Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان جوان» خواستار حمایت از تولید داخل و تسهیل شرایط کسب و کار شدند.

در این خصوص سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ضرورت رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاری جدید در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، بازنگری در دستورالعمل اعمال محدودیت حداقل ظرفیت جهت صدور جواز تأسیس برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به سازمان های استانی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در سال 95 برای صدور جواز تاسیس 86 فعالیت صنعتی، حداقل ظرفیت تعیین شده بود که سرمایه گذارانی که می خواستند جواز بگیرند باید آن را رعایت می کردند و پایین تر از ظرفیت های اعلام شده جوازی صادر نمی شد.

وی افزود: بر اساس درخواست سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی و تقاضاهای واصله از سوی سرمایه‌گذاران جدید (عمدتاً کوچک و متوسط) نقاط ضعف و قوت ابلاغیه مذکور در جلسات متعدد و به ‌صورت جامع بررسی‌ شد.

معاون طرح و برنامه گفت: تعداد رشته فعالیت‌های مشمول محدودیت فوق از 86 رشته فعالیت به 16 رشته فعالیت که رعایت حداقل ظرفیت تولید به ‌دلیل اهمیت رقابت‌پذیری این صنایع اجتناب‌ناپذیر است، کاهش یافته و به سازمان‌های استانی ابلاغ شد.

زرندی تاکید کرد: البته از سازمان های استانی می خواهیم که در قالب توصیه به سرمایه گذاران جدید در خصوص رعایت حداقل ظرفیت این رشته ها عمل کنند اما دیگر محدودیت صدور جواز نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت سرمایه گذاری حداقل ظرفیت صدور جواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان