Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی  معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۶۴۴ مورد حادثه طی نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد.

محمدحمزه اسعد زاده، امروز شنبه پنجم مهرماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: مجموع کل حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: شهرستان‌های قاین، سربیشه و نهبندان به ترتیب با ۱۰۱ مورد، ۹۱ و ۷۱ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث سال جاری را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعد زاده بیان کرد: همچنین ۵۷ درصد از مأموریت‌های سال جاری در حوادث جاده‌ای، ۱۷ درصد حوادث شهری، ۱۵ درصد سیل و آبگرفتگی، ۵ درصد کوهستان  ۴ درصد خدمات حضوری و دو درصد در دیگر موارد بوده است.

وی با بیان اینکه در مأموریت‌های شش ماهه گذشته به ۳۴۹۶ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

اسعدزاده اظهار کرد: ۲۹ درصد از حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۵۵ درصد در حوادث سیل و آبگرفتگی، پنج درصد حوادث شهری و ۱۱ درصد در دیگر حوادث خدمات گرفته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۷۸۹ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰۴۴ تیم به حوادث شش ماهه نخست سال جاری امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۹۶۲ دستگاه خودرو شامل؛ ۶۱۱ دستگاه آمبولانس و ۳۵۱ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

اسعد زاده با بیان اینکه طی این مدت ۱۸۵ نفر توسط پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شده‌اند، گفت: همچنین ۹۵ مورد عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای، از آغاز تا پایان عملیات، یک ساعت و دو دقیقه و ۲۳ ثانیه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوادث هلال احمر خراسان جنوبی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر آماده باش است

کاووسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

او افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • هلال احمر آماده باش است
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور