Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام نصراللهی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پایاب سد آزاد در حوزه شهرستان سنندج چهار هزار و ۵۰۰ هکتار باغ ایجاد می شود و ایجاد استخرهای ذخیره آب و ایستگاه های پمپاژ و انتقال آب و توسعه اراضی آبی و باغات می تواند نقش مهمی در رفاه و معیشت کشاورزان ایفا کند.

وی یکی دیگر از اقدامات بزرگ دولت در کردستان را تکمیل سدهای بزرگ به منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان برشمرد و افزود: علاوه بر این، تصفیه خانه‌های شبکه فاضلاب هم در شهرهای مختلف استان ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصراللهی زاده با بیان اینکه تامین آب برای فعالیت‌های بخش کشاورزی از اقدامات عمده دولت در کردستان است، اضافه کرد: این طرح تحول مهمی در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند چرا که عملکرد و درآمد یک هکتار اراضی آبی در مقایسه با اراضی دیم در بخش زراعت بیش از ۱۰ درصد و در بخش باغداری تا بیش از ۵۰ برابر ارزش افزوده با خود به همراه دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به تامین آب برای طرح های بزرگ صنعتی در استان هم اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های بزرگ پتروشیمی و زنجیره فولاد و دیگر طرح های خوبی که در دستور کار قرار دارد از لحاظ تامین آب صنعتی مشکلی وجود ندارند.

نصراللهی‌زاده گفت: سال گذشته برای پروژه‌های شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گاران در حوزه وزارت نیرو و طرح خط و تاسیسات انتقال آب شرب از سد گاران به شهر مریوان، ۱۳۷ میلیارد تومان درخواست شد که ۱۱۰ درصد تحقق پیدا کرد و به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آذر امسال از این مقدار اراضی یک هزار و ۹۰۰ هکتار به کشت آبی تبدیل می‌شود و مابقی آن تا پایان سال مالی ۱۳۹۹ زیر پوشش قرار می‌گیرد.

نصراللهی‌زاده اضافه کرد: در مجموع تاکنون برای احداث سد گاران، شبکه پایاب و سامانه انتقال آب در بخش وزارت نیرو، ۷۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: طرح انتقال آب سد گاران به شهر مریوان نیز در دست اجراست و تا آخر امسال بخشی از آب شرب مورد نیاز این شهر از محل سد گاران تامین می‌شود.

برچسب‌ها کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا دولت وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا دولت وزارت نیرو کردستان توسعه ایران اختصاصی ایرنا دولت وزارت نیرو اخبار کنکور نصراللهی زاده میلیارد تومان انتقال آب تامین آب سد گاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری اظهار داشت: مسائل محیط زیسیت باید جزء اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.   نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم.   وی با تاکید بر اینکه راهی جر ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   عسکری با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت‌های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیا آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی‌تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریا‌ها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آنها خسارت زیادی را به همراه دارد.   وی با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب‌های درسی آورده شود، افزود: واحد‌های تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.   رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت‌ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.   وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع‌تر این کسری جبران شود.   عسکری با بیان اینکه باید برای کانون‌های ریزگرد‌ها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده، اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است