Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@23:39:58 GMT

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۷۲۲۳

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار جزئیات نرخ تورم استان‌های مختلف در شهریورماه ۹۹ را منتشر کرد. براساس این گزارش نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦ درصد رسید.

نرخ تورم ماهیانه کل کشور در شهریورماه نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد افزایش یافته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان اردبیل با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤.٤ درصد است که هرمزگان با ٣٨.٢ درصد بالاترین و آذربایجان غربی با ۲۸.۶ درصد کمترین نرخ تورم نقطه‌ای را داشتند.

خانوارهای شهری

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٣.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش را نشان می‌­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٨ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٤.٥ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٧.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۵.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٥ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٤.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ یزد (٤١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٢٠.٣ درصد) است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرکز آمار تورم تورم و گرانی نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه نرخ تورم ماهیانه بیشترین نرخ تورم شهریور ماه ١٣٩٩ کمترین نرخ تورم برای خانوارهای خانوارهای شهری درصد افزایش نسبت به ماه شاخص کل ٥ درصد ٨ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید

موسسه آمار ترکیه روز جمعه گزارش داد که تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹٫۸ درصد رسیده است.

به گزارش اتاق ایران، براساس گزارش مرکز آمار ترکیه، بیشترین عوامل افزایش‌دهنده نرخ تورم در ماه آوریل در این کشور، افزایش قیمت مصرف‌کننده در بخش‌های مربوط به آموزش‌وپرورش با ۱۰۳٫۸۶ درصد جهش و هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها با ۹۵٫۸۲ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بوده است.

تورم ماهانه ترکیه هم ۳٫۱۸ درصد افزایش یافته است که افزایش قیمت نوشیدنی‌ها، تنباکو، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها بوده است.

نرخ تورم آوریل بالاترین افزایش سالانه از نوامبر ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد، یعنی زمانی که تورم حدود ۸۵ درصد بود.

در حالی‌که نرخ افزایش تورم ماه آوریل بسیار قابل‌توجه به شمار می‌رود، اما این رقم کوچک‌تر از رقمی است که بسیاری از تحلیلگران انتظار آن را داشتند. بااین‌همه به گفته اقتصاددانان، امید به کاهش نرخ بهره بسیار دور است.

بانک مرکزی ترکیه با استناد به نیاز مستمر برای مقابله با افزایش تورم در این کشور، نرخ بهره اصلی خود را به ۵۰ درصد افزایش داده است. این بانک در ماه مارس اعلام کرد که تا زمانی که کاهش قابل‌توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، موضع پولی فشرده حفظ خواهد شد.

لیام پیچ، اقتصاددان ارشد بازار‌های نوظهور در کاپیتال اکونومیکس باور دارد که افزایش اندکی کمتر از حد انتظار تورم ترکیه در آوریل به ۶۹٫۸ درصد سالانه (اجماع ۷۰٫۳ درصد) نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای است که فشار‌های قیمتی دوباره کاهش‌یافته است.

به گفته او این احتمال وجود دارد که تورم در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد؛ اما نسبت به سرعت کاهش تورم ث، خوش‌بینی چندانی وجود ندارد. با این شرایط، انتظاری برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه تا سال آینده وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید