Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، با اشاره به پروژه ساماندهی مسیل‌های شهر پارسیان گفت: تا سه ماه آینده می‌توان 80 درصد از خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز سیلاب‌هایی با شدت سال گذشته و یا بیشتر را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هوشنگ ملایی درنشست با فرماندار شهرستان پارسیان اظهار کرد: بارندگی‌های بی‌سابقه اخیر در شهرستان پارسیان باعث بروز خساراتی در شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به امکان وقوع سیلی با شدت سال گذشته و یا حتی بیشتر، باید منابعی از طریق شورای برنامه‌ریزی شهرستان پارسیان برای ساماندهی رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب در نظر گرفته شود.

وی طرح ساماندهی مسیل‌های شهر پارسیان و رودخانه بردول را یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه مدیریت سیلاب این مناطق دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که این طرح با همکاری خوب فرمانداری به سرانجام برسد چراکه در غیر این صورت امکان بروز خسارت‌های جبران ناپذیری وجود دارد.

ملایی ضمن تاکید بر مدیریت مسائل اجتماعی در پروژه‌های ملی و استانی توسط فرماندار، تصریح کرد: مدیریت سیلاب‌های احتمالی آینده به این صورت است که مجموعه شهرستان آب را از جاده عبور می‌دهد و باقی مسائل فنی عبورآب از شهر بر عهده شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اجرای صحیح این پروژه، در هنگام سیلاب خطر کمتری ساختمان‌های اداری شهرستان را تهدید می‌کند، ابراز داشت: تا سه ماه آینده می‌توان 80 درصد از میزان خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز سیلاب‌هایی با شدت سال گذشته و یا بیشتر را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تدوین طرح ساماندهی سایت صنایع انرژی‌بر پارسیان، تصریح کرد: کلیات این طرح در کمیته فنی شرکت تصویب شد و پس از نهایی شدن برای اجرا در اختیار صنایع انرژی‌بر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رویکرد مثبت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بیان داشت: ماده 27 و 28 قانون توزیع عادلانه آب ظرفیت مناسبی را برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای فراهم کرده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل جبران خسارت شرکت آب منطقه ای هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

دیگر خبرها

  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان