Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برنامه «پایان ناباروری» امروز ۵ مهر ماه با حضور متخصص زنان به سوالاتی درباره کنترل بارداری و غربالگری پاسخ داده می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این برنامه که امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، نرگس ندیم زاده، جراح و متخصص زنان و زایمان و فوق‌تخصصی پریناتولوژی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، مهمان برنامه است و به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست‌های غربالگری مرحله اول و دوم بارداری به مجموعه‌ای از بررسی‌های سونوگرافی و آزمایشگاهی گفته می‌شود که در مراحل مختلف انجام شده و هدف آن این است که مادران باردار را از یک سری سندرم‌ها و نقایص جنینی (نه همه نقایص) غربال کرده و آن‌ها را در گروه‌های کم خطر یا پر خطر قرار دهد.
در بخش دیگری از برنامه، دکتر سعید بی‌طرفان، فوق تخصص قلب کودکان و عضو تیم تخصصی مرکزدرمان ناباروری ابن سینا درباره اکوی قلب جنین در کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزادِ مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا توضیح می‌دهد.
«مادرانه» برنامه «پایان ناباروری» که بازخوانی دست نوشته‌های واقعی زنانی است که در مسیر فرزندآوری مسیر دشواری را طی کرده اند، با اجرا و صدای الهه رضایی مجری خاطره انگیزدهه‌ی شصت یکی دیگر از بخش‌های برنامه است.
«پایان ناباروری»، به تهیه‌کنندگی مرجان بیات و اجرای مینا هاشمی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که با مشارکت پژوهشگاه علوم و فناوری‌های نوین زیستی ابن‌سینا تولید و شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهارم سیما برنامه پایان ناباروری پایان ناباروری ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی

 مهدی زنگنه  در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی،عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه(س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.

زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان(BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD ، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید