Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز (شنبه ۵ مهر) در ستاد استانی کرونا که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، تقلیل ساعت فعالیت پاساژها، بازار روزها، میادین میوه و تره بار و نظارت بیشتر بر اینگونه فعالیت ها، اعمال محدودیت در بوستانه ها، تفرجگاه‌ها مراکز گردشگری و نظارت بیشتر بر بوستان ها، اعمال محدودیت با جلوگیری از هرگونه تجمع در آرامستان ها و مجالس عزاداری، اعمال محدودیت تالارهای پذیرایی و مجالس عروسی، اعمال محدودیت یا جلوگیری از مراجعه حضوری در دفاتر پیشخوان، مراکز خدمات الکترونیک قضایی، پلیس۱۰+، ‌اعمال محدودیت یا تعطیلی تمام مراکز ورزشی، اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری را از دیگر تصمیمات این ستاد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: با تصمیم ستاد کرونای استان، محدودیت تشکیل جلسات حضوری در تمام ادارات، محدودیت در برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت های خاص در مساجد، تکایا و اماکن متبرکه، تداوم تعطیلی استخرهای شنا، تعطیلی اقامتگاه‌ها و تورهای گردشگری، اعمال نظارت قوی بر رعایت پروتکل های بهداشتی(ماسک و رعایت فاصله فیزیکی) در پایانه های مسافربری، ریلی و هوایی و اعمال تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها (ماسک و فاصله فیزیکی) در تاکسیرانی و اتوبوسرانی اعمال خواهد شد.
بازوند در ادامه گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، میانگین کشوری استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی ۵۵ درصد است که این عدد برای کرمانشاه ۴۹ درصد می شود یعنی مردم استان ۶ درصد کمتر از میانگین کشوری از ماسک در اماکن عمومی استفاده می کنند.

وی وظیفه عمده نظارت بر اماکن عمومی را بر عهده شهرداری و شخص شهردار دانست و به شدت از نبود کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها انتقاد و تاکید کرد: بدترین جایی که کنترل ضعیفی بر کرونا دارد، شهرداری است.

بازوند ادامه داد: در بخش صنوف نیز میانگین کشوری استفاده کنندگان از ماسک ۵۶ درصد اعلام شده اما در کرمانشاه این نسبت ۵۴ درصد است.

وی آمار بخش دولتی و بانک ها را نیز ۷۸ درصد برای میانگین کشوری و ۷۲ درصد برای کرمانشاه اعلام کرد. با اینکه بازوند آمار مبتلایان به کرونا در استان را بیشتر از میانگین کشوری دانست اما گفت: در بخش فوتی ها کمتر از میانگین کشوری هستیم.

وی بر کنترل جدی کرونا تاکید کرد و گفت: تا چند هفته آینده مجبوریم در کنترل محدودیت ها جدی باشیم و گرنه مجبوریم خسارت سنگینی بپردازیم.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که با رعایت محدودیت های جدید شاهد کاهش آمار بیماران در استان باشیم.

در این جلسه محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم آخرین آمار بستری های استان را ۴۱۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶۶ نفر در بخش ویژه نگهداری می شوند و ۲۰ نفر نیز به دستگاه وصل هستند.

به گفته وی، طی ۲ هفته گذشته ۳۰۰ نفر به تعداد بیماران بستری استان اضافه شده است.

مرادی هشدار داد که تقریبا تمامی تخت های آی سی یو استان در حال تکمیل شدن است و بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تا 3 هفته آینده برای عبور از پیک کرونا تاکید کرد. 

کد خبر 552396 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمانشاه میانگین کشوری اعمال محدودیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سجاد دادفرافزود :داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی شرکت کرده آمد .

وی افزود : آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه امتحانی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم برقابت کردند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان