Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛ رییس کمیته ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نوسانات اخیر قیمت ارز و چشم انداز آینده قیمت‌ها گفت: آنالیزهای تحلیلی و آماری نشان می‌دهد که بعد از دوره‌ای نوسان، بازار  به زودی در مسیر ثبات بیشتر قرار می‌گیرد. واقعیت آن است که آمریکا در زمینه تحریم‌ها هر آن کاری را می‌توانست انجام داد اما با سد مستحکم مردم ایران مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقا مهمترین نشانه‌های مثبت از دورنمای قیمت ارز، همین مقاومت و مشارکت فعالی است که مردم در صحنه این جنگ اقتصادی از خود نشان داده‌اند. البته با گرفتاری‌های زیادی دست به گریبان هستیم اما همانطور که اشاره کردم، نشانه های مثبتی در بازار ارز مشاهده می‌شود که ما را به ثبات آینده خوشبین می‌کند.

مرحبا در ادامه با اشاره به تاثیر رفتارهای اقتصادی مردم در شکل گیری فضای باثبات تر در بازار ارز تاکید کرد: به من اجازه بدهید در زمینه برخی رفتارهای عمومی جامعه در مواجهه با موضوعات اقتصادی از واژه«متاسفانه» استفاده کنم؛ چرا که هر اظهارنظر و هر حرکت با ربط و بی ربطی در بازارهای اقتصادی کشور از بازار ارز ، مسکن و بورس و...نوسان می‌آفریند و مشکل ساز می شود. البته بخشی از مشکل به سوءمدیریت‌های گذشته باز می‌گردد که مردم را نسبت به تصمیم‌سازی‌ها و اظهارنظرها بدبین کرده اما بدون تردید بخشی از این واکنش ها هم به رفتارهای اقتصادی جامعه در مواجهه با مقولات اقتصادی باز می‌گردد.

نماینده مردم آستارا در مجلس این رفتارهای هیجانی را باعث نوسان بیشتر در بازار ارزیابی کرد و گفت: در هیچ جای دنیا شایعات، جوسازی ها و زمزمه هایی که در فضای عمومی جامعه جریان دارد تا این اندازه نوسان ایجاد نمی‌کند. به عنوان کسی که از نزدیک عوامل تاثیرگذار بر نوسانات ارزی را بررسی و پیگیری می‌کنم، اثرات عینی این رفتارهای هیجانی و احساسی را در بازار ارز مشاهده می‌کنم و معتقدم بخشی از ثبات آینده بازار ارز و اساسا هر بازاری در گرو بهبود این زمینه‌های رفتاری عمومی است.          

مرحبا همچنین خاطر نشان کرد: خوشحالم در بازار ارز نشانه‌هایی از ثبات و عقلانیت بیشتر مشاهده می‌شود وامیدوارم این نشانه‌های مثبت که در اثر افزایش عقلانیت و استفاده از ذخیره دانایی و کارشناسی کشور ایجاد شده، ادامه یابد و عمق و  گسترش پیدا کند تا طی هفته‌های آتی ثبات نسبی بیشتری را در بازار ارز تجربه کنیم و بتوانیم به طور پایدار ثبات و رشد مستمر را به اتمسفر اقتصادی کشور بازگردانیم. بنابراین به مردم توصیه می‌کنم که از داد و ستد در این بازار خودداری کنند.

نماینده مردم آستارا در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به انتقادهایی که کارشناسان نسبت به طرح مسکن دارند، گفت: در خصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن دیروز آقای طغیانی که یک اقتصادان هستند، به عنوان مخالف طرح در جلسه علنی مجلس صحبت کردند. به هر حال  دکتر طغیانی اقتصاددان هستند و نظراتشان مبتنی بر دیدگاه های اقتصادی است و وقتی که ایشان و سایر کارشناسان دلسوز تحلیل می کنند که تورم یا پایه پولی با این تصمیم افزایش پیدا می‌کند، یعنی یک چنین اتفاقی می‌افتد. اما یک نکته را در این میان نباید فراموش کرد و آن هم اینکه مردم با مشکلات بر آمده از گرانی مسکن در بخش خرید و اجاره دست به گریبانند و توقع حل مشکلات را دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر، پرهیز از افراط و تفریط در ارزیابی‌ها است. باید مراقب باشیم تا از تورم و افزایش پایه پولی هیولایی درست نکنیم که شجاعت را از نهادهای تصمیم ساز برای هر نوع تصمیم سازی اصلاحی بگیرد. در کل معتقدم باید از مجموعه ذخیره دانایی و کارشناسی کشور استفاده کنیم تا بتوانیم به مطالبات مردم و جوانان در زمینه مسکن پاسخ دهیم و به یک طرح مناسب برای بهبود اوضاع مسکن برسیم.

پربیننده ترین برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به بورس راهکار آخر هم نباشد/ مجلس به دنبال شناسایی حفره‌های مالیاتی است استفاده از کنجاله بذر پنبه در مرغداری‌ها سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد/ ۷۰درصد ارز تخصیصی ۴۲۰۰تومانی برای خرید کنجاله سویا در جیب سوداگران ماجرای ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا که به مجلس داده شد ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی با تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به دارو چرا با انتشار اوراق سلف نفتی مخالفت شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی بیک مجلس شورای اسلامی آمریکا تحریم بازار ارز کمیسیون اقتصادی مجلس مهدی بیک کمیته ارزی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش

نماینده تهران با اشاره به مصوبات مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: براساس این مصوبات، سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای 30 درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس