Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@08:28:41 GMT

احتمال مرگ دو میلیون نفر بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۰۵۵۹

احتمال مرگ دو میلیون نفر بر اثر کرونا

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله؛ مایکل رایان، مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی، در ژنو خطاب به خبرنگاران گفت: «رسیدن شمار قربانیان کرونا در جهان به دو میلیون نفر، گرچه غیرقابل باور است، اما غیرممکن نیست.»

او حتی گفت، هرگاه جامعه جهانی در یک تعامل عمومی به مقابله با این ویروس اقدام نکند، رسیدن شمار قربانیان ابتلا به کرونا در سطح جهان به دو میلیون نفر و حتی بیش از آن نیز "بسیار محتمل" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مایکل رایان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی خطاب به خبرنگاران گفت که می‌توان مانع از افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان شد. به باور او، چنین امری تنها در صورتی ممکن است که همه اقدامات پیش‌بینی‌شده علیه ویروس کرونا در همه جهان و به‌گونه‌ای قاطع صورت گیرد.

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای توصیه‌های ناظر بر نظافت، استفاده از ماسک، حفظ فاصله، تست کرونا، رصد کردن تماس افراد در صورت مشاهده موارد ابتلا، قرنطینه و اقدامات نظیر آن‌ها را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ الزامی دانست.

مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی گفت: «پرسش اینجاست که آیا ما برای یک اقدام مشترک و فراملی آمادگی داریم؟ آیا آمادگی آن را داریم که به جای سپردن سرنوشت خود به دست این ویروس، تلاشی مشترک برای کنترل آن انجام دهیم؟»

مایکل رایان در ادامه گفت، هرگاه چنین امری صورت نگیرد و فعالیت‌های هر کشوری در راستای این تعامل جهانی نباشد، آنگاه باید انتظار خطر افزایش شمار قربانیان کرونا به میزان دو میلیون نفر را داشته باشیم.

اشاره مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی به رویکرد‌های ناسیونالیستی در قبال مبارزه با کرونا در برخی از کشور‌های جهان است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نطق افتتاحیه ۷۵مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که رویکرد‌های ناسیونالیستی و پوپولیستی به بحران کرونا در جهان شکست خورده است. او نیز خواستار تعامل جهانی در مقابله با شیوع این ویروس شده بود.

شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان در حال حاضر به مرز یک میلیون نفر نزدیک می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شمار قربانیان کرونا ظرف هفته آینده از این مرز عبور کند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز همچنان در جهان روندی صعودی دارد. وضعیت در آمریکا وخیم گزارش شده است. در این کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز هفت میلیون نفر گذشته است.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، پس از آمریکا، هند با پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مورد ثبت‌شده کرونا در رده دوم قرار دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل نیز حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است. همین مرکز شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را بیش از ۳۲ میلیون نفر اعلام کرده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان نیز بالغ بر ۲۸۳ هزار نفر می‌شود. به عنوان نمونه، بر اساس آمار منتشرشده از سوی انستیتو کخ، روز جمعه ۲۵ سپتامبر بیش از ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان ثبت شده است.

احتمال می‌رود که در پی سرد شدن هوا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز افزایش یابد؛ پدیده‌ای که اکنون در شماری از کشور‌های اروپایی، از جمله در فرانسه و اسپانیا، مشاهده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب سازمان بهداشت جهانی آمار قربانیان کرونا مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا شمار قربانیان کرونا ویروس کرونا کرونا در جهان دو میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات ۲۱۳ روزه خود علیه نوار غزه، امروز مناطقی از شهر غزه را بمباران کرد.

بنابر این گزارش، بر اثر بمباران محله الزیتون در شهر غزه توسط پهپاد اسرائیلی، مصطفی عیاد خبرنگار فلسطینی به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۲ نفر افزایش یافت.

کد خبر 6098152 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن‌ کرونای شرکت آسترازنکا در سطح جهان
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • احتمال محرومیت کشتی‌گیر آمریکایی و بازگشت رقیب ایرانی به المپیک پاریس!
  • اسب تروجان
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید