Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نزدیک به هفت ماه از شیوع و پیشرفت ویروس کرونا می‌گذرد و روز به روز به مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعت همچون معلولان افزوده می‌شود و متاسفانه هیچ نهادی به فریاد این قشر نمی‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حمایت‌های جزئی در زمینه بهداشتی و درمانی به خانواده‌های دارای افراد معلولیت در روزهای نخست کرونا شکل گرفت اما این امر تنها تعداد محدودی از معلولان را شامل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا جامعه را به شدت درگیر کرد و تورم اقتصادی زیادی را به وجود آورد و عده‌ بسیاری را گرفتار و غرق در مشکلات فقر کرد. متاسفانه در این هنگام افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، کم‌توان ذهنی نیز دچار آسیب شدند و مشکلات روحی و روانی جبران‌ناپذیر بیشتری برای خانواده‌هایشان ایجاد کردند.

در این میان آموزش مجازی نیز بر مشکلات خانواده‌هایی که از توان خرید گوشی هوشمند، برای ادامه تحصیل فرزندان خود عاجز بودند، افزوده شد. اکثر خانواده‌هایی که فرزندان معلول، استثنایی دارند وسع مالی خوبی ندارند و نمی‌توانند شرایط را برای ادامه تحصیل فرزندان خود که عشق به تحصیل هستند را فراهم کنند، دردی که همواره بر دل تمام افراد خانواده سنگینی می‌کند و راهکاری برای رهایی از آن وجود ندارد. اما در این بین مسئولان امر وظیفه دارند به مسائل این قشر بیش‌تر رسیدگی کنند، تا معلولان نیز بتوانند با اوضاع بهتری در جامعه زندگی کنند چرا که وضعیت مالی بعضی از خانواده‌ها به قدری بحرانی است که حتی سیر کردن خود و خانواده مشکل اساسی برای سرپرست خانواده شده است. با این وجود اکنون که آموزش به صورت نیمه مجازی شده است دانش آموزانی که توان مالی خرید گوشی هوشمند را ندارند گاهی از تحصیل محروم می‌مانند و همچنین حمایتی از سوی نهاد‌های دیگر به این قشر از جامعه انجام نمی‌شود.

حال سوال این است آیا در شرایط حاضر که آموزش مجازی است سازمان‌های ذی‌ربط اقدامی در راستای خرید تبلت برای این دانش‌آموزان انجام داده‌اند؟

44 هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی توزیع شدگزارش تسنیم نتیجه داد؛ حضور مدیرکل بهزیستی استان زنجان در منزل دو پاراتنیس زنجانی/ وعده رسیدگی به مشکلات این ورزشکاران داده شد + فیلم

محمد محمدی قیداری، مدیر کل بهزیستی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: حدود یک هزار نفر دانش آموز تحت حمایت بهزیستی استان هستند، با این‌که معاونت مشارکت مردمی بهزیستی کشور اعلام کرد اعتباراتی برای خریداری تبلت و تلفن همراه تخصیص شده است، اما در سال تحصیلی سال جاری هیچ گونه دستورالعمل برای استان زنجان اعلام نشده است، اگر هم خریداری گوشی هوشمند انجام شده به شکل موردی با کمک خیران بوده است.

وی افزود: مشکلات معلولان فقط مختص به بهزیستی نیست چرا که معلولان شهروندان درجه یک جامعه هستند و همه نهاد‌ها باید به امورات آنان رسیدگی کنند و نباید مختص بهزیستی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در بحث ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی مددکاران با تحقیقات انجام شده در زمینه توان مادیات آنان را بررسی می‌کنند و کمک‌ها در زمینه مختلف انجام می‌شود و تا زمانی که نیاز درمانی، معیشتی وجود داشته باشد ما به تامین و خرید گوشی هوشمند فکر نمی‌کنیم چرا که باید با توجه به اعتبارات صندوق تصمیم گیری انجام شود و در حال حاضر اولویت حل مشکلات معیشتی آنان است.

حال با این اوصاف، با وجود اینکه یک ماه از سال تحصیلی جدید می‌گذرد و در شرایط بیماری کرونا که آموزش به صورت آنلاین برگزار می‌شود، دانش‌آموزان تحت حمایت‌ بهزیستی که گاها بی‌بضاعت هستند، از دریافت امکانات و گوشی هوشمند محروم هستند‌. دانش‌آموزانی که علاقه بی‌نهایت به تحصیل دارند اما به دلیل کمبود‌ها به ناچار از ادامه‌ی تحصیل باز می‌مانند. اما در این بین باید سازمان‌های مربوطه نهایت حمایت را از این قشر داشته باشند که گاها به باد فراموشی سپرده می‌شوند، با این حال امید است مسئولان امر تصمیم‌های درستی در این ارتباط داشته باشند و دانش‌ آموزان بی‌بضاعت معلول را هر چه بیش‌تر مورد حمایت قرار دهند‌. امیدواریم اداره‌کل بهزیستی استان زنجان هرچه سریعتر راهکاری را در این بین پیدا کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهزیستی استان زنجان دانش آموزان گوشی هوشمند خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور

فرهاد خاکی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در فاز دوم، در حال ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هستند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای حداقل یک بیمار ای‌بی (پروانه‌ای) تفاهم نامه ای تعریف شده و کار‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز در کنار حساب ۱۰۰ امام (ره)، بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن اقشار محروم و خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کمک خیرین هر استان برای همان استان هزینه خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از جنگ، در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن در برابر حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش