Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام میرزایی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد فرهنگ ساز، بستر ساز، آموزشی و حمایتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «میرزایی» صبح امروز (۵ مهر) در جلسه هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: هیات اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر شامل اساتید حوزه و دانشگاه و بزرگانی است که در عرصه ها و تخصص های گوناگون در  بحث های جدی علمی، نظری، اجتماعی و حقوقی تبادل نظر کنند تا فریضه امر به معروف و نهی از منکررا به سمت مطلوب هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: مقام معظم رهبری در جلسه (سال 1372) فرمودند: «شما ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیستید بلکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستید، لذا بروید کاری کنید که آحاد جامعه وظیفه خود را انجام دهند.»

 

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به مانند نماز واجب است و وظیفه یک عده خاص و ستاد خاصی نیست، اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد فرهنگ ساز، بستر ساز، آموزشی و حمایتی است برای اینکه مردم وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند.

 

حجت الاسلام میرزایی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید تمام هم و غم خود را بگذارد برای اینکه مردم پای کار آیند زیرا خداوند متعال در روز قیامت از همه سوال خواهد کرد که چرا امر به معروف و نهی از منکر نکردید.

 

وی بیان کرد: نزدیک به پنج سال است اکثر بزرگانی که به محضر مقام معظم رهبری مشرف می شوند و گزارش می دهند ایشان از آنها تشکر می کنند اما بارها پرسیده اند که اثر آن در جامعه چگونه بوده است.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد: طبق نظرسنجی هایی که داشته ایم قریب به 60 درصد مردم در پاسخ به این سوال که چرا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید گفته اند «ما می ترسیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اثری ندارد.»

 

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر قطعا اثر دارد لذا اینکه فردی به بهانه ی اینکه بگوید اگر من امر به معروف و نهی از منکر بکنم، هیچ اثری ندارد، این وظیفه از روی دوشش ساقط نمی شود و در درگاه خدا مسئول است.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت و آموزش جزو کار اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر  است، گفت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است تا کاری کند که مردم به وظیفه خود آگاه و به آن عمل کنند و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: آنچه مردم از ما انتظار و مطالبه دارند، جمع کردن منکرات جامعه و صحبت کردن در خصوص معروفات و منکرات است که این کار ما نیست بلکه وظیفه سازمان تبلیغات و سایر نهادها است.

 

حجت الاسلام میرزایی تأکید کرد: تنها وظیفه اجرایی که به ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپرده شده است در ماده 16 قرار دارد که می گوید:« تکالیف ستاد در بحث ماده 427 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب می باشد.»

 

وی ادامه داد: در ۱۱ وظیفه ای که امروز بر عهده ما گذاشته شده است یک وظیفه اجرایی است و آن رفتن به داخل دستگاه ها برای نظارت بر دستگاه ها در خصوص اجرای این قانون است.

 

حجت الاسلام  میرزایی خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین و تشریح شود، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترزین نوع تعامل اجتماعی خواهد بود.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث تمدن نوین اسلامی می فرمایند که زیربنای جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر شکل می دهد.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان به اشاره به اینکه وظیفه آموزش مردم در بحث آموزش بر عهده ما است، گفت: ما امروز باید بر روی بحث های حمایتی از آمرین به معروف کار و تلاش کنیم تا کسی از امر به معروف و نهی از منکر نترسد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، جوان باغیرت کاشمری در جریان درگیری و دفاع از سه دختر نوجوان در برابر مزاحمت دو راکب یک موتور سیکلت، مجروح شد.

ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود. این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری ها حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود.

متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

فیلم این درگیری را در ادامه ببینید.

کد خبر 847503 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهید اوباشگری اراذل و اوباش زنان

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری