Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یک تحلیل‌گر بازارهای مالی اعلام کرد: عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا اقدامی رو به جلو در اقتصاد کشور است و باید تداوم داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، فرهاد بیضایی کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا اقدامی رو به جلو در اقتصادمان است، گفت: با توجه به اینکه زمزمه عرضه پرتعداد املاک دولت نیز در بورس کالا به گوش می‌رسد، اقدام بانک‌ اقتصاد نوین که نخستین ملک خود را با موفقیت در بورس کالا به فروش رساند می‌تواند پیش درآمدی برای عرضه املاک مازاد سایر بانک ها و دولت در بورس کالا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع لازم را در اختیار بانک‌ها
بیضایی با تاکید بر اینکه نحوه تعیین قیمت املاک در بورس کالا کارشناسی و منصفانه خواهد بود گفت: با توجه به اینکه بانک‌ها به این امر می‌توانند نگاه تامین مالی نیز داشته باشند، با عنایت به سازوکاری که در این رابطه در بورس کالا اندیشیده شده، می‌تواند بسیار راهگشا باشد و منابع لازم را در اختیار بانک‌ها به منظور اعطای تسهیلات به بخش تولید کشور را فراهم آورد.
بستر شفاف عرضه
این کارشناس حوزه مسکن افزود: بانک‌ها یکی از نهادهایی هستند که دارای املاک و آپارتمان‌های زیادی بوده و براساس قانون نیز باید این اموال مازاد خود را واگذار کنند، بر این اساس بورس کالا با توجه به بستر شفافی که دارد بهترین مکان برای عرضه اموال مازاد بانک‌ها است. از سویی همانطور که اشاره شد در ادامه نیز دولت به دلیل کسری بودجه زیادی که دارد، می‌تواند بخشی از اموال مازاد خود را در بورس کالا به فروش برساند و بخشی از کسری بودجه خود را تامین کند.
امتیازهای عرضه املاک در بورس
این پژوهشگر بخش مسکن معتقد است که حذف رانت و دلالی، شفاف سازی مبادلات املاک و بهره مندی آسان بانک ها از منابع راکد خود را از بزرگترین امتیازهای عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا دانست و اضافه کرد: به دلیل اینکه این روزها بازار مسکن گرفتار دلالی و فعالیت‌های سوداگرانه است، بدون شک اگر بانک‌ها می‌خواستند از راه‌های دیگری از برگزاری مزایده های غیرشفاف این املاک را واگذار کنند، بحث رانت و فساد به میان می‌آمد، اما الان به دلیل اینکه معاملات در بورس کالا شفاف و همچنین قابل رهگیری است، دیگر چنین مسائلی از بین خواهد رفت.
تامین مالی گسترده
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های تولید مسکن توسط بخش خصوصی نیز می‌توانند از طریق بورس کالا تامین مالی شوند، یادآور شد: یکی از رسالت‌های اصلی بازارسرمایه، تامین مالی بخش تولید کشور که ارزش آفرینی می‌کنند، است بنابراین بخش خصوصی و به اصطلاح انبوه سازان مسکن به منظور تجهیز آسان تر منابع باید با امکانات و ابزارهایی که بورس کالا می‌تواند در اختیار آنها قرار دهد آشنا شوند، بنابراین باید به خوبی این ظرفیت را به ذینفعان شناساند و از آن بهره برداری کامل را به عمل آورد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید کشنده فاو در بورس

برخی تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند؛ با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد. در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود. معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899441

دیگر خبرها

  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس