Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رفسنجان‌ گفت: مس سرچشمه برای اجرای طرح‌ های اقتصاد مقاومتی بیش‌ از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جهت‌ اعطای تسهیلات کم‌ بهره، سپرده گذاری‌ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، مجید فصیحی شنبه ( ۶ مهر) در جلسه کارگروه‌ اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ رفسنجان، بیان‌ کرد: اقتصاد مقاومتی به مجموعه فعالیت‌ هایی گفته می شود که از ظرفیت‌ های داخلی اعم‌ از منابع انسانی، منابع مالی و ذخایر خدادادی بهره‌ گیری شود تا اقتصاد کشور دارای قوام‌ بیشتر و وابستگی کمتر به کشورهای بیگانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرماندار رفسنجان بانک ها را در ارائه تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح‌ ها موثر دانست و از مجتمع‌ مس سرچشمه به عنوان‌ حامی طرح‌ های اقتصاد مقاومتی قدردانی‌ و تصریح کرد: برای تامین‌ منابع مالی جهت اجرای طرح‌ های اقتصادمقاومتی، از سوی مجتمع مس سرچشمه مبالغی در بانک رسالت‌ سپرده گذاری شده تا متقاضیان از این‌ مبالغ‌ در قالب‌ تسهیلات‌ بهره مند شوند.

 

 

 

وی ادامه داد: ۳۸۷ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار مورد نیاز ۱۸۸‌ میلیارد و ۵۹۰‌ میلیون‌ ریال به کمیته‌ اقتصاد مقاومتی ارائه و این‌ مبلغ‌ تخصیص‌ یافت و  به بانک معرفی شدند که از این‌ تعداد به ۱۸۸ طرح‌ تسهیلات ۹۴‌ میلیارد و ۷۵۰‌ میلیون‌ ریال اعطا شده و ۱۹۹ طرح به مبلغ‌ بیس‌ از ۹۰‌ میلیارد ریال در انتظار دریافت‌ تسهیلات هستند.

 

 

فصیحی هرندی افزود:  همچنین ۶۶۹‌ طرح‌ جهاد کشاورزی در حال بررسی هستند و در صورت صدور مجوز و معرفی‌ به بانک، مبلغ بیش‌ از ۲۲۰‌ میلیارد ریال مورد نیاز است‌ که باید تخصیص‌ یابد.

 

 

وی خاطرنشان‌ کرد: در حوزه طرح‌ های صنایع دستی و گردشگری هم‌ ۸۳ طرح با اعتبار حدود ۳۰‌ میلیارد ریال‌ به بانک معرفی شدند که از این‌ تعداد ۱۹‌ طرح‌ اعتبار ۱۸‌ میلیارد و ۳۵۰‌ میلیون‌ ریال‌ از بانک دریافت کردند؛ ۶۴ طرح هم با اعتبار ۱۶‌ میلیارد ریال در بانک در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

 

 

فصیحی هرندی خاطرنشان‌ کرد: ۱۲۰‌ طرح‌ دیگر هم در این‌ حوزه در حال بررسی است.

 


فرماندار رفسنجان‌ ادامه داد: مجتمع‌ مس سرچشمه ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نزد بانک رسالت‌ به صورت‌ سپرده قرار داده است‌ تا از امتیازات حاصله متقاضیان‌‌ بتوانند‌ برای اجرای طرح‌ های اقتصاد مقاومتی در قالب ارائه‌ تسهیلات بهره مند شوند.

 

 

 

شاهین‌ حریری‌ هم با اشاره به اینکه ۶۸‌ طرح‌ با اعتبار مورد نیاز ۵۳‌ میلیارد و ۸۰۰‌  میلیون‌ ریال به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ معرفی شدند؛ گفت: از این‌ تعداد به ۲۸‌ طرح‌ اعتبار ۱۹‌ میلیارد و ۷۰۰‌ میلیون‌ ریال از سوی بانک با کارمزد پایین اعطا شده است‌ همچنین‌ ۴۰ طرح‌ هم‌ در انتطار دریافت تسهیلات بیش از ۳۰‌ میلیارد ریال هستند.

 


رئیس‌ اداره‌ صنعت، معدن‌ و تجارت شهرستان رفسنجان‌ بیان‌ کرد: ۱۱۶‌ طرح‌ هم در حال بررسی است‌ تا به ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان‌ جهت معرفی به بانک و دریافت تسهیلات‌ ارائه‌ شود.

 


حسین‌ چرخ‌ انداز هم در این‌ جلسه گفت: عملیات‌ احداث بزرگترین‌ مخزن‌ ذخیره‌ آب ۱۵ هزار متر مکعبی واقع در رفسنجان‌ در حال اجرا است که تا کنون‌ ۸۰ درصد پیشرفت‌ فیزیکی دارد.

 

 

مدیرعامل‌ شرکت‌ آب و فاضلاب رفسنجان‌ افزود: برای تکمیل این‌ طرح‌ نیاز‌ به ۲۵‌ میلیارد ریال اعتبار است‌ تا در سال ۱۴۰۰ که به بهره برداری می رسد با کمبود آب مواجه نباشیم.

 

 

وی اولویت اصلی را تکمیل این‌ طرح‌ عنوان‌ کرد و از فرمانداری درخواست جذب بودجه کرد.

 

 

در این‌ جلسه ۳۰‌ طرح‌ جدید در حوزه های کشاورزی و صنعت و ... مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مس سرچشمه معین اقتصادی اعتبارات اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی میلیارد ریال مس سرچشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲