Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان در دوره شیوع کرونا خوش درخشید، گفت: مهمترین قدردانی و پاسداشت ما در مقابل فداکاری‌های پزشکان و کادر درمانی این است که به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنیم. خبرگزاری میزان -  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان شریعتی بندرعباس با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان هرمزگان، این مرکز درمانی ۱۳۰ تختخوابی را افتتاح و به همراه دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت از بخش‌های مختلف و روند خدمت رسانی آن بازدید کرد.
معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح این مرکز درمانی با تاکید بر اینکه از خودگذشتگی پزشکان و کادر درمانی کشور به خصوص در ایام آغاز شیوع کرونا که هنوز حتی امکانات حفاظت شخصی در کشور به اندازه کافی وجود نداشت قابل توصیف نیست، گفت: مهمترین قدردانی و پاسداشت ما در مقابل فداکاری‌های پزشکان و کادر درمانی این است که به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنیم.   بیشتر بخوانید:  مدیران کشور در تصمیم گیری‌ها به دلیل ترس از بازخواست کوتاهی نکنند     وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان در دوره شیوع کرونا خوش درخشید، خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که مردم در نظرسنجی‌ها پزشکان را بعنوان نخستین گروه‌های مرجع کشور انتخاب می‌کنند همین از خودگذشتگی‌ها و ایثار کادر درمانی در کشور است.
 جهانگیری با اشاره به اینکه در جریان شیوع کرونا بسیاری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور آشکار شد، گفت: البته در دوران دفاع مقدس نیز پزشکان در پشت جبهه‌ها فداکاری می‌کردند و به مداوای مجروحین می‌پرداختند، اما به دلیل آنکه در جبهه‌ها موج بزرگی از ایثارگری و شهادت وجود داشت شاید فداکاری پزشکان مانند امروز نمود پیدا نمی‌کرد.
معاون اول رییس جمهور افزود: در نخستین روز‌های شیوع کرونا شاهد فداکاری‌ها و ایثارگری‌های فراوان از سوی پزشکان و کادر درمان کشور بودیم به گونه‌ای که حتی رییس یک بیمارستان با ماسک عادی به بخش‌های مراقبت از بیماران کرونایی می‌رفت و معتقد بود وقتی کادر درمانی امکانات حفاظت شخصی کافی ندارند من نیز باید همانند آن‌ها در بخش‌ها حضور پیدا کنم.
وی گفت: خوشبختانه به دلیل ظرفیت‌های بزرگ و نیروی انسانی کارآمدی که در کشور وجود دارد، اتفاقات بزرگی در حوزه تولید اقلام بهداشتی در کشور ایجاد شد، اما متاسفانه عده‌ای همواره تلاش دارند که ظرفیت‌ها و نیروی انسانی کشور را کوچک جلوه دهند که البته باید در برابر خداوند پاسخگوی این رفتار خود باشند.
 جهانگیری با بیان اینکه خوشبختانه به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد تقویت ظرفیت‌های بیمارستان‌های کشور هستیم، گفت: خوشبختانه کادر پزشکی نیز در این مقطع بسیار عملکرد خوبی داشت و مطمئن هستم از خود گذشتگی آن‌ها در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به نحوه عزاداری مقام معظم رهبری در ایام محرم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، افزود: ایشان در خصوص مراسم اربعین نیز آشکارا اعلام کردند که در برگزاری مراسم اربعین هر آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، لازم الاجرا است.
وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان از نظر ابتلا و تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا آمار پایینی دارد، گفت: باید از رعایت مردم، تلاش‌های کادر درمان و مدیریت استان قدردانی کرد و امیدوارم این روند همچنان استمرار داشته باشد.
گفتنی است بیمارستان شریعتی با زیربنای ۱۰ هزار و ۶۶۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ارائه خدمت به زنان، مادران باردار و کودکان و نوزادان ساخت و تجهیز شده است.
اورژانس، پنج اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی. سی. یو و ان. آی. سی. یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان است.

انتهای پیام / برچسب ها: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور پزشکان و کادر درمان کادر درمانی شیوع کرونا ظرفیت ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

کد خبر 6096345 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند