Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، شنبه در سومین نشست پیگیری تامین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران این استان اظهار داشت: در شهرهایی از جمله شیراز و مرودشت، مشکلاتی برای تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران وجود دارد اما با تفاهم با بخش خصوصی، می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی ادامه داد: تامین مسکن ایثارگران و خانواده شهدا از اولویت‌های استان است و باید فارغ از تفاهم‌نامه منعقد شده و تکالیف ملی در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی، با اشاره به تفاهم نامه‌ای که بتازگی بین استانداری فارس و بنیاد شهید منعقد شده، گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است در فاز نخست، یک هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی وارد مرحله عملیات اجرایی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه سهمیه این استان، تامین ۱۰ هزار واحد در بازه زمانی ۲ ساله است، افزود: می‌کوشیم در سال ۹۹ تامین زمین حدود پنج هزار واحد مسکونی را محقق سازیم.

به گفته رحیمی، این واحدهای مسکونی شامل افرادی می‌شود که تاکنون هیچ زمینی به آنها تعلق نگرفته است.

وی، با بیان اینکه بنیاد شهید در ازای هر واحد مسکونی ۱۶۰میلیون تومان هزینه را متقبل شده و مابقی آن توسط متقاضیان تامین می‌شود، اظهار داشت: مجموعه مدیریت ارشد استان علاوه بر ایجاد تسهیل در تامین زمین، در صورت امکان تسهیلات مسکن ملی را نیز برای این امر در نظر خواهد گرفت.

رحیمی گفت: در حال حاضر اقداماتی در این زمینه انجام شده و نخستین مرحله اجرایی آن تا ۱۵ روز دیگر آغاز می‌شود.

استاندار فارس همچنین از دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط همچون راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و بنیاد شهید خواست که گزارش اقدامات خود را در این زمینه به صورت هفتگی ارائه دهند.

رحیمی بیان کرد: استفاده از ظرفیت مسکن ملی و در اولویت قرار دادن آن دسته از ایثارگران و خانواده شهدا که بر اساس بند (ج) طرح اقدام ملی مسکن تاکنون از چنین امکاناتی استفاده نکرده‌اند، در پیشبرد این تفاهم نامه موثرخواهد بود.

ساخت ۴۴۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران شیراز و شهر صدرا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: در پی تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، موضوع تامین زمین و ساخت مسکن در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط استان و استانداری فارس قرار گرفته است.

محمود رضایی کوچی افزود: تامین زمین و شناسایی افراد واحد شرایط، اکنون از موضوع‌های مهم برای تامین مسکن ایثارگران فارس است.

وی ادامه داد: حدود ۲۷۰ هزار نفر خانواده ایثارگران استان فارس را تشکیل می‌دهد که وضعیت حدود ۳۵ هزار نفر از آنها برای تامین مسکن خانواده ایثارگران قابل بررسی است.

رضایی کوچی اضافه کرد: در ابتدا مقرر شد که ۶ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران این استان ساخته شود اما در ادامه با توجه به وسعت استان فارس، این تعداد به ۱۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرد.

او بیان داشت: چهار هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر شیراز و شهر جدید صدرا ساخته و تحویل ایثارگران واجد شرایط خواهد شد و مابقی سهم فارس تا آمار ۱۰ هزار واحدی در سایر شهرستان‌های این استان احداث می‌شود.

پنج هزار ایثارگر فارس تاکنون هیچ خدماتی در حوزه مسکن دریافت نکردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هم در این نشست بیان کرد: حدود پنج هزار نفر از خانواده ایثارگران این استان که واجد شرایط دریافت مسکن هستند و تا کنون هیچ خدماتی در حوزه مسکن دریافت نکرده‌اند، شناسایی و برای دریافت مسکن معرفی شدند.

رجبعلی راهی ادامه داد: باتوجه به تامین زمین، این آمادگی در شیراز وجود دارد که برای ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی، پیمانکار آن تعیین و عملیات اجرایی این واحدها آغاز شود و مقرر شده که روند ساخت این تعداد واحد مسکونی تا پایان مهرماه ۹۹ تعیین تکلیف شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: تسهیلات حمایتی ۱۶۰ میلیون تومانی برای ساخت هر واحد مسکن ایثارگران در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه هزینه انشعابات این واحدها هم رایگان خواهد بود.

ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در فارس برای مسکن ملی 

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس هم در این جلسه بیان داشت: بیش از ۸۰ هزار نفر در این استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و مراحل احداث اینگونه واحدهای مسکونی در برخی از شهرهای جنوبی و شمالی استان آغاز شده است.

جعفر زاهدی، افزود: هم اینک بررسی شرایط افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند در حال انجام است و پس از انجام این مرحله برای این افراد پیامک ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در برخی از شهرهای استان فارس از جمله، شیراز، مرودشت و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در مجموع در چهار شهر این استان، محدودیت‌های تامین زمین برای ساخت این واحدهای مسکونی وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، تعهدات ساخت طرح اقدام ملی مسکن در شهر شیراز را ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت بخشی از این واحدها تامین شده است و در صورت موافقت وزیر و راه و شهرسازی، مابقی تعهدات در شهر جدید صدرا ساخته خواهد شد.

زاهدی اضافه کرد: بیش از چهار و نیم هکتار زمین در شهر شیراز برای برای بخشی از تعهدات این حوزه در نظر گرفته شده است اما با توجه به اینکه در این شهر حدود ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند به دلیل محدودیت‌هایی که برای تامین زمین مورد نیاز وجود دارد، بخشی از این واحدها باید در شهر صدرا ساخته شود.

این مقام مسوول، در مورد سهمیه اداره کل راه و شهرسازی فارس در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: سهمیه این اداره کل در این طرح، ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است که شامل ۲ هزار و ۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد تامین زمین برای اقشار ویژه و همچنین یک هزار و ۶۷۲ واحد تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت است.

زاهدی ادامه داد: یکی از شرایط اجرای طرح اقدام ملی مسکن، آورده مالی متقاضیان است به گونه‌ای که برای ساختن یک مسکن ۸۰ متری با توجه به آورده مالی متقاضیان حدود ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. 

به گفته زاهدی، به متقاضیان واجد شرایط، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود بازپرداخت ۱۸ درصد تعلق خواهد گرفت. 

برچسب‌ها استانداری فارس عنایت الله رحیمی مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری فارس مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس استانداری فارس مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح اقدام ملی مسکن استانداری فارس مسکن ایثارگران راه و شهرسازی واحد مسکونی استان فارس تامین مسکن تامین زمین برای تامین تفاهم نامه هزار واحد برای ساخت هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد