Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@05:15:45 GMT

بلاتکلیفی بیمه ۱۵ هزار تاکسیران تهرانی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۰۴۵۶

بلاتکلیفی بیمه ۱۵ هزار تاکسیران تهرانی

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان در خصوص آخرین وضعیت اجرای تفاهم‌نامه به روزرسانی لیست بیمه تاکسیرانان از سوی تامین اجتماعی، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید از سال ۱۳۹۴ فهرست مشمولان یارانه حق بیمه رانندگان درون شهری اصلاح نشده است که بر همین اساس در بهمن‌ماه سال گذشته یک تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری تهران، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و قرار شد که لیست مشمولان یارانه بیمه تاکسیرانان به روزرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که همان زمان اعلام کردیم که به دلیل عدم به روزرسانی لیست مشمولان یارانه حق بیمه شاهد هستیم که بسیاری از این افراد با این‌که در ناوگان تاکسیرانی فعال نیستند، اما همچنان نام آن‌ها در لیست بیمه است، افزود: براساس تفاهم‌نامه قرار شد که سازمان تاکسیرانی لیست افرادی که باید حذف شوند و همچنین لیست تاکسیرانان مشمول را از طریق وزارت کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد و آن‌ها نیز پس از حذف افرادی که دیگر در ناوگان فعال نیستند، نام تاکسیرانان جدید را به لیست اضافه کنند.
به گفته قنادان، شاهد هستیم با این‌که چندین ماه از این تفاهم‌نامه می‌گذرد و وزارت کشور نیز لیست افراد جایگزین را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده، افراد جایگزین در لیست مشمولان یارانه حق بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته است.

قنادان با بیان این‌که براساس تفاهم‌نامه قرار بر این بود که وزارت کشور ظرف مدت ۱۰ روز لیست‌های مورد نیاز را به تامین اجتماعی بدهد و طی مدت سه ماه در فازبندی‌های مختلف این لیست به روزرسانی شود، اظهار کرد: ما در همان مدت ۱۰ روز، لیست اولیه تهران را در اختیار وزارت کشور قرار دادیم و آن‌ها نیز لیست را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کردند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که براساس بررسی‌های انجام شده تعداد رانندگان تاکسی مشمول که از سال ۱۳۹۴ وارد ناوگان شدند، اما بیمه آن‌ها به روزرسانی نشده حدود ۱۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود، گفت: البته برخی افراد که وارد ناوگان شده‌اند بازنشسته بوده و نیاز به بیمه جدید ندارند و برخی دیگر بنا به دلایل دیگری از جمله عدم توان پرداخت حق بیمه سهم خودشان، علاقه‌ای به این‌که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خویش فرما قرار گیرند، ندارند.

وی با بیان این‌که در فاز اول، سازمان تاکسیرانی شهر تهران نام ۲۳۰۰ راننده مشمول را ارسال کرده، اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که سازمان تامین اجتماعی قرار بود براساس تفاهم‌نامه ضمن حذف رانندگانی که در ناوگان فعال نیستند نسبت به اضافه کردن رانندگان جدید اقدام کنند، اما گویا رانندگانی را که در ناوگان فعال نبودند را براساس لیست وزارت کشور از سامانه بیمه حذف کرده، اما رانندگان جدید هنوز جایگزین نشده‌اند و این متفاوت از تفاهم‌نامه‌ای بود که میان وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد.

قنادان با بیان این‌که بنا به گفته مسئولان تامین اجتماعی، لیستی که آن‌ها از مشاغل در اختیار دارند تفکیک شده نیست، گفت: رانندگان آژانس و رانندگان اتوبوس در لیست تامین اجتماعی در کنار راننده تاکسی است و آن‌ها لیست تفکیک شده نداشتند که وزارت کشور برای تسریع امور این لیست را به صورت تفکیکی در اختیارشان قرار داده است، چرا که بانک اطلاعاتی وزارت کشور به دلیل آنکه هر ماه سهمیه سوخت به رانندگان می‌دهد بسیار دقیق است، اما با این‌که لیست در اختیارشان قرار داده شده تا کنون تنها به حذف نام رانندگان غیرفعال اقدام شده و نام رانندگان جدید هنوز اضافه نشده است.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که عدم اقدام در به روزرسانی فهرست مشمولان یارانه حق بیمه در حالیست که تعداد افرادی که به لیست بیمه باید اضافه شوند بسیار کمتر از تعداد حذف شدگان است، افزود: این مساله نشان می‌دهد که اضافه شدن رانندگان جدید تاکسی به لیست بیمه بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی ندارد و این عدم اجرای تفاهم‌نامه در حالی است که ما با یک قشر ضعیف مواجه هستیم که در سایه آسیب‌های معیشتی و اقتصادی دوران کرونا، توانایی آنکه ماهانه در حدود ۶۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند تا تحت پوشش بیمه خویش فرما قرار گیرند را ندارند.

وی ادامه داد: حتی با رانندگانی مواجه هستیم که توان پرداخت سهم ۵۰ درصدی خودشان در بیمه (۳۵۰ هزار تومان) را نیز ندارند و به همین دلیل اعلام می‌کنند که علاقه‌ای به این‌که تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ندارند و دولت چنانچه قصد حمایت از این قشر زحمت کش را دارد یکی از بهترین اقدامات رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی است که برای آن تکلیف قانونی هم دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب رانندگان تاکسی بیمه سازمان تاکسیرانی مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی قرار سازمان تاکسیرانی رانندگان جدید وزارت کشور تفاهم نامه لیست بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک

سید رضا مظهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان، سامانه نوبت دهی الکترونیک بیمارستان‌ها را راه اندازی کرده اند و همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: البته هنوز بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هنوز به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت متصل نیستند.
مظهری با بیان اینکه همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند و در شهر‌های کوچک که شاید مراجعه چندانی وجود ندارد نیاز به این موضوع نبوده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در بیمارستان‌های بزرگ همچون امام خمینی و شریعتی همه ظرفیت پذیرش بیمارستان به نوبت دهی الکترونیک اختصاص داده نشده است ادامه داد: در اینگونه بیمارستان‌ها به علت ارجاع بیماران از سایر بیمارستان‌ها و حتی نیاز به مراجعه حضوری نمی‌توان همه ظرفیت نوبت دهی را به صورت الکترونیک اختصاص داد.
مظهری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مشکلات سامانه نوبت دهی الکترونیک برطرف شده است ادامه داد: ۱۰ درصد در خصصو ارتقای سامانه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: معاونت درمان باید بیمارستان‌ها را ملزم کند بر اساس ضوابط نوبت دهی الکترونیک را انجام دهند و برای جامعه نیر فرهنگ سازی شود تا بیشتر بر اساس سامانه nobat.behdasht.gov.ir وارد سامانه شده و نوبت خود را بر اساس بیمارستان مورد نظر و تخصص و تاریخ مورد نظر انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک