Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هر روز بیش از ۳ تُن اکسید گوگرد در اثر تردد خودرو‌ها در هوای پایتخت منتشر می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین شهبازی، درباره کیفیت هوای تهران اظهارداشت: سهم خودرو‌های سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسید گوگرد را ۸۲ درصد است و ۱۸ درصد باقی‌مانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانت‌بارها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دیزلی تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه دی‌اکسیدگوگرد علاوه بر این خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است، گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز می‌شود و سبب می‌شود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM۲.۵ در پایتخت اتفاق می‌افتد، بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود.

مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه دی‌اکسیدگوگرد، آلاینده‌ای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیاده‌روی برای رسیدن به مقصد در مسیر‌های کوتاه از راهکار‌های کاهش آلاینده‌های هوای تهران از جمله اکسید‌های گوگرد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهران تاکسی موتورسیکلت خودروی دیزلی وسایل نقلیه هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان

سردار مهدی حاجیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه این شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان کرد.

سردار حاجیان بیان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: برخورد با پدیده قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت و افراد قاچاقچی از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه طی سال جاری است.

کد خبر 6097228

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد