Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا؛ المعلم در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی همچنین محاصره اقتصادی ظالمانه آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا را محکوم و بر ضرورت احترام به حاکمیت و عدم دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشورها تأکید کرد.

وی از تمدید تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه سوریه به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه سوریه افزود: برنامه‌های سیاسی همچنان بر برنامه‌های بشردوستانه ارجحیت دارد و در سایه همه‌گیری ویروس کرونا نه تنها تحریم‌های یکجانبه علیه ملت سوریه و برخی ملت‌های دیگر لغو نمی‌شود، بلکه به بهانه‌های واهی و قانون موسوم به "سزار" شاهد تمدید این اقدامات برای اعمال فشار بر ملت سوریه  هستیم.

المعلم گفت که این اقدام برای در تنگنا قرار دادن سوری‌های صورت گرفته است.

بر اساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست در این کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است مورد تحریم‌ قرار گیرند.

این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریست‌ها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، اعمال خواهد شد.

المعلم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تروریسم همچنان خطر دائمی برای ثبات و شکوفایی در جهان است آن را یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای صلح و امنیت جهان دانست.

وی اضافه کرد: برخی کشورها از پدیده تروریسم برای تحقق اهداف خود سرمایه‌گذاری می‌کنند که در راس آن دولت ترکیه قرار دارد.

المعلم گفت: ترکیه یکی از حامیان اصلی تروریسم در سوریه است و حضور نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک سوریه اشغالگری است و دمشق برای بیرون راندن اشغالگران در چارچوب قوانین بین‌المللی از هیچ کوششی فروگذاری نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه سوریه به اهداف تشکیل سازمان ملل متحد پرداخت و یاد آور شد که این سازمان پس از جنگ جهانی دوم بر مبنای یک توافق جهانی که محور و پایه آن حفظ صلح و ثبات بین المللی، تقویت روابط دوستانه میان ملت‌ها بر اساس احترام به اصل برابری و مساوات، حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود و عدم تهدید و استفاده از زور، تاسیس شد.

وی افزود: امروزه این مبانی و ارزش‌ها بر روابط بین‌الملل حاکم نیست و این مفاهیم به شعارهایی برای بهره‌برداری سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شده است.

وزیر امورخارجه سوریه خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم باخودمان روراست باشیم، پاسخ به این سئوال واضح است، چرا که ما هر روز بیشتر و بیشتر از مبانی و ارزش‌های بنیادینی که سازمان ملل متحد بر اساس آن شکل گرفته است و نیز از قوانین و مقررات بین‌المللی دورتر می‌شویم.

المعلم گفت: دلیل دورشدن از مبانی سازمان ملل متحد آن است که برخی دولت‌ها به صورت غیرقانونی برنامه‌ها و اهداف خاص خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کرده و از این سازمان به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند.

وزیر امورخارجه سوریه تصریح کرد: واقعیت‌های کنونی بیانگر آینده‌ای نیست که انتظار آن را داریم، همچنان که انعکاس دهنده آن سازمان مللی نیست که آن را دنبال می‌کنیم، چرا که ما به دنبال آینده‌ای امن و به دور از تروریسم، اشغالگری و تحریم‌های غیر انسانی هستیم.

وی ادامه داد: ما خواهان آینده‌ای هستیم که قانون بین‌الملل، گفت‌وگو و تفاهم میان ملت‌های جهان حکمفرما باشد، ما خواهان سازمان مللی هستیم که به منشور، مبانی و اهداف آن متعهد باشد و در برابر جنگ‌ها و نزاع‌ها و جنگ طلبان بایستد، سازمان مللی که حامی اعضای خود باشد و از هر گونه سیاست زدگی و دخالت‌های غیر قانونی و تلاش برخی کشورها برای تجزیه کشورها و جوامع دیگر خودداری کند.

المعلم در مورد راه‌حل سیاسی بحران سوریه گفت که دمشق هیچ وقت از روند سیاسی روی گردان نبوده است.

وی افزود: ما در گفت‌وگوهای ژنو، رایزنی‌ها در مسکو و مذاکرات آستانه در قزاقستان حضور داشتیم و در خصوص نتایج گفت‌وگوی ملی سوری که در شهر سوچی روسیه برگزار شد و حاصل آن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی قانون اساسی سوریه بود، تعامل مثبتی داشتیم.

المعلم تنها راه موفقیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را عدم خالت خارجی در آن دانست و افزود: این مسأله بدین معنی است که تمام روند سیاسی سوریه باید با رهبری و حاکمیت سوریه انجام شود و تعیین سرنوشت سوریه تنها توسط ملت آن رقم بخورد.

وزیر امورخارجه سوریه در خصوص جولان اشغالی هم گفت: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به نقض هدفمند حقوق بشر، تبعیض نژاد پرستی، بازداشت خودسرانه، چپاول منابع طبیعی در جولان اشغالی سوریه ادامه می‌دهد.

وی افزود: تل‌آویو در سال‌های گذشته از تروریست‌ها علیه سوریه حمایت کرده است.

المعلم گفت: با وجود شرایط دشواری که سوریه با آن رو به رو است، اما جولان همچنان بخشی از خاک سوریه باقی خواهد ماند و دمشق برای بازگرداند کامل آن به مرزهای سال ۱۹۶۷ خواهد جنگید.

وی در پایان بر موضع اصولی دمشق در حمایت از حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف در مرزهای سال ۱۹۶۷ و تضمین حق بازگشت آوارگان به کشورشان براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تأکید کرد و رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای ادامه این جنایت‌ها دانست که مغایر با قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است.

هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه در سایه شیوع ویروس مرگبار کرونا به صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است تا سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر(۸ مهر) به استثنای یکشنبه و دوشنبه با سخنرانی رهبران ۱۹۳ کشور عضو این سازمان ادامه یابد.

برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد ولید المعلم ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد ولید المعلم ایالات متحده آمریکا ایران برجام سازمان ملل متحد ولید المعلم ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور وزیر امورخارجه سوریه سازمان ملل متحد بین المللی المعلم گفت تحریم ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: پیش از ایجاد صندوق بیماران نادر و صعب‌العلاج فقط پنج بیماری تحت پوشش حمایتی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی تالاسمی قرار داریم، افزود: بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب العلاج از حمایت برخوردار بودند، پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح بسته‌های حمایتی از بیماران تالاسمی گفت: خدمات سنجش استخوان، ۲۶ خدمات آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی با چهار کد، خدمات ویزیت در هشت گروه تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی انجام می‌شود.

کاملی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تأمین داروی خارجی برای بیماران تالاسمی ادامه داد: سازمان غذا و دارو در خصوص سیاست‌های دارویی تصمیم می‌گیرد، بر اساس سیاست‌های ابلاغی اگر یک دارویی در کشور تولید شود، امکان تجویز داروی خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در کانون توجه قرار داده است؛ به نحوی که اگر یک بیماری به داروی برند خارجی نیاز داشته باشد از حمایت سازمان بیمه سلامت برخوردار می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت پوشش بیمه‌ای پانسمان‌های نوین زخم پای دیابتی با توجه به تاکید بیمه سلامت بر بیماری دیابت اضافه کرد: متخصصان حوزه‌های مختلف مانند ارتوپدی، متخصصان جراحی و متخصصان داخلی بر این باور هستند که پانسمان‌های نوین چندان مؤثر نیستد و تبلیغات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.

کاملی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده، پانسمان‌های نوین تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند و یک ترکیب جدید به حساب می‌آیند، پانسمان‌های نوین بر اساس سیاست‌های ابلاغی تحت پوشش بیمه نیستند و در صورت ابلاغ سیاست‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

کد خبر 751152

دیگر خبرها

  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین