Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس اعلام کرد: کتاب جامع کارنامه عملیات ثامن‌الائمه در دست تالیف و انتشار است و تا پایان امسال منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا،سردار نائینی که در نشست واکاوی عملیات «ثامن الائمه» به همراه گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید این عملیات در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: عنصر اصلی در مدیریت و فرماندهی جنگ عقلانیت و تدبیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عنصر را در سازماندهی نیروهای مردمی، اتخاذ استراتژی‌های تهاجمی،تاکتیک‌های منحصر به فرد، شجاعانه و مبتکرانه در جنگ شاهد هستیم.اجرای عملیات ثامن الائمه بدون در نظر گرفتن این ویژگی‌ها امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از اسناد و نوارهای ضبط‌ شده راویان جنگ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مربوط به جلسات طرح عملیات است و ۲۰ درصد دیگر مربوط به مدیریت نبردها است خاطرنشان کرد:به عنوان مثال در عملیات والفجر ۸ که نزدیک ۸۰ روز به طول انجامید،هفت ماه طرح عملیات داشتیم. نگاه ما به تاریخ شفاهی فرماندهان نگاه به حفظ سرمایه‌های ملی است چرا که تاریخ با روایت‌هایش می‌ماند و افتخار به گذشته، امید به آینده را ایجاد می‌کند.

سردار نائینی ادامه داد:فناوری‌های ارتباطی جدید باعث شده است که در این فضا با یک جنگ شناختی روبرو باشیم.در هشت سال جنگ تحمیلی باور جنگ وجود داشت و دفاع مقدس یک فرهنگ کامل بود که برای ما بازدارندگی و اقتدار ملی را ایجاد کرد.

سردار نایینی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جلد دوم تاریخ شفاهی سرلشکر سید یحیی صفوی توضیح داد: این اثر حاصل ۲۹ جلسه گفتگو است. اغلب گفتگوها را مرحوم اردستانی و بخشی هم آقای محسن رخصت طلب انجام داده‌اند. سرلشکر صفوی در این کتاب به تشریح عملیات های سال ۶۱ تا ۶۵ می‌پرداز. جلد نخست تاریخ شفاهی این فرمانده با عنوان سنندج تا خرمشهر رونمایی شده بود. تاریخ شفاهی فرماندهان از منابع مهم تاریخی است چرا که جزئیات را با دقت توضیح می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاریخ شفاهی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان