Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@05:30:17 GMT

ضرب آهنگ توسعه در استان ها

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۱۸۸۶

ضرب آهنگ توسعه در استان ها

با وجود سایه تحریم ها بر کشور قطار توسعه  در حوزه عمرانی و اقتصادی به حرکت پرشتاب خود ادامه می دهد ، در این سالها و بویژه در ماه های پایانی دولت در کنار ارائه خدمات و اختصاص اعتبارات ، بیشترین توجه خود را به احداث و تکمیل زیر ساخت ها ، رونق تولید و  احیا کارخانه های خارج شده از مدار تولید معطوف کرده و در این راستا به موفقیت‌های چشمگیری هم نائل آمده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات عمرانی و افتتاح طرح های اقتصادی دولت در استان ها با وجود فشارهاینه تنها روند کاهشی و رکود به خود نگرفته بلکه در بسیاری زمینه‌ها از جمله انجام زیرساخت‌ها ضرب آهنگ توسعه تندتر از گذشته است.

در نخستین هفته از فصل پاییز و با وجود ورود کشور به پیک سوم کرونا و وضعیت هشدار و قرمز در برخی استان ها ، اعضای کابینه و دیگر مسئولان با همتی  مضاعف در سفرهای استانی افتتاح طرح های مختلف در بخش دانش بنیان ها ، برق و آب و... را در دستور کار قرار دادند که انتشار اخبار از نقاط مختلف کشور توسط خبرنگاران ایرنا گواه این مدعا است . 

سفر پربار معاونت علمی فناوری رییس جمهوری به کرمانشاه

هفته گذشته روزی به یاد ماندنی در تقویم رخدادهای علمی - فناوری برای مردم کرمانشاه بود . معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر ضمن افتتاح مرحله نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه ،از نمایشگاه توانمندی‌های محصولات فناورانه ۵۰ شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان، مرکز گیم و پویانمایی و مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند دیدن کرد .

ستاری  در جریان آغاز عملیات اجرایی پروژه واحد تولید «کاتالیست» پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، حرکت صنعت پتروشیمی کشور را رو به رشد و قابل تقدیر دانست و گفت :با این روند امیدوارم در کشور صاحب صنعت پتروشیمی شویم.

در واحد تولید کاتالیست لوله های موردنیاز برای پروژه های آبیاری و گازرسانی و همچنین مخازن کوچک و بزرگ تولید می شود ، اکنون ۸۰۰ نفر نیرو در این مجتمع مشغول به کار هستند.

رونمایی از هفت طرح فناورانه حوزه سلامت دستاورد مهم سفر ستاری 

در جریان سفر  ستاری، از ۲۵ طرح طرح فناورانه و اختراع حوزه سلامت ، هفت مورد رونمایی شد.

طرح «فریزر پرتابل محلول‌های زیستی» برای ذخیره سازی و انتقال محلول‌های زیستی برای استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها ، «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» برای درمان بیماری کرونا و بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا از جمله این طرح ها است.

با کمک دانش بنیان ها وابستگی در حوزه امنیت غذایی را به حداقل برسانیم

 معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری در این سفر در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید هم شرکت کرد و گفت :در حوزه‌های کشاورزی و امنیت غذایی وابستگی داریم و باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان وابستگی‌ها در این حوزه‌ها را به حداقل برسانیم.

 اکنون ۷۰ شرکت فناورانه در حوزه سلامت در استان کرمانشاه فعال است و ۵۰ نفر در این شرکت ها مشغول به کار هستند.

بهره برداری از طرح های سلامت پویش در چهار نقطه کشور 

پنجمین آیین بهره برداری از طرح‌های سلامت پویش سراسری « ره سلامت»  یکم شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این آیین ۲۳ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با مساحت ۲۶هزار و ۹۳۵ متر مربع و ۲۰۱ تخت با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در شهرهای دزفول، آبادان، خرم آباد و کرمانشاه بهره برداری شد.

سه شنبه یکم مهر ماه ۹۹ استان نام و عنوان مسئول برنامه ها اظهارات  ویژگی ها  خوزستان سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 

بهره برداری از سه طرح اورژانس دزفول،مرکز جامع بیماران خاص،مرکز سوانح و سوختگی ( ویدیو کنفرانس) 

افتتاح پنج پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه


 

وزیر بهداشت: مردم دزفول در طول جنگ تحمیلی یک روز هم شهر را خالی نگذاشتند و صبورانه در مقابل دشمن سرسخت ایستادند .

 امیدواریم بتوانیم در مقابل صبوری مردم این دیار گام‌های موثری برداریم.

این طرح ها در ۶ هزار مترمربع مساحت و با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید 

هزینه اجرای این تعداد پروژه  ۲۲ میلیارد تومان اعلام شد.

کرمان سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و نواختن زنگ ایثار، مقاومت و پیروزی در دومین روز از هفته دفاع مقدس

امضای تفاهمنامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان 

 معاون رییس جمهوری : شهدا زنده هستند و در بهشت ماوا گزیده اند و گلزار شهدا قطعه ای از بهشت بر روی زمین است.



امیدواریم از اخلاق، وفاداری به ولایت و رهبری و دلسوزی ها و تواضع حاج قاسم در مقابل خانواده شهدا و رزمندگان درس بگیریم.

دستگاه های اجرایی کمک کنند که تکلیف دستگاه ها در زمینه استخدام تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه عملی شود.


 

چهارشنبه دوم مهر ماه ۹۹ فارس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نشست پیگیری برای اجرای طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی(ویدیو کنفرانس)

۱۱ هزار کارمند دستگاه‌های اجرایی فارس برای حمایت از کودکان یتیم پیشگام شده‌اند.

هدف‌گذاری جمع آوری  سالیانه ۱۰۴ میلیارد تومان از محل کمک کارمندان برای فرزندان ایتام ‌و محسنین فارس .

 پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۹ حداقل ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به طرح هر کارمند یک حامی بپیوندند.

پنجشنبه سوم مهر ماه یزد سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

اجرای آزمایشی طرح "ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان"(ویدیو کنفرانس )

افتتاح آموزشگاه ایت الله محقق داماد شهر احمداباد اردکان

وقتی صحبت از طب سنتی و ایرانی می‌کنیم مجموعه نفیس و فاخری به عنوان زیربنای علمی کشور است که سال هاست در دنیا تدریس می‌شد و چهرهایی مثل بوعلی سینا و ... هرگز از یادها نخواهند رفت.

در پویش سراسری" ره سلامت" تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، هزار و چهارصد طرح بهداشتی، درمانی و اموزشی در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد. کردستان مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بهره‌برداری از سالن ۶ هزار نفری سنندج

برای بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ پروژه ورزشی تا پایان دولت هدف گذاری شده است .

سیاست توسعه فضای ورزشی و سخت‌افزاری را با این امید دنبال می‌کنیم که باور داریم استعدادهای مختلفی در مناطق محروم و استان‌ها وجود دارد

ارزش اقتصادی سالن ۶ هزار نفری سنندج بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 سمن‌ها و موسسات مردم نهاد باید مطالبه‌گر باشند

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت از دیگر مسئولانی بود که یکم مهرماه به سیستان و بلوچستان سفر کرد و نشست خبری وی با رسانه های گروهی در این استان برگزار شد .

اختصاص بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ،نداشتن برنامه برای اربعین امسال ، توزیع واکسن در داروخانه ها ، گرامیداشت هفته دفاع مقدس ،تحریم های ظالمانه آمریکا و اقدامات توسعه ای در بخش های مختلف در استان مهمترین محورهای سخنان سخنگوی دولت در این نشست بود.

علی ربیعی در نشست هم‌اندیشی نهادهای مدنی، احزاب و سازمان‌های مردم نهاد سیستان و بلوچستان اظهارداشت: انتظاری که از سمن‌ها داریم این است که درک مشترکی از مسائل مختلف داشته باشند، مطالبه گر باشند و نقدی راهگشا ارائه کنند.

وی در نشست مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و شورای اطلاع رسانی استان نیز با بیاناینکه وظیفه این شورا تجمیع و همگرایی بین تفکرات مختلف جامع است گفت:وضعیت کنونی دولت بنا بر فشارهای همه جانبه و بی سابقه آمریکا بسیار متفاوت است و باید این دولت را دولت زیرساخت‌ساز و مقاومت نامید.

ربیعی در این نشست از اختصاص ۹ میلیون دلار برای تامین کالاهای اساسی کشور خبر داد .

 شهدای مبارزه با موادمخدر شهیدان راه احیای زندگی هستند

برنامه دیگر  سخنگوی دولت در این سفر شرکت در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان بود. وی  در این آیین گفت: موادمخدر زندگی مردم را فلج کرده و شهدای مبارزه با موادمخدر شهیدان راه احیای زندگی‌ها و خانواده‌ها و نجات انسانها هستند.

بازدید از نقاط حاشیه شهر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زاهدان ، افتتاح کارخانه‌های تولید آب آشامیدنی و دستمال کاغذی در شهرک صنعتی میرجاوه از جمله برنامه‌های ربیعی در زاهدان بود.

کارخانه تولید دستمال کاغذی با حجم سرمایه گذاری چهار هزارو ۳۰ میلیون ریال راه‌اندازی و برای ۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کارخانه تولید آب آشامیدنی این استان نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار و ۸۴۰ میلیون ریال و ظرفیت  تولید ۱۵ هزار تن آب در سال برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرده است.

افتتاح ۲ هزار واحد احداثی خسارت دیده از سیل کرمانشاه با حضور نوبخت

محمد باقر نوبخت معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، در ادامه سفرهای‌ استانی خود چهارشنبه شب به استان کرمانشاه سفر کرد.

وی در این سفر ‏‏علاوه بر بهره برداری از ۲  هزار واحد احداث شده خسارت دیده از سیل سال ۹۸ و ۷۵ هزارمین واحد بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در استان کرمانشاه ،از سه طرح عمرانی اولویت دار شامل ساخت ورزشگاه ۶ هزار نفری، تصفیه خانه آب و باغ موزه دفاع مقدس شهر رمانشاه بازدید کرد و دستور تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور بهره برداری از این طرح ها را تا پایان امسال صادر کرد.

نوبخت پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی و تولیدی استان کرمانشاه را از اهداف سفر خود دانست و گفت: هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تا پایان امسال و یا حداکثر سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز گفت : دولت تا پایان امسال هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان برای طرح‌های تولیدی در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری می‌کند.

در این سفر با امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک با استانداری کرمانشاه، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در توسعه و پیشرفت این استان اختصاص داده شد که با این اعتبار هشت هزار و ۱۱۱ فرصت شغلی در استان کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارد ایجاد می‌شود.

نوبخت عازم غرب استان کرمانشاه هم شد و پس از بازدید از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین و یادمان شهدا و مرکز فرهنگی گیلانغرب در مراسم کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید حضور یافت.

کلنگ زنی ۲ هزارواحد مسکونی محرومان در سفر نوبخت به ایلام

استان ایلام  روز جمعه هم میزبان نوبخت بود ، وی در این سفر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد و در خصوص احداث مسکن برای محرومان گفت :در طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد برای محرومان هیچگونه پیش پرداختی صورت نمی گیرد و تسهیلات به شکل قرض الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می شود.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، حضور در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ،افتتاح ۲ طرح صنعتی شهرستان چرداول و کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکن محرومان برنامه های سفر ۲ روزه  رییس سازمان برنامه و بودجه به استان ایلام بود.

 نوبخت  در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سه هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برای محقق شدن اهداف جهش تولید در نظر گرفته شده که بر اساس ارزیابی ها اجرای این پروژه ها هفت هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال ارزش تولیدات استان را ارتقا خواهد داد.

عملیات احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومان در استان ایلام یکی دیگر از برنامه های نوبخت در این استان بود که کلنگ احداث آن در شهرک شهید کشوری از توابع شهرستان ایلام به زمین زده شد. قراراست این واحدها تا فروردین ماه سال آینده تکمیل و واگذار شود.

در این سفر مقرر شد برای ۲۳ طرح ناتمام که امکان اتمام آنها در دوره دولت دوازدهم امکانپذیر است ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود . برای تعدادی از طرح های جهش تولید استان نیز ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه  گذاری می شود که سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می کند.

دسترسی بیش از هشت میلیون روستایی به آب سالم و پایدار

 وزیر نیرو در بیست و یکمین پویش  «الف_ب_ایران» هر هفته ،عملیات آبرسانی به  ۴۰۰ روستای کشور را به صورت ارتباط تصویری به میزبانی همدان به بهره برداری رساند .

 طرح‌های آبرسانی روستایی ۳۰ شهریور ماه ، با اعتباری بالغ بر ۳۷۹ میلیارد تومان در روستاهای ۲۰ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، خراسان های  جنوبی، رضوی و شمالی، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران و همدان به بهره‌برداری رسید .

 طی هفت سال گذشته  به طور متوسط هر هفته به ۳۵ روستا در کشور آبرسانی شده است و در مجموع ۱۰ هزار و ۸۸۵ روستا با جمعیت ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به آب سالم و پایدار دست یافته‌اند.

با افتتاح این طرح‌ها جمع روستاهای آبرسانی شده امسال به ۴۴۸ روستا با جمعیت تحت پوشش ۳۱۴ هزار نفر و مجموع خدمات آبرسانی روستایی دولت  به ۱۱ هزار و ۹۸۱ روستا با جمعیت ۸.۱ میلیون نفر رسید.

 ۱۳۰۰ روستا تا پایان امسال در مدار بهره برداری از آب سالم قرار می گیرند

 وزیر نیرو  در آیین بهره برداری همزمان طرح های آبرسانی به ۲۰ استان کشور گفت:  امیدواریم تا پایان سال جاری یک هزار و ۳۰۰ روستای دیگر در مدار بهره‌برداری از آب سالم و پایدار قرار گیرند.

رضا اردکانیان بیان کرد: در بخش برق امسال موفق شدیم که ۹ نیروگاه حرارتی و ۲ نیروگاه مقیاس کوچک را با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ مگاوات افتتاح کنیم و این مسیر تا پایان سال ادامه دارد.

 معاونان وزرا و افتتاح طرح ها در استان ها

علاوه بر اعضای دولت دوازدهم، برخی معاونان وزرا نیز در سفرهای استانی علاوه بر افتتاح و بازدید از طرح های توسعه در نشست های مرتبط با حوزه فعالیت خود شرکت و پیگیر مسائل و مشکلات آن حوزه شدند .

یکشنبه ۳۰  شهریور ماه نام استان نام و عنوان مسئول بازدیدها و افتتاح اظهارات مهم مسئولان ویژگی طرح ها  البرز محسن صالحی نیا معاون صنعت ، معدن و تجارت  بازدید از واحد ساخت تونل ضدعفونی کننده ویروس کرونا در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس 

ساخت تونل ضد عفونی کننده توسط مهندسان و متخصصان داخلی تولید شده ، اقدامی ارزشمند است.

این تونل با استفاده از فناوری نور و گاز ازون ساخته شده است.

برخلاف ضدعفونی کننده های دیگر هیچ نوع مواد سمی یا مضری را بر روی سطوح مختلف از خود بر جای نمی گذارد و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه تبدیل به اکسیژن می شود.

سه شنبه یکم مهر ماه  سمنان  علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان

افتتاح سه طرح آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و بازدید از چند طرح آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی 

افتتاح اولین قرارگاه سلامت دهان و دندان به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی استان 

باید از تجربیات جهانی به ویژه کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه در زمینه توسعه بهداشت دهان و دندان بهره‌گیری شود.

از شخصیت ها و چهره های بانفوذ در جامعه باید در پیشبرد طرح قرارگاه سلامت دهان و دندان استفاده شود تا مبانی این طرح در بین آحاد جامعه تبیین شود.

۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور پذیرای دانشجویان خارجی است که نشان از توانمندی نظام آموزشی در رشته‌های پزشکی است.

مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی در زیربنای ۵۷۰ مترمربع و با  اعتبار  ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح کلینیک آموزشی- درمانی توانبخشی سالمندی به همت خیران درمساحت ۴۰۰  مترمربع با  اعتبار  ۲ میلیارد ریال

افتتاح دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال 

چهارشنبه دوم مهر ماه  یزد  سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی نشست خبری 

۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به شبکه ریلی کشور اختصاص یافت

در فروردین و مرداد ماه امسال ۳۲۹ دستگاه انواع  واگن در کشور ساخته شد که‌ بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 شرکت‌های ریلی می‌توانند برای تامین قطعات لوکوموتیو از تولید داخل استفاده کنند.

خوزستان

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

جواد وفا بخش معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی

 نشست با مسوولان و مدیران آموزش وپرورش خوزستان

بازدید از نحوه فعالیت مدارس در دوران کرونا و شیوه مقابله آموزش و پرورش ، اطلاع از ضریب نفوذ شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)

نشست بررسی کشت محصولات زراعی و دانه‌های روغنی

تولید محتوای الکترونیکی آموزشی در آموزش و پرورش ، با شیوع کرونا تقویت شده و باید این روش در بخش تعلیم و تربیت کشور تقویت و مستمر باشد.

منابع مالی دولت اجازه خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی را نمی‌دهد.

صنعت باید پشتیبان تولیدکننده باشد .

سال‌ها است کالای ارزان قیمت وارد می‌شود و تولیدکننده و کشاورز ما فرصت رقابت با کالای وارداتی را ندارد.

 پنجشنبه سوم مهر ماه مرکزی عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

بازدید از خط تولید شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)

بازدید از شرکت کمباین سازی اراک و شماری از واحدهای تولیدی شهرستان ساوه

نگهداری محصولات فلزی از مواد اولیه تا محصول نهایی باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود.

تامین حقوق مصرف‌کنندگان و وجود محصولات فلزی در بازار مهمترین هدف سازمان در ثبت محصولات فلزی در سامانه جامع انبارها است.

خراسان رضوی (سبزوار) مهدی علی نژاد معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بهره‌برداری از طرح‌ استادیوم ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار

دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیر ساختهای ورزشی دارد

ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران سبزوار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود.

این ورزشگاه ۶۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده دارد که تاکنون ۳۲۰ میلیاردریال برای آن هزینه شده است.

همدان جمشید تقی زاده معاون امورحقوقی و مجلس وزیر ورزش و جوانان افتتاح مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر(ویدیو کنفرانس رییس جمهور مقدمات کار واگذاری شرکت‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال آماده شده و پاییز امسال سهام این ۲ شرکت  از طریق فرابورس به مردم واگذار می‌شود. مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر با اعتبار  حدود ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید جمعه چهارم مهرماه آذربایجان شرقی  محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو  وزارت صمت زیرساخت‌ها را به نسبت میزان صنایع مستقر  فراهم می‌کند

این شهرک در فاز اول در ۷۰ هکتار با هزینه ۱۳ میلیارد تومان که ۵ میلیارد تومان آن از منابع استانی و بقیه از منابع دولتی است، آغاز به فعالیت می کند.

با راه اندازی واحدهای تولیدی برای یکهزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود، گفت:

روسای سه قوه و افتتاح ها

در سومین روز از هفته دفاع مقدس استان‌های خوزستان(ابادان)، قم ، مرکزی ایلام، اردبیل، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی ، شاهد افتتاح باغ‌ موزه‌های دفاع مقدس و انقلاب با هدف زنده‌ نگه‌داشتن خاطرات جنگ تحمیلی ، رشادتهای دلیرمردان این مرز و بوم و همچنین ترویج فرهنگ ایثارگری برای نسل جوان بود .

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دوم شهریور ماه در مراسم افتتاح هشت موزه دفاع مقدس به صورت ویدیو کنفرانس گفت : موزه دفاع مقدس محلی برای خاطره‌گویی صرف نیست بلکه نمایش سنت‌های الهی است که فقط در جنگ و دین خلاصه نمی‌شود.

بهره‌برداری از طرح‌های ملی در حوزه‌های گردشگری و ورزشی با دستور رییس‌جمهوری

در ادامه پویش ملی تدبیر و امید برای «جهش تولید» و در  بیست‌و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های زیربنایی و ملی کشور پنجشنبه سوم شهریور ماه طرح هایی در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزرات وزارت ورزش و جوانان از طریق ارتباط تصویری توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید .

۸۷ پروژه اقامتی، گردشگری، تفریحی و پذیرایی شامل ۱۲ هتل و هتل‌آپارتمان، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، پنج مرکز تفریحی و گردشگری و ۳۰ واحد بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۸  میلیارد تومان و با هدف اشتغالزایی برای یک هزار  و ۷۴۶ نفر افتتاح شد .

چندین طرح گردشگری هم در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران، ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور روحانی افتتاح شد.

 در حوزه ورزشی نیز  ۱۰۸ طرح ورزشی و ۲۰۰ خانه ورزش روستایی  و چهار استادیوم ورزشی در سبزوار، نیشابور، خِشت کازرون و ملایر، سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان از طریق این ارتباط  به بهره برداری رسید.

رشد ۷۰ درصدی ساخت هتل در هفت سال/ به موفقیت‌های بانوان در ورزش افتخار می‌کنیم 

رییس جمهوری در آیین افتتاح طرح های ملی ، ورزش و گردشگری را برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی و  افزایش نشاط و سلامت جوانان کشور مهم دانست و گفت : ورزش وگردشگری دو پایه ای هستند که می‌توانند نشاط و سلامت را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

وی با با بیان اینکه در طول هفت سال، ۷۰ درصد در ساخت هتل رشد داشتیم افزود : در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم و اگر امسال کرونا نبود حتما گردشگران بیشتری داشتیم.  

روحانی در افتتاح طرح های ورزشی نیز گفت :به موفقیت‌های بانوان در ورزش افتخار می‌کنیم و این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که تبلیغاتی که علیه ایران انجام می‌شود، نادرست بوده است . 

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این آیین از رشد ۸۰ درصدی گردشگری در دولت تدبیر و امید و نیز ثبت جهانی اورامانات با پیگیری رئیس جمهوری برای خبر داد.

بررسی مشکلات قضایی در اردبیل

آیت‌الله رییسی رییس قوه قضاییه در هفدهمین سفر استانی خود به استان اردبیل ضمن بررسی مشکلات قضایی استان در نشستی به مسائل و مششلات نخبگان و کارآفرینان پرداخت .

رییس قوه قضاییه پنجشنبه سوم مهر ماه در دیدار قضات و کارکنان قضایی استان اردبیل گفت: لایحه مرتبط با شوراهای حل اختلاف برای رفع مسائل و مشکلات آنها طبق گفته وزیر دادگستری طی یک تا ۲ هفته آینده از کمیسیون لوایح دولت خارج شده و در مجلس بررسی خواهد شد.

وی به منظور پیگیری برنامه‌های دستگاه قضا در حمایت از بخش‌های تولیدی کشور به طور سرزده از کارخانه نساجی سبلان در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید کرد و دستور داد تا پرونده ورشکستگی و تملک این واحد صنعتی توسط بانک دوباره بررسی شود.

آیت الله رییسی در جریان این بازدید، پای حرف های مدیران و کارگران این کارخانه که به دلیل پایبند نبودن بانک خریدار به تعهدات خود به حالت نیمه تعطیل درآمده است، نشست و در جریان مشکلات و نیازهای این واحد تولیدی برای بازگشت به چرخه تولید قرار گرفت.

 حضور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رییسی در این سفر بود.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان سخنگوی دولت وزارت ورزش و جوانان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان سخنگوی دولت وزارت ورزش و جوانان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو شرکت دانش بنیان سخنگوی دولت وزارت ورزش و جوانان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو اخبار کنکور بهره برداری رسید نشست مشترک شورای درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بهره برداری از طرح استان کرمانشاه دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان تا پایان امسال افتتاح طرح ویدیو کنفرانس میلیارد تومان ورزش و جوانان افتتاح طرح ها هزار میلیارد سرمایه گذاری میلیارد ریال پنجشنبه سوم وزیر بهداشت سخنگوی دولت رییس جمهوری استان ها شهرک صنعتی شهریور ماه حوزه سلامت دانش بنیان طرح ها دستگاه ها هزار نفری دفاع مقدس جهش تولید برنامه ها هزار واحد هزار نفر متر مربع پروژه ها ۲ هزار آب سالم مهر ماه یک هزار شرکت ها ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین یک خبرنگار حوزه حوادث نوشت: امروز با وکیل تتلو حرف زدم. از روند رسیدگی به پرونده راضی بود و می‌گفت: تتلو در زندان شعری در مدح حضرت علی سروده و امیدوار است آهنگش را بسازد.

کد خبر 849529 برچسب‌ها خبر مهم امام علی

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس | اجازه ساختن آهنگ داده می شود؟
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین