Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:51:28 GMT

پیوند انگشت قطع شده در بیمارستان میناب

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۷۶۰۱

پیوند انگشت قطع شده در بیمارستان میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر محمد مورخ از انجام عمل پیوند انگشت دست راست در این بیمارستان خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه بیماری 41 ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای بخش مرکزی میناب که بنابر اظهارات وی در هنگام کار با اره برقی، انگشت شصت به لبه تیغه آن برخورد داشته و استخوان همراه با عضله ها بریده شده بود، انجام عملی پیوند در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزو: بیمار هنگامی مراجعه کرده بود که بخش جداشده اتصال مختصری با پوست داشت که بلافاصله توسط دکتر پژمان مرادی، متخصص ارتوپدی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تحت عمل موفقیت آمیز پیوند انگشت قرار گرفت.

متخصص ارتوپدی ابراز داشت: انگشت از ناحیه شصت دچار پارگی و شکستگی جدی شده بود و درصد احتمال اینکه انگشت پیوند ناقص داشته باشد، زیاد بود لذا پس از رضایت کامل بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

دکتر مرادی با بیان اینکه انگشت از سطح بند اول انگشت شصت دست راست اتصال مختصری با پوست از سمت داخلی داشت، تحت عمل فیکسیشن  استخوان با پین گذاری ترمیم و عروق قرار گرفت و اعصاب و تاندون پیوند شد که پس از 6 هفته پین خارج و حرکات انگشت به شکل طبیعی برگشت.

دکتر مورخ ضمن تشکر از دکتر پژمان مرادی، از دکتر امید ابراهیم پور، متخصص بیهوشی این عمل موفقیت آمیز نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: پیوند انگشت قطع شده میناب هرمزگان دکتر مورخ قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

 

دیگر خبرها

  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی؛ مرگ یا خودکشی؟
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان