Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامیان گروه موسوم به داعش بیعت خود را با رهبر این گروه، ابو ابراهیم هاشمی قرشی "تجدید" کردند.

به گزارش ایسنا، طرفداران داعش از ۲۳ سپتامبر در چندین پیام جداگانه از طریق تلگرام به قرشی اعلام وفاداری کردند. آنها همچنین یک کانال اختصاصی برای ثبت بیعت‌های صورت گرفته در تلگرام راه‌اندازی کردند.

پیام‌ها و تصاویری که بخش مانیتورینگ بی‌بی‌سی دیده دلیل خاصی برای این اعلام بیعت‌های جدید ذکر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این کار پس از چندین گزارش در رسانه‌ها صورت می‌گیرد که در آنها ادعا شده بود قرشی پس از بازداشت در سال ۲۰۰۸ در عراق نام همرزمان خود را به بازجویان آمریکایی داده بود.

این گزارش‌ها بر اساس پرونده‌های بازجویی بود که توسط مقامات ایالات متحده از طبقه بندی خارج و توسط آکادمی نظامی ایالات متحده معروف به وست پوینت منتشر شد.

اسناد اطلاعاتی همچنین نام کامل قرشی را به عنوان "امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی" آورده و قومیت او را عرب ذکر کرده است.

داعش پس از مرگ "خلیفه" قبلی، ابوبکر بغدادی در عملیات آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ در سوریه، قرشی را به عنوان رهبر جدید خود معرفی کرد.

در آن زمان، داعش نام واقعی قرشی را فاش نکرد، اگرچه ادعا کرد که او عرب است و نسبش به قبیله قریش می‌رسد- شرط اصلی برای تعیین به عنوان رهبر داعش.

چندین طرفدار داعش در تلگرام تصاویری از بیعت با قرشی را به اشتراک گذاشته‌اند.

آنها گفته‌اند: "ما عهد می‌بندیم که به امیرالمومنین و خلیفه مسلمانان، ابو ابراهیم هاشمی قرشی، در زمان سختی و سهولت گوش فرا دهیم و از او اطاعت کنیم."

افرادی مانند ابونصیبه، از سرشناس‌ترین هواداران داعش، از جمله کسانی هستند که با رهبری داعش بیعت کرده‌اند.

هواداران داعش در پیام‌رسان هوپ نیز بیعت‌های مشابهی کرده‌اند.

هدف برخی از این بیعت‌های جدید طرفداران داعش "خشمگین کردن دشمنان اسلام" عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در مراسم افتتاح نمایشگاه افغان-قزاق گفت: داعش در افغانستان سرکوب شده اما سه کشور همسایه به پناهگاه، آموزشگاه و تامین کننده مالی داعشیان تبدیل شده‌اند.

متقی افزود: در یک کشور برای داعش نیروی انسانی جذب می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آن عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تامین مالی و محل برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.

وی تأکید کرد اگر این سه کشور مسئولیت خود را برعهده بگیرند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت: در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، این کشور در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

امیرخان متقی محدودیت‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند که توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان به خوبی استفاده کنند.

پیش از این طالبان، تاجیکستان و پاکستان را به حمایت از داعش خراسان متهم کرده بود اما مشخص نیست که منظور متقی از همسایه سوم کدام کشور است.

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در دیدار با یک هیأت مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های تروریست از جمله داعش را در افغانستان رد کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان، در این دیدارها تاکید کرد که طالبان به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور به کشورهای منطقه آسیب برساند.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع طالبان، به نقل از هیات مالزی آمده است: آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند آن چه را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردند به مسئولان کشور خود برسانند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعاهایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

کد خبر 847235 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان پاکستان افغانستان داعش

دیگر خبرها

  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • با یک شرط مهم: این بهترین تصمیمِ یحیی است!
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم