Web Analytics Made Easy - Statcounter

در قالب یک پایان نامه دانشگاهی طرح هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی به عنوان جایگزینی مناسب برای روش‌های یادگیری سنتی توسط محققان دانشگاه صنعتی ارومیه انجام شد.

به گزارش ایسنا، هوشمندسازی با استفاده از یادگیری انتقالی، روش نوینی است که از سوی محققان دانشگاه صنعتی ارومیه در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد، نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش جایگزینی برای روش های یادگیری سنتی به شمار می رود و در طول چند سال اخیر در آزمایشگاه یادگیری انتقالی این دانشگاه، مورد مطالعه و تحقیق دکترجعفر طهمورث نژاد، عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده فناوری های صنعتی قرار گرفته و برای توسعه تحقیقات در قالب کار تیمی پژوهشی، در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد تعریف شده است.

از جمله کاربردهای علم یادگیری می توان به شناسایی تصویر، تحلیل احساسات، دسته بندی اخبار و رویدادها، نظارت تصویری، تشخیص گفتار، کشف انواع کلاهبرداری های آنلاین، پیش بینی ها، خدمات پزشکی و اجتماعی، بازیابی اطلاعات و کنترل ربات ها اشاره کرد.

همچنین ایجاد یک سیستم هوشمند کلاسیک با درنظر گرفتن هزینه های تولید و جمع آوری داده، عملاً در بسیاری از موارد، توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل، بهره گیری از نمونه های موجود که از قبل استخراج شده و در دسترس هستند بسیار ایده آل به نظر می رسد. این علم در واقع به نوعی در پاسخ به عطش بشر برای هوشمند سازی و فراهم کردن رفاه بیشتر برای بشریت گسترش پیدا کرده است. از مهمترین نوآوری ها در این پایان نامه، تولید دانش جدید در جهت هوشمندسازی با کاهش هزینه های طراحی و ساخت مدل، و افزایش کارآیی استفاده از یادگیری انتقالی، تنها با بسنده کردن به داده های موجود است.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، نتایج این پژوهش، در قالب هفت مقاله جامع در مجلات معتبر ISI، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و کنفرانس های معتبر به چاپ رسیده است. این طرح می تواند برای ارتقای سیستم های امنیتی، سیستم های پزشکی، سیستم های نظامی و حتی علوم اجتماعی و تربیتی، توسعه یافته و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پايان نامه هوشمندسازی دانشگاه صنعتی ارومیه پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس