Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ضمن بیان این مطلب گفت: در ایران انواع مختلفی از محصولات بهداشتی تولید می‌شود که با توجه به کیفیت بالا و حجم تولیدی که دارند جزو اقلام صادراتی کشور قرار می گیرند. بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر واردات و خرید انواع محصولات بهداشتی دارند و بعضا در مواردی مانند شامپو، کشورهایی که اکثرا خود به صورت مستقل دارای صنعت تولید شامپو هستند و محصولات تولیدی آن ها در ایران به فروش می رسد نیز خریدار شامپوی ایرانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان صادرات این صنعت بزرگ، در جهان رقمی حدود ۱۴۷ میلیارد دلار است که محصولات آرایشی و بهداشتی، شامپو، صابون، رنگ مو، روغن های بهداشتی و … را شامل می شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت صادرات محصولات بهداشتی کشورمان خاطر نشان کرد: کشورمان در بازه زمانی پنج ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ دلار صادر کرده است.

لطیفی در توضیح محصولات بهداشتی صادراتی کشورمان گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی دارای انواع مختلفی هستند و محصولات ایرانی صادراتی کشورمان، انواع شامپو، فرآورده های بهداشتی و لوازم آرایش برای صورت، پوست، ناخن دست وپا، پودرهای بهم فشرده برای مصارف آرایشی، فرآورده های زیبایی و بهداشتی برای مراقبت از پوست و انواع ضد آفتاب، فیکساتور مو،فرآورده های پاک کننده دندان وخمیر دندان، انواع صابون و.. را شامل می شوند.

او با اشاره به مقاصد محصولات بهداشتی کشورمان افزود: محصولات بهداشتی ایرانی در پنج ماهه اول امسال به ۲۱ کشور جهان صادر شده است که این کشورها از قبیل افغانستان، انگلستان، آلمان، کانادا، اتریش، هنگ کنگ، کویت، عمان ، امارات متحده عربی، روسیه، عراق، بحرین، ترکیه، آذربایجان ، ارمنستان، قزاقستان و... هستند.

به گفته لطیفی، سه مقصد اصلی صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی ایرانی به ترتیب  کشور های افغانستان، عراق و آذربایجان هستند.

پربیننده ترین ترمز قیمت کالاهای اساسی کشیده می‌‌‌شود شوک قیمت به بازار پوشک قیمت گوشت متعادل شد جزییات تجارت ایران با ۲۷کشور اروپایی نرخ هر کیلو مرغ ۱۹هزار تومان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم آرایش لوازم آرایشی و بهداشتی صادرات و واردات لوازم آرایشی بهداشتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت محصولات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور مؤثر در بازارهای جدید توانست ضمن تأمین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کند که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم.

طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند.

طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه به شمار می‌رود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.

طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و … است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد.

وی گفت: همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

کد خبر 6097074

دیگر خبرها

  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان