Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادری گفت: نقطه کانونی زلزله در ۲۱ کیلومتری شهر مراوه تپه و در مرز ترکمنستان اتفاق افتاده و تاکنون خسارت مالی و جانی از زلزله و ۶ پس لرزه در این منطقه گزارش نشده است.

«سیدرضا قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری و 6 پس لرزه در 21 کیلومتری شهر مراوه تپه و در نقطه مرزی با کشور ترکمنستان گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت مالی و جانی از زلزله مراوه تپه گزارش نشده است و تیم های ارزیاب برای امداد و بررسی شرایط در منطقه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: عوامل شهرستان در حال بررسی هستند و تیم های امدادرسانی نیز در منطقه حضور دارند و در صورتی که مورد خاصی باشد امدادرسانی اتفاق خواهد افتاد و با توجه به اینکه این زلزله تنها در یک شهرستان اتفاق افتاده است و یک حادثه محلی به شمار می رود وسعت حادثه و خسارتی که در برداشته باشد مشخص نیست و تاکنون گزارشی نشده است.

 

قادری بیان کرد: کانون این زلزله در مرز ایران و ترکمنستان و در 21 کیلومتری شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاده است و روستای مرزی دادلی قزنین نیز وجود دارد و در حال بررسی این روستاها هستیم و با توجه به اینکه روز بوده خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است.

 

وی گفت: با توجه به نوع بافت روستایی ممکن است در این منطقه برخی از منازل روستایی دچار آسیب شده باشند ولی تاکنون گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه به دلیل وقوع زلزله و لرزه ای که به وجود آمده است طبیعتاً سیسم های برق در این منطقه اتصال پیدا می کنند و برای دقایقی برق قطع می شود، افزود: ولی مشکلی در حوزه برق رسانی در این منطقه نداشتیم و همچنین در خصوص قطعی آب نیز در این منطقه گزارشی ارائه نشده است.

 

قادری افزود: استان گلستان در حال آماده باش کامل است و به مردم توصیه می کنیم که در زمان زلزله که یک حادثه طبیعی است خونسردی خود را حفظ کنند و گاهی مصدومیت هایی به دلیل ترس از زلزله به وجود می آید که حتی این خسارت ها بدون ریزش آوار بوده است.

 

گفتنی است، در ساعت 9 و 16 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر در مرز ایران و ترکمنستان و در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاد و در لحظاتی پیش و ساعت  10 و 47 دقیقه این شهرستان برای ششمین بار با پس لرزه ای به بزرگی سه ریشتر لرزید.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران گلستان زلزله زدگان زلزله زده مراوه تپه قادری زلزله مراوه تپه پس لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: در پی بارش‌های اخیر، ۱۸۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان بشرویه آسیب وارد شده است.

او افزود: از این میزان خسارت ۶۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه زراعی، ۷۸  میلیارد تومان به حوزه باغی، ۱۱ میلیارد تومان به منابع آبی شهرستان، ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تأسیسات آبیاری و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.

سرچاهی ادامه داد: گزارش‌ها  و پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبار و جبران خسارت وارده در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد