Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:43:56 GMT

جای شاهين خالی بود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۲۶۸۴

جای شاهين خالی بود

صنعت خودرو طي سال هاي گذشته، فراز و نشيب هاي متعددي را تجربه كرده و در اين دوره، سختي هايی كه بر اين بخش وارد شده، بي سابقه بوده است. تحريم هاي ظالمانه صنعت خودرو با هدف زمين گير كردن اين صنعت از سال 97 آغاز شد، اما با وجود تمام این فشارها، شركت هاي خودروسازي توانستند تا حدودي تحريم ها را بي اثر كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي اينكه در اين مسير موفقيت ها بيشتر شود، صنعت خودرو باید بيش از گذشته تلاش كند و به سمت طراحي و توليد خودروهايی برود كه مطابق با علم روز و فناوري هایی باشد و در صنعت خودروي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد.

در سال های اخیر تحريم باعث شد كه شركت هاي خودروسازي بر اساس اهداف و برنامه هاي كه داشتند حركت كنند و به سمت توليد خودروهاي جديد بروند. يكي از خودروهايی كه در اين مدت شاهد تولید و تولد آن هستيم، شاهين است.

به جرات مي توان گفت كه جاي خودروي شاهين در بازار خودرو و همچنين سبد محصولات گروه خودروسازي سايپا خالی بود. سایپا همواره تمركز بر توليد خودروهايی داشته كه از نظر ابعاد و شكل كوچك هستند، حال خودروي شاهين ضمن آنكه محصولی مناسب برای خانواده است، باعث مي شود كه مردم امكان انتخاب بيشتري داشته باشند.

شاهين به لحاظ موتور و پلتفرم، ايده آل و خوب است و قطعا اگر در مورد اين خودرو، اطلاع رساني هاي مناسب صورت گيرد، مردم از خودروي جديد سايپا استقبال خواهند كرد.

به عنوان فردي كه سال ها در حوزه خودرو فعاليت كرده، از اينكه خودرو شاهين توسط مهندسان ايراني طراحي و توليد شده است، افتخار مي كنم و قطعا اين امر باعث افتخار هر ايراني است، چرا كه سايپا در شرايط سخت تحريم به چنين موفقيتي دست يافته است.

ما در ايران هيچ زمان تكنولوژي توليد پلت فرم به اين شكل را نداشتيم و از آنجا كه پلتفرم خودروي شاهين متعلق به سايپا است، اين خودروساز مي تواند از اين پلتفرم براي ساير مدل هاي خودرو استفاده كند. پيش بيني مي كنم استفاده بهينه از پلت فرم شاهين موفق خواهد بود و سبب رشد صنعت خودرو خواهد شد.

بارها عنوان شده كه يكي از مشكلات جدي صنعت خودرو، تنوع پايين خودروهاي بازار است؛ اگر سايپا مدل هاي مختلف را توليد كند جاي خالي برخي از خودروها پر خواهد شد. بنابراين جای اميدواري است كه صنعت خودرو در مسيري كه به آن پرداخته شد حركت كند و اجازه ندهد موضوعات مختلف آنها را نسبت به توسعه دلسرد كند.

محمدرضا كوچك زاده

رئيس ارزشيابي خودرو شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا خودروی شاهین سایپا محصولات سایپا صنعت خودرو الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم

آرین طاهری بازی‌ساز و پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ‌و‌هنر اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: بازی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار به خصوص برای نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود که اثر بخشی بسیار زیادی دارد؛ تاثیر گذاری بازی‌ها در سه سطح اتفاق می‌افتد که باید به صورت همزمان به آن توجه شود.

وی افزود: سطح اول نشانه‌های دیداری و شنیداری بازی است، نماد‌هایی که کاربر آن را مشاهده و به صورت مستقیم با آن در ارتباط است، لایه دوم داستان بازی است که لزوما همه بازی‌ها آن را ندارند و سیر خاصی را طی نمی‌کند و چون برخی از بازی‌ها به صورت شنیداری هستند خیلی به آن پرداخته نمی شود، لایه سوم اختصاصی است و همین ظرفیت باعث شده که بازی‌های رایانه ای را ببنیم که داستان را از سینما و یا سریال‌ها اقتباس می‌کنند و از آنها استفاده می کنند.

طاهری با اشاره به اینکه پرداخت به داستان بازی بسیار حائز اهمیت است افزود:‌ داستان، محور و اصل رویه‌ بازی‌هاست است و از این طریق می تواند جنبه تربیتی و اثر گذاری بیشتری داشته باشد اما به آن به درستی پرداخته نمی‌شود.

وی افزود: در مجموع در صنعت بازی سازی از خلاقیت کمتر استفاده می‌شود که در بازی‌های ایرانی و در بازی‌های جهانی قابل مشاهده است و جای خود را به پررنگ تر کردن بازی‌های برخط چند کاربره داده که نیاز زیادی به خلاقیت ندارند.

طاهری در پاسخ به این سوال که جایگاه ایران در صنعت بازی چگونه است گفت: موضوعی که مطرح می شود این است که  ما در بازی‌ سازی از لحاظ کیفی رشد داشته‌ایم اما از نظر کمی رشد مطلوب نداشتیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن بازی‌های موبایلی اقتصاد بازی دچار تغییر شد. چرا که بازی های موبایلی به سمت پرداخت درون برنامه ای رفتند که خود این موضوع آسیب زننده است چون باعث کاهش خلاقیت در بازی سازی و صرفا درآمدزایی از تبلیغات می‌شود و به سمت تبلیغات حرکت می کند.

طاهری در انتها گفت: در حال حاضر در کشور ما برخی بازی‌ها وابسته به حاکمیت است و با بودجه دولتی کار می‌کنندکه این موضوع باعث می شود که از لحاظ کیفیت و محتوایی در مسیر متفاوتی قرار بگیرد.و خوشبختنانه از ابتذال کمتری نسبت به دیگر بازی های موجود در دنیا برخوردار است.ساختن بایزی های بزرگ و تاثیر گذار نیازمند سازوکار بزرگ است که در حال حاضر در کشور نداریم و امیدواریم با ایجاد فضای جدید و تکنسین های جدید این مسیر بهبودیابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار