Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست‌های تخصصی بازخوانی و تحلیل هنری و اجتماعی مداحی‌های محرم ۹۹ با عنوان «محرم امسال» از سوی اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می شود.

«سید مجید امامی» در گفت وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: درراستای توسعه مطالعات فرهنگی، ادبی و اجتماعی مناسک و هیئت پژوهی و ارتقای کیفیت و اصالت های مورد توجه و مورد نیاز در هیئات و مناطق مناسب عاشورایی، اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام با همراهی گروه فرهنگ و هنر این دانشگاه، مجموعه نشست‌هایی را با عنوان «محرم امسال» برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: برنامه «محرم امسال» ابتدا از طریق فضای مجازی و در بستر «اسکای روم» ارائه  و سپس تولیدات محتوایی آن در قالب کتاب منتشر می شود. 

امامی درتوضیح بیشتر در رابطه با این برنامه تصریح کرد: در این برنامه اشعار، جایگاه اجتماعی و رویکردهای اجتماعی - فرهنگی موجود در روضه ، شعر، مداحی و همچنین سبک و روش مداحی ۱۱ نفر از مداحان مطرح کشور که از سوی افکار عمومی و در فضای مجازی یا فضای واقعی بیشتر دنبال می شوند ، از دو جنبه مورد تحلیل و بازخوانی قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: یکی از جنبه‌های بازخوانی، جنبه محتوایی، ادبی و تاریخی فعالیت‌ها و بُعد دوم از ناحیه جامعه‌شناختی، رسانه‌ای و منابع مناسکی است. 


مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه با اشاره به 11 مداح مطرح کشور که آثار و فعالیت های آنها در این برنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، گفت: «آقای محمود کریمی»، «آقای میثم مطیعی»، «آقایان طاهریان»، «آقای محمد حسین پویانفر»،  «آقای حنیف طاهری»، «آقایان حدادیان»، «آقای سید رضا نریمانی»، «آقای بذری»، «آقای سلحشور»، «آقای سید مجید بنی فاطمه» و «آقای مهدی رسولی» یازده مداحی هستند که آثار آنها در برنامه «محرم امسال» بازخوانی می شود. 


امامی خاطرنشان کرد: مجموعه «محرم امسال» با حضور دو نفر از اساتید مطرح حوزه و دانشگاه و میهمانان از این هفته آغاز و دو شب درهفته در بستر «اسکای روم» میزبان منتشر مخاطبان است. 

وی تاکید کرد: تولیدات محتوایی این برنامه در آینده نزدیک در قالب کتاب که به نوعی یک گزارش محتوایی از مناسک محرم وعاشورایی در تحلیل های ادبی، اجتماعی و هنری است به جامعه مناسک پژوه و جامعه مطالعات دین و علاقمنئان حوزه هیئت و عزاداری و مناسک تقدیم می شود.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: مداحی های محرم محرم امسال دکتر امامی محرم امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهردار مراغه گفت: سازه های آجری به مناسبت بزرگداشت روز مراغه در پارک ملت این شهر با استفاده از طرح‌های بنا‌های تاریخی اجری ساخته شده است.

مروتی افزود: ساخت این سازه ها با مشارکت حدود ۲۳ نفر هنرمند، معمار، کارشناسان فنی شهرداری، استادان دانشگاه و دانشجویان معماری، دو هفته زمان برده است.

وی با بیان اینکه، مراغه خواستگاه معماری سبک آذری در ایران است، اظهار کرد: این سازه‌ها با هدف احیاء و به نمایش گذاشتن معماری تاریخی و سنتی این شهر اجرا شده است.

به گفته شهردار مراغه، این سازه‌های آجری در پارک ملت مراغه، نماد فرهنگ غنی معماری این شهر از دیرباز تاکنون است.

وی با اشاره به تدوین ده‌ها برنامه برای روز بزرگداشت مراغه افزود: ساخت این آثار هنری، از برنامه‌های جذاب و به یادماندنی ۱۶ اردیبهشت امسال خواهد بود.

مروتی تصریح کرد: برنامه‌های روز مراغه از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته با برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم