Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@00:39:56 GMT

جای شاهين خالی بود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۷۵۹

جای شاهين خالی بود

صنعت خودرو طي سال هاي گذشته، فراز و نشيب هاي متعددي را تجربه كرده و در اين دوره، سختي هايی كه بر اين بخش وارد شده، بي سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صنعت خودرو طي سال هاي گذشته، فراز و نشيب هاي متعددي را تجربه كرده و در اين دوره، سختي هايی كه بر اين بخش وارد شده، بي سابقه بوده است. تحريم هاي ظالمانه صنعت خودرو با هدف زمين گير كردن اين صنعت از سال 97 آغاز شد، اما با وجود تمام این فشارها، شركت هاي خودروسازي توانستند تا حدودي تحريم ها را بي اثر كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي اينكه در اين مسير موفقيت ها بيشتر شود، صنعت خودرو باید بيش از گذشته تلاش كند و به سمت طراحي و توليد خودروهايی برود كه مطابق با علم روز و فناوري هایی باشد و در صنعت خودروي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد.

در سال های اخیر تحريم باعث شد كه شركت هاي خودروسازي بر اساس اهداف و برنامه هاي كه داشتند حركت كنند و به سمت توليد خودروهاي جديد بروند. يكي از خودروهايی كه در اين مدت شاهد تولید و تولد آن هستيم، شاهين است.

به جرات مي توان گفت كه جاي خودروي شاهين در بازار خودرو و همچنين سبد محصولات گروه خودروسازي سايپا خالی بود. سایپا همواره تمركز بر توليد خودروهايی داشته كه از نظر ابعاد و شكل كوچك هستند، حال خودروي شاهين ضمن آنكه محصولی مناسب برای خانواده است، باعث مي شود كه مردم امكان انتخاب بيشتري داشته باشند.

شاهين به لحاظ موتور و پلتفرم، ايده آل و خوب است و قطعا اگر در مورد اين خودرو، اطلاع رساني هاي مناسب صورت گيرد، مردم از خودروي جديد سايپا استقبال خواهند كرد.

به عنوان فردي كه سال ها در حوزه خودرو فعاليت كرده، از اينكه خودرو شاهين توسط مهندسان ايراني طراحي و توليد شده است، افتخار مي كنم و قطعا اين امر باعث افتخار هر ايراني است، چرا كه سايپا در شرايط سخت تحريم به چنين موفقيتي دست يافته است.

ما در ايران هيچ زمان تكنولوژي توليد پلت فرم به اين شكل را نداشتيم و از آنجا كه پلتفرم خودروي شاهين متعلق به سايپا است، اين خودروساز مي تواند از اين پلتفرم براي ساير مدل هاي خودرو استفاده كند. پيش بيني مي كنم استفاده بهينه از پلت فرم شاهين موفق خواهد بود و سبب رشد صنعت خودرو خواهد شد.

بارها عنوان شده كه يكي از مشكلات جدي صنعت خودرو، تنوع پايين خودروهاي بازار است؛ اگر سايپا مدل هاي مختلف را توليد كند جاي خالي برخي از خودروها پر خواهد شد.  بنابراين جای اميدواري است كه صنعت خودرو در مسيري كه به آن پرداخته شد حركت كند و اجازه ندهد موضوعات مختلف آنها را نسبت به توسعه دلسرد كند.

محمدرضا كوچك زاده

رئيس ارزشيابي خودرو شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شاهين محصولات سایپا سایپا صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۴ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ قیمت امروز اطلس و شاهین

فرارو- قیمت اطلس در بازار آزاد امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با کاهش پنج میلیونی نسبت به دیروز به ۵۸۵ میلیون تومان رسید.

ساینا S دنده‌ای هم که امروز ۴۴۵ میلیون تومان قیمت دارد، پنج میلیون ارزان شده، اما کوییک SR و شاهین دنده‌ای به‌همین اندازه افزایش قیمت دارند.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد به ۷۸۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و خرید کوییک SR حدود ۴۶۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ هم که یکی از وارداتی‌های فعلی است، به‌طور متوسط یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان ارزش دارد و افت قیمت ۱۰ میلیونی را به‌ثبت رسانده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهد کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل سوم اردیبهشت چهارم اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

450 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

442 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

460 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

590 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

775 میلیون تومان

780 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

875 میلیون تومان

875 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۴ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ قیمت امروز اطلس و شاهین