Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:32:52 GMT

آمریکا راه آموزش دانشجویان بین‌المللی را سد کرد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۲۶۲۳

آمریکا راه آموزش دانشجویان بین‌المللی را سد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، کشورهای زیادی با پیامدهای ناگوار این همه‌گیری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آموزش یکی از همین جنبه‌ها است و دولت آمریکا با حجم قابل توجهی از مبتلایان، ناچار شده است در برنامه‌ها و راهبردهای آموزشی‌ تغییراتی ایجاد کند.

این تغییر در برنامه‌ها تا جایی پیچیده شده است که راه را برای دانشجویان بین‌المللی که به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند، سد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا برای دانشجویان تحصیل آنلاین، ویزا صادر نمی‌کند، تصمیمی که سرنوشت بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی را که کلاس‌هایشان  به دلیل شیوع کرونا آنلاین برگزار می‌شود، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سردرگمی درباره وضعیت دانشجویان خارجی که کلاس‌های آنها در مراکز آموزش عالی ایالات متحده به خاطر شیوع کرونا آنلاین برگزار می‌شود ادامه دارد.

این اوضاع با اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آغاز شد که گفته بود دانشجویانی که تحصیل خود را به شکل مجازی انجام می‌دهند، ضرورتی ندارد در آمریکا اقامت داشته باشند و باید این کشور را ترک کنند.

بر پایه این سخنان، اداره مهاجرت آمریکا اوایل ژوئیه اعلام کرد دانشجویان خارجی دوره‌های آنلاین باید این کشور را ترک کنند اما یک هفته بعد در پی افزایش اعتراض‌ها و شکایت‌ها این تصمیم را پس گرفت.

این اداره روز ۲۵ ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرده دانشجویانی که ویزای آنها قبلا صادر شده می‌توانند برای گذراندن ترم جدید، در صورتی که آنلاین برگزار شود هم وارد آمریکا شوند اما فعلا ویزای جدیدی برای دانشجویان خارجی این گونه دوره‌ها صادر نمی‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌ها و مسئولان محلی ایالت‌های مختلف آمریکا پیش از این علیه تصمیم دولت ترامپ برای اخراج دانشجویان آنلاین به دادگاه شکایت کرده بودند.

یک چهارم مبتلایان کرونا در آمریکا

ایالات متحده درگیرترین کشور جهان با پاندمی کرونا به شمار می‌رود. دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۷ میلیون نفر فراتر رفته است. این دانشگاه همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور را ۲۰۳ هزار و ۲۴۰ نفر گزارش داده است.

بسیاری از دانشجویان خارجی مراکز آموزش عالی آمریکا به نسبت هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند و دانشگاه‌ها و مدارس عالی به شدت به دریافت شهریه از این دانشجویان وابسته‌اند.

با شدت گرفتن شیوع کرونا و افزایش شدید سرایت ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در آمریکا بسیاری از دانشگاه‌ها مجبور به تعطیل کردن کلاس‌ها و دوره‌های حضوری و ارائه آنها از طریق اینترنت شده‌اند.

بلاتکلیفی هزاران دانشجوی بین‌المللی

تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا تا یک میلیون نفر برآورد می‌شود. هنوز مشخص نیست چه تعداد از این دانشجویان برای گذراندن ترم آینده نیاز به ویزای تحصیلی جدید دارند و چه تعداد ویزای خود را قبلا گرفته‌اند.

اغلب مراکز آموزش عالی در ایالات متحده هنوز درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های ترم آینده که قرار است از پائیز آغاز شود تصمیمی نگرفته‌اند.

برخی از دانشگاه‌های شاخص آمریکا، از جمله دانشگاه مشهور هاروارد در نزدیکی بوستون، پیشتر اعلام کرده‌اند که پس از تعطیلات تابستانی تمام کلاس‌های خود را فقط به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.

کد خبر 5033042 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا ویروس کرونا دانشجویان خارجی کنکور 99 دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب رشته ویروس کرونا سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مصاحبه دکتری چهل سالگی دفاع مقدس دانشگاه ها آزمون دانشنامه پزشکی آموزش مجازی دانشجویان خارجی آنلاین برگزار ایالات متحده ویروس کرونا دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز