوی حوزه‌های علمیه گفت:برکات حوزه‌های علمیه؛ خاص ایران نیست و بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی ایجادشده برای کشور و پیوندهای عمیق فرهنگی ایجادشده، توسط طلاب تربیت‌ شده در حوزه‌های علمیه بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به درخواست انعقاد تفاهم‌نامه با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک توافق‌نامه واقعی برای اجرا توسط طرفین آماده شود تا بخش‌های علمی و فرهنگی کشور بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌های طلاب خواهر به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند داشته باشند.

عاملی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه که متأثر از فرهنگ غربی و بعضاً نگران‌کننده است، گفت: سرمایه حوزوی یک سرمایه ماندگار است و اگر بتوانیم طلبه‌های فاضل، خویشتن‌دار و صاحب اخلاق کریمه تربیت کنیم در امر هدایت جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی افزود: نقش طلاب حوزه اعم از خواهر و برادر در مسیر توانمندسازی دانش اجتماعی، دانش فرهنگی و دانش دینی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه جامعه امروز تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد به اهمیت و پویایی فضای مجازی اشاره کرد و تصریح کرد: طلاب از ابزار فضای مجازی برای تبلیغ دین، هدایت جامعه و ارتقای فرهنگ اسلامی باید به نحو احسن استفاده کنند و ظرفیت ۲۰۰ هزارنفری طلاب خواهر در این حوزه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در فضای مجازی با تصاعد مجازی مواجه هستیم که این تصاعد عدد به توان متمایل به بینهایت است به‌عنوان‌مثال یک کتاب وقتی در فضای مجازی قرار می‌گیرد بی‌نهایت تکثیر می‌شود.

عاملی گفت: یکی از ویژگی‌های فضای مجازی این است که به ما یاد می دهد که جدا جدا کار کردن فایده‌ای ندارد و یک بستر مشترک و داده گذاری مشترک توان بالایی را ایجاد می‌کند.

اصغر عبدالهی معاون امور مجلس و فرا سازمانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبات راهگشای خود تاکنون یکی از مهم‌ترین پشتیبان‌های حوزه‌های علمیه در به‌کارگیری حوزه‌های علمیه در تصمیم‌سازی‌های راهبردی در کشور بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه خواهران در کمک به حل مسائل پیش روی کشور در حوزه زنان و خانواده افزود: با توجه به درخواست شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران برای انعقاد تفاهم با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور حمایت از این جریان عظیم فرهنگی مناسب است که تفاهم‌نامه مذکور تدوین و به امضای طرفین برسد.

 عبدالهی گفت: رویکرد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید توجه بیشتر به حوزه فرهنگ بوده است و توفیقات خوبی مانند تشکیل ستاد مهندسی فرهنگی در این دوره محقق شده است.

کد خبر 5032805 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: طلاب حوزه علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهران طلبه کنکور 99 انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان چهل سالگی دفاع مقدس دانشگاه ها مصاحبه دکتری آزمون دانشنامه پزشکی آموزش مجازی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، با حضور رئیس حوزه‌های علمیه کشور شانزدهمین همایش تجلیل از طلاب ممتاز یزدی حوزه‌های علمیه استان یزد در مدرسه علمیه کاظمیه یزد برگزار شد.


دبیر برگزاری این همایش هدف از برگزاری این برنامه را تکریم و تقدیر از زحمات طلاب و به منظور ایجاد انگیزه برای طلاب جوان در مقاطع و بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، قرآن و عترت و فرهنگی عنوان کرد.


حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: آثار زیادی امسال به دبیرخانه شانزدهمین همایش رسید که از بین این آثار ۱۴۶ نفر در بخش‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شده بودند که از آنها تجلیل شد.


رئیس حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) به جایگاه و نقش مهم این امام همام در به ثمر رسیدن مکتب اسلام و تشیع پرداخت.


آیت الله اعرافی از طلاب خواست تا زندگی و سیره رئیس مذهب تشیع را در زندگی خود بکار گیرند و آن را در جامعه برای مردم تبیین نمایند.


در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی