Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بدهی وام‌های دانشجویی در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده و در طول دو دهه گذشته با سرعتی بی‌سابقه در حال افزایش بوده است. داده‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر بدهی دانشجویان به میزان قابل توجهی از سایر بدهی‌های خانوار مانند مسکن، خودرو و کارت‌های اعتباری پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمار پنل اعتبار مصرف‌کننده که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، بدهی وام‌های دانشجویی ایالات متحده در طول 17سال گذشته، 350درصد افزایش یافته است. این میزان تقریبا 10برابر بیشتر از افزایش 40درصدی در بدهی وام‌های خودرو و مسکن است.

تنها نکته مثبت این است که بدهی کارت‌های اعتباری از سال 2003 تا کنون به میزان اندک 15درصد کاهش یافته است.

افزایش نجومی بدهی وام دانشجویان مطابق با افزایش سر به فلک کشیده شهریه دانشگاه‌های خصوصی و دولتی در یک بازه زمانی مشابه است.

به رغم جامعه‌ای که اساسا فارغ‌التحصیلان دبیرستان برای اکثر مشاغل به مدرک دانشگاهی نیاز دارند، میزان شهریه، هزینه مکان و خورد و خوراک و سایر هزینه‌های کالج‌ها به صورت سالانه مدام در حال افزایش است.

در خصوص دانشگاه‌های دولتی باید گفت که بسیاری از آنها به دلیل کاهش بودجه آموزشی دولت، مجبور به افزایش شهریه هستند. در دانشگاه‌های خصوصی، افزایش روزافزون رقابت، سبب رشد شهریه‌ها شده است.

در مجموع، گزارش شده که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده، تقریبا 1.5تریلیون دلار بدهکار هستند.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در بدهی خانوار آمریکایی از سال 2003 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین انتخاب رشته کنکوری‌های متقاضی رشته‌های دانشگاه آزاد آغاز شد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۷/۳) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۷/۴) عروسی کرونایی هفت نفر را کشت برنامه معلمان تلویزیونی در روز ۵مهرماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن کیفیت زندگی وام خودرو هزینه تحصیلات بدهی وام دانشجویی دانشجویان آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بدهی وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا

گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در آمریکایی در قبال جنگ غزه و شراکت غرب در نسل کشی فلسطینیان، شوک سنگینی را به سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وارد ساخته و نقطه آشکارساز تحولات تازه ای در فضای دانشجویی این کشور محسوب می شود. از تگزاس (که به صورت سنتی در تسخیر جمهوریخواهان است) تا کالیفرنی ا(که به آشیانه دموکراتها معروف است)، این اعتراضات متبلور شده و روز به روز دانشگاههای بیشتری در آمریکا به آن می پیوندند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات بی سابقه، در حالی نضج یافته که بسیاری از تحلیلگران مسائل اجتماعی در آمریکا طی سال های گذشته و اخیر، نسبت به خیزش نسل جدید این کشور در برابر مداخله گرایی و سلطه گری تثبیت شده در سیاست خارجی واشنگتن هشدار داده بودند. اکنون دیگر زمان هشدار سپری شده و آمریکا با یک واقعیت محض رو به روست! دستگیری بیش از ۲۰۰ معترض در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس و ورود پلیس به حریم دانشگاه و استفاده از گاز اشک آور و مواد محترقه در تقابل با دانشجویانی که تنها جرم آنها فریاد علیه جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است، تصویر خودساخته و دروغین دموکراسی در غرب را به صورتی علنی در برابر افکار عمومی دنیا زیر سوال برده و فراتر از آن، منجر به عزم بیشتر و محکم تر دانشجویان در مواجهه با جریان سلطه و زور شده است.

مقامات آمریکایی هم اکنون با جنبشی مواجه هستند که نه تنها برگرفته از آموزه های لیبرال دموکراسی منحط غربی نیست، بلکه ماهیت و کارکرد جریان سلطه را به صورتی آشکار به چالش کشیده و اتفاقا درخاک آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده است. کابوس مقامات آمریکایی در خصوص خیزش نسل جدید تعبیر شده و بایدن و همراهانش، حتی قدرت هضم حداقلی این واقعیت رو به رشد را پیدا نکرده اند!

در مقابل، ترامپ و جمهوریخواهان نیز با هدف حمایت مطلق از لابی های صهیونیستی( و در راس آنها آیپک) فرمان اخراج دانشجویان معترض از دانشگاهها را در راستای صیانت از رژیم کودک کش اسرائیل صادر کرده اند. این خیزش جدید را باید متاثر از آگاهی عمومی در جهان غرب قلمداد کرد: جایی که روایت دولتهای غربی از سوی ملتها به چالش کشیده می شود و شکاف میان جریان قدرت و لایه های گوناگون اجتماعی و در راس آنها جوانان -دانشجویان بیش از پیش هویدا شده است. دانشجویان غیرتمندی که در برابر قرائت جریان سلطه گر آمریکایی-صهیونیستی از جنگ غزه ایستادگی کرده و حتی هزینه های بازداشت و جراحت را متحمل شده اند،اکثرا در آمریکا متولد شده ،رشد کرده و دارای تابعیت این کشور هستند.

مطالبات حداقلی این جنبش اصیل مشخص است: قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، پایان دادن به جنگ و نسل کشی درنوار غزه و مجازات واقعی رژیم اشغالگر قدس و حامیانش بابت کشتار بیرحمانه دهها هزار نفر در فلسطین. وضع قوانین محدود کننده، تاثیری در خاموش شدن این جنبش نخواهد داشت ، چنانچه دانشگاه کلمبیا نیز ناچار به عقب نشینی از ضرب الاجل های پوچ خود در تقابل با دانشجویان معترض شده است. صدای در هم شکستن توامان صهیونیسم و لیبرال دموکراسی ادعایی غرب این روزها بیش از هر زمان دیگری در آمریکا به گوش می رسد...

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان