Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام آثارجدید سید صادق اکبری نقاش معاصر با موضوع دفاع مقدس با عنوان : (وقتی به حسین علیه‌السلام اقتدا می‌کنم) در فضای مجازی در معرض نگاه مخاطبان قرار گرفت آثاری که روایت نقاش از جنگ با مفاهیم معناگرایانه‌ای است که خاص خود هنرمند است و با پرهیز از اتفاقات معمول در جنگ سوژه‌هایی را دنبال کرده است که در پس زمینه جنگ رخ می‌دهد و در برداشت اول دیده نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صادق اکبری هدفمندانه رفتاری را رصد کرده است که نشانگر روح و اعتقادات مردمانی است که جنگ بر آنها تحمیل شده است مردمانی که در عین رشادت و توان تهاجم ،دفاع و مقاومت را برای مقابله با دشمن و حراست از خاک و آب خوش از انتخاب کرده‌اند.

مردمانی که در متن ناخوشی‌های جنگ، از اخلاق و رفتار دین مدارانه دور نمانده‌اند .هنرمند به‌خوبی زندگی را در متن جنگ ترسیم کرده است و برای رسیدن به درک واقع‌گرایانه از این شرایط با گرته‌برداری ازآثار عکاسان جنگ به فضای واقعی و مستند نزدیک شده است  و توانسته است مخاطبان آثار را با روایت‌های خویش از جنگ همداستان کند.

سوژه‌هایی در عین حال ساده و نادیده از نظر کثرت، چون نماز گزاردن رزمندگان ، بدرقه‌ها، مصافحه‌ها ، و لبخندها، دل کندن از تعلقات در بحبوحه دهشت‌زای جنگ ، توسط این هنرمند اصالت روح و رفتار و منش دینی و ملی مردمان محصور در جنگ و تحریم را به خوبی تصویر کرده است، مردمانی که مسیر پیش روی خویش ایمان دارند و خود را پیروز میدان می‌دانند این مجموعه با عنوان( وقتی به حسین علیه السلام اقتدا می کنم) با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ایلام توسط مانیتورهای مستقر دفاع مقدس و در فضای باز با توجه به شرایط کرونایی به نمایش درآمده است.

 این نمایشگاه مجازی با 40  اثر  تا ششم مهرماه پذیرای نگاه بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی عکس منطقه ایلام صادق اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستند درباره «انشاءالله رحمتی» استاد فلسفه و مترجم نامدار آثار حکمی و عرفانی، خاصه آثار هانری کُربن و سید حسین نصر است.

رحمتی در کنار تحقیق و تدریس ، سردبیری فصلنامه تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت را هم برعهده دارد. «زندگی با فلسفه» دوازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی ، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است.

مستند ۴۰ دقیقه‌ای زندگی بافلسفه» جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد