Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادی سازی روابط ما بین رژیم اسرائیلى و اقلیم کردستان خیلى وقت است اجرا شده و جوهر ازدواج فامیلی خیلی پر رنگ‌تر از جوهر روی کاغذ است؛ در نتیجه تعهد و خدمت خانواده مسعود بارزانی در برابر سیاست‌های صهیونیست‌ها خونی است!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-آکام صالحی؛ * همه پرسی اقلیم کردستان فریبی بود برای تشکیل امارت بارزانی نه حکومت مردمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روز گذشته، ۲۵ دسامبر سالروز رفراندوم نافرجام و طرح اسرائیلی-آمریکایی جدایی اقیم کردستان از عراق بود. نقشه و طرحی که توسط مسعودبارزانی، اسرائیل و آمریکایی‌ها کلید خورد و سرانجام با شکست مواجه شد.
هم اکنون هم در سالروز این رفراندوم نافرجام مسعود بارزانی همچنان می‌گوید که هیچ پشیمانی ندارد. برگزاری رفراندوم مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق یکی از اشتباهات جبران ناپذیر بود، آینده این پروسه با توجه به شرایط داخلی و منطقه‌ای و عدم پذیرش بین المللی برای همه کس آشکار بود، اما ماجراجویان بین المللی و دلالان شرکت‌های نفتی با ارائه مشاوره و اطلاعات غلط، منطقه را در آستانه یک چالش جدی قرار داده بودند.
مسعود بارزانی حق تعیین سرنوشت و استقلال کردستان را در شعار‌ها و برنامه‌های خود گنجانده بود، وی ادعا می‌کرد که در عراق حق کُرد‌ها تضییع شده است، اما فراموش کرده بود که از سال ۱۹۹۱ و با ایجاد منطقه پرواز ممنوع شمال عراق و به ویژه پس از سال ۲۰۰۵ و تصویب قانون فدرالیزم، اقلیم کردستان دارای نوعی از استقلال داخلی بوده است و حزب وی زمامدار اصلی این منطقه است.
آنچه که بارزانی می‌خواست جدایی از عراق با ضمیمه کردن مناطقی همچون کرکوک بود که جامعه بین الملل به آسانی چنین طرحی را پذیرا نبود. نتانیاهو پس از ظهور داعش در سطح منطقه شرایط را مناسب دید و اعلام کرد که تشکیل کشور کردستان باید به دلیل ناتوانی دولت مرکزی عراق از حفظ امنیت این کشور انجام شود.
همه پرسی ۲۵ دسامبر جدایی اقلیم کردستان از عراق فریبی بود که مسعود بارزانی و متحدانش بیشتر و بهتر بتوانند دست به غارت اقلیم کردستان بزنند. مسعود بارزانی و امثال ایشان که خود را حامی حقوق تمامی کُرد‌ها می‌دانند اگر واقعا دلسوز کُرد‌ها بودند تا الان ۵۰ میلیون کُرد یک نماینده در سازمان ملل داشت.   مردم کُرد می‌دانند آمریکایی‌ها فقط کُرد‌ها را به عنوان ابزاری برای منافع خود می‌دانند؛ آمریکایی‌ها این چند سال که به بهانه‌های رژیم بعث، طالبان و داعش وارد عراق و اقلیم شدن به جز استفاده ابزاری از کُرد‌ها و ژئوپولتیک اقلیم کردستان هیچ منفعتی برای اقلیم کردستان نداشتند.
امثال مسعود بارزانی با برانگیخته کردن حس قومیتی و وطن دوستی مردم کُرد فقط دنبال منافع شخصی حزبی و خانواده خویش هستند. در ماه‌های پیش شاهد تظاهرات گسترده مردم اقلیم بودیم که مردم انزجار خود را از سیاست‌های منفعلانه حکومت اقلیم کردستان و مسعود بارزانی اعلام کردند. مردم اقلیم حتی هم اکنون هم از بانک الکترونیکی و تاسیسات گازرسانی و حتی برق مورد نیاز برخوردار نیستند بعد مسعود بارزانی دم از حمایت و مطابه حقوق ملت کُرد می‌زند؛ که متاسفانه اکثر مناطق اقلیم کردستان از آب شرب و تاسیسات آب و فاضلاب برخوردار نیستند.
اعتماد مسئولین کشورمان به مسعود بارزانی و حزب دمکرات کردستان خود فریبی است. خانواده مسعود بارزانی نسبت فامیلی با خانواده نتانیاهو دارد و خواهر زاده نتانیاهو عروس مسعود بارزانی است) همسر مسرور بارزانی، نخست وزیر وقت اقلیم کردستان و پسر مسعود بارزانی؛ این اقدام نشان می‌دهد عادی سازی روابط ما بین رژیم اسرائیلى و اقلیم کردستان خیلى وقت است اجرا شده است و جوهر ازدواج فامیلی خیلی پر رنگ‌تر از جوهر روی کاغذ است در نتیجه تعهد و خدمت خانواده مسعود بارزانی در برابر سیاست‌های صهیونیست‌ها خونی است!
دست مسرور بارزانی و شخص مسعود بارزانی در شهادت حاج قاسم سلیمانی غیر قابل انکار می‌دانیم و منتظر روزی هستیم که وعده‌ی سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد انتقام از اشخاصی که در شهادت حاج قاسم دست داشتند تحقق پیدا کند...
آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بعد از شکست رفراندوم اقلیم کردستان هنوز هم به فکر جدایی در عراق هستند. نقشه اقلیم کردن عراق با جدایی ما بین عرب‌های سنی و شیعه یکی از سناریو‌هایی است که در دستور کار آنان است که از بصره این سناریو را شروع کردند.
مردم کُرد، خیانت‌های آمریکایی‌ها به کُرد‌ها را فراموش نمی‌کند؛ فروش تسلیحات شیمیایی توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به صدام جهت ژینوساید مردم کُرد ایران و عراق، حمایت ریاست جمهوری آمریکا از حمله اردوغان به عفرین و حمله به افراد غیر نظانی، حمایت اولیه و قبل از همه پرسی اقلیم برای جداسازی و وقتی دید رفراندوم به شکست مواجه شد اقلیم را تنها گذاشت، حتی در بحث باز پسگیری کرکوک توسط نیرو‌های مقاومت عراق از دست نیرو‌های پیشمرگ آمریکایی قول مساعد و کمک نظامی به پیشمرگ‌ها داده بودند، اما باز آمریکا آن‌ها را فریب داد حتی در امر مبارزه با داعش که به نزدیکی اربیل رسیده بود آمریکا از حمایت مسعود بارزانی سر باز زد و حتی جواب تماس تلفنى بارزانی را ندادند.

مسعود بارزانی فکر می‌کند اگر حمایت و رضایت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها را نگه دارد و داشته باشد به هر آنچه که میخواهد از قدرت خواهد رسید، اما معتقدم عاقبت مسعود بارزانی هم شبیه عبداله اوجلان رهبر حزب کارگری خواهد بود که در سال ۱۳۷۷ توسط اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها دو دسته تحویل دولت وقت ترکیه شد و حتی خود عبداله اوجلان نیز در سال ۱۳۸۷ مدعی شد که وی در عملیات مشترک سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و ترکیه ربوده و به زندان امرالی منتقل شده است.
بعد از همه پرسی استقلال موقعیت دولت اربیل نه تقویت، که به دلیل آسیب پذیری بیشتر و عدم برخورداری از حمایت جامعه جهانی ضعیف‌تر از پیش شد. دولت اربیل در حال حاضر دارای حدود ۲۷ میلیارد دلار بدهی خارجی است و در شرایطی حتی پرداخت حقوق پیشمرگه‌ها را نیز به تعویق می‌اندازد.
راه رسیدن به استقلال واقعی و آغاز زندگی مسالمت آمیز در اقلیم خود مختار کردستان عراق بسیار پیچیده‌تر از آن است که دشواری‌های آن تنها با برگزاری یک رفراندم غیر الزام آور حل شود، در حالیکه مسعود بارزانی و مردم کُرد آن منطقه با پرهیز از همه پرسی و استقلال جویی میتوانستند ضمن حفظ هویت خود به ریشه گرفتن و رشد دمکراسی در عراق یاری دهند.

آکام صالحی-فعال دانشجویی استان کردستان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی جدایی اقلیم کردستان رژیم صهیونیستی خانواده مسعود بارزانی مسعود بارزانی مسعود بارزانی اقلیم کردستان آمریکایی ها مردم ک رد همه پرسی ک رد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» به نقل از چند سند داخلی دولت فدرال این کشور نوشت، مقام‌های ارشد چند سازمان فدرال آمریکا اقدام به بررسی عملی بودن چند گزینه مربوط به اسکان گروهی از فلسطینی‌های ساکن غزه کرده‌اند که اعضای درجه یک خانواده آنها شهروندی یا اقامت دائمی  آمریکا را داشته باشند.

در این گزارش تصریح شد، یکی از گزینه‌های واشنگتن استفاده از برنامه موسوم به «برنامه پذیرش پناهجوی آمریکا» و اعطای وضعیت پناهندگی به کسانی است که توانسته‌اند از نوار غزه خود را به مصر برسانند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.

رژیم صهیونیستی از زمانی که جنبش فلسطینی حماس در هفتم اکتبر گذشته عملیات «طوفان الاقصی» را در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشت، نوار غزه را آماج حملات بی‌رحمانه و بی‌وقفه خود قرار داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که از آن زمان تا کنون بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان می‌شوند. این حملات همچنین هزاران مجروح نیز در کنار تخریب‌های گسترده در این باریکه بر جای گذاشته  و اعمال محاصره از سوی صهیونیست‌ها نیز به ایجاد کمبودهای شدید مواد غذایی، آب و دارو منجر شده است.

سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • درخشش استقلالی سابق او را یاد تیم ملی انداخت
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • اعتراض کارگردان سرشناس آمریکایی به جنون اشغالگری صهیونیست‌ها
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی