Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که طی هفته‌های اخیر با مخالفت‌های کشورهای عضو شورای امنیت در موضوع بازگشت تحریم‌های جهانی علیه ایران مواجه شده، دوباره به تهدید جامعه بین‌المللی روی آورد.

کرافت روز شنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اِس»، گفت: «ما یک تمرکز داریم، تنها هدف ما طی ماه‌های قبل این بود که مطمئن شویم خاورمیانه و اسرائیل را امن نگه می‌داریم، به تبع همین، ما شهروندان اروپایی را هم ایمن نگاه می‌داریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه این شبکه، وی با انتقاد از عدم همراهی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس از توسل واشنگتن به مکانیسم موسوم به اسنپ‌بک، اظهار داشت: «این برای من تاسف‌بار است. ما موضع روسیه و چین را در این زمینه می‌دانیم. از تمام کشورهای جهان، آلمان بیشتر از هر کشوری باید اهمیت حفاظت از اسرائیل را درک کند».

نماینده آمریکا درباره عدم محبوبیت خود در بین اعضای شورای امنیت حتی در نظر متحدان نزدیک واشنگتن، در تلاش برای حفظ آبرو مدعی شد: «این مسابقه محبوبیت نیست! من به دنبال تشویق نیستم زیرا قطعا از آن برخوردار نیستم... خب مشکلی نیست».

کرافت سپس با تهدید کشورهای جهان به لزوم تبعیت از بازگشت ادعایی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، هشدار داد: «هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند، مشمول محدودیت‌ها قرار می‌گیرد».

یکشنبه هفته قبل بود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد با توسل به مکانیسم ماشه ، عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، اکنون دوباره اجرایی شدند. واشنگتن ادعا کرد تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.

«دنیل دِپِتریس» عضو اندیشکده «دیفِنس پرایاریتیز» و ستون‌نویس نشریه «واشنگتن اگزمینر» طی یادداشتی در وبگاه «هیل» نوشت دو سال سیاست فشار و تحریم دولت واشنگتن به ایران هم نتوانسته این کشور را برای مذاکره مجدد تسلیم کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل اسرائیل شورای امنیت مکانیسم ماشه سازمان ملل شورای امنیت مکانیسم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به وتوی آمریکا علیه پذیرش فلسطین در این سازمان بین‌المللی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به گروگان سیاست واشنگتن در خاورمیانه تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا در نشست مجمع عمومی که به بحث درباره وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل در سازمان ملل اختصاص داشت، افزود: ما عمیقاً از چنین اقداماتی که طرف آمریکایی انجام داده است متاسفیم. همه اقدامات آمریکا منعکس کننده این است که نیرو‌های امنیتی بین المللی در واقع طی این ۶ ماه به گروگان سیاست آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

در پایان آوریل گذشته، آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و در نتیجه مانع پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل شد.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۱، فلسطین درخواستی برای پیوستن به این سازمان به عنوان عضو کامل ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست حمایت شورای امنیت سازمان ملل را جلب کند.

در آن زمان نیز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قطعنامه را در صورت تایید سایر اعضای دائمی وتو کند. سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت این موضوع را برای مدتی متوقف کند و به عنوان ناظر دائمی در سازمان بین المللی باقی بماند.

فرآیند پذیرش یک کشور برای عضویت در سازمان ملل متحد با تصمیم مجمع عمومی به توصیه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا