Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:56:28 GMT

در «دره‌مرادبیگ» همدان چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۴۸۲۱

در «دره‌مرادبیگ» همدان چه می‌گذرد؟

ایسنا/همدان یکی از اهالی روستای دره‌مرادبیگ همدان گفت: عمده مشکل این منطقه و کوهستان الوند تردد موتورسواران در دل کوه است که هیچ ارگانی نتوانسته جلوی آن‌ها را بگیرد.

مرتضی بیرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات دره مرادبیگ توضیح داد: تخریبی که موتورسواران به کوهستان الوند می‌زنند جبران ناپذیر است و حتی تا کلاه قاضی، چشمه ملک و پناهگاه یخچال هم پیش رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تردد موتورسواران در منطقه فاجعه به بار می‌آورد، ادامه داد: متأسفانه مسیرهایی که باز می‌کنند پوشش گیاهی را از بین می‌برد و باعث رعب و وحشت حیوانات منطقه و از بین رفتن گونه‌هایی از پرندگان دامنه الوند شده است و با توجه به اینکه گفته می‌شود این‌ موتورسواران زیر نظر پیست موتورسواری نیستند اما اکثر آن‌ها متعلق به این پیست‌ هستند.

این عضو گروه حافظان چشمه فرشه الوند از خبرهایی مبنی بر قطع و قلع تعداد زیادی از درختان قبرستان دره مراد بیگ توسط راه‌وشهرسازی خبر داد و ‌گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم دقیقاً متوجه نشدیم قطع درختان این منطقه چه لزومی دارد؟

بیرامی در قسمت دیگری به تخریب‌هایی که توسط سازمان صداوسیما در منطقه انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: هم اکنون این سازمان در دره مرادبیگ در حال ساخت‌وساز است که آسیب‌های آن علاوه بر به این منطقه، متوجه شهر همدان هم خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی از اهالی دره مراد بیگ بر اثر ناآگاهی سنگ‌های کوه را برای ساخت‌وساز جابه‌جا می‌کنند تا حدی که هم اکنون زیر چشمه ملک دیگر سنگی وجود ندارد و این قضیه باعث سیلاب منطقه خواهد شد و آسیبی جدی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قطع درختان چشمه درخت ساخت و ساز دره مرادبیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟