Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهوری گفت: کالا‌های اساسی و صنعتی در گمرک هرمزگان تعیین تکلیف می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جهانگیری افزود: براساس گزارش‌های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالا‌های صنعتی و بعضاً کالا‌های اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه‌ای در بندر شهید رجایی تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانگیری که برای افتتاح و بازدید از چند طرح و پروژه مهم در حوزه صنعت و بهداشت و درمان وارد استان هرمزگان شد، در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالا‌های مورد نیاز از طریق بنادر دارد.
وی افزود: البته مرکز اصلی واردات کالا‌های اساسی بندر امام خمینی(ره) و مرکز واردات کالا‌های صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش‌های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالا‌های صنعتی و بعضاً کالا‌های اساسی در بنادر مانده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: استان راهبردی هرمزگان نقش مهمی در توسعه و اقتصاد کشور دارد، بندرعباس کانون توسعه کشور و جاسک هم به کانون صنعت نفت وپتروشیمی و دیگر صنایع تبدیل می‌شود.
جهانگیری با بیان اینکه بندرعباس از اصلی‌ترین کانون‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف است،افزود: بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح‌های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک بعنوان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.
وی، همچنین افتتاح فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش را از دیگر برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشور در بخش صنعت فولاد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، افزود: ایران در سال‌های اخیر کشور فرانسه و ایتالیا را در زمینه فولاد پشت سر گذاشته و امروز ایران به رتبه دهم در صنعت فولاد رسیده است.
وی  گفت: در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا ۳.۵ درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از ۶.۵ درصد بوده و علی رغم تحریم‌های ظالمانه، ایران در سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد به کشور‌های دیگر صادر کرده است.
جهانگیری، افتتاح بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس را از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه برشمرد و اظهار داشت: خدمات کادر درمانی کشور در مقطع کرونا بسیار بزرگ، ارزشمند و به یاد ماندنی بوده است و جامعه پزشکی خدمات بسیار پراهمیتی را در این مقطع از خود برجای گذاشت.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در ادامه برنامه‌های این سفر جلسه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان نیز برگزار خواهد شد و در این جلسه به مسائل و مشکلات پیش رو و طرح‌های در دست توسعه استان پرداخته خواهد شد. برچسب ها: جهانگیری ، معاون اول ، هرمزگان ، افتتاح ، بیمارستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول هرمزگان افتتاح بیمارستان کالا های اساسی معاون اول رئیس قابل توجهی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال ۱۴۰۲ در ۴۵۰ مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، ۸۷ درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود ۷ درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به سه‌ونیم درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود یک‌ونیم درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران تاکنون ۱۱ جلسه به میزبانی دادگستری استان و با حضور مقامات ذیربط برگزار شده و در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضائی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رأی صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضائی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

علی صالحی دادستان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دادستانی تهران در حوزه گمرکات و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: مسؤولان دادستانی تهران در سال گذشته و در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی، ۱۰ جلسه را برگزار کرده و ۴۵ بازدید میدانی انجام دادند.

وی با اشاره به تصویب ۲۱۹ مصوبه از سوی دادستانی تهران در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی طی سال گذشته، از تعیین تکلیف ۱۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالحی همچنین از تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی تهران به ارزش تقریبی ۹۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان ردیف کالا از حیث تعداد اقلام ۲۳ درصد و از حیث ارزش ریالی ۱۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دادستان تهران در ادامه، از تعیین تکلیف ۲۴۵ دستگاه وسیله نقلیه که در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران قرار داشتند، خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته، در نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای تعیین تکلیف اموال بلا صاحب موجود در فرودگاه‌ها، ادارات پست و یگان‌های انتظامی، بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره از این اموال در فرودگاه‌ها، بیش از هزار و ۱۰۰ فقره در ادارات پست و بیش از ۴۲ هزار و ۹۰۰ فقره در یگان‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند.

کد خبر 6092178

دیگر خبرها

  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر